ekonomia/biznes/finanse

Grupa Play w III kwartale 2022 r. kontynuuje szybki wzrost przychodów i bazy abonenckiej oraz intensywnie inwestuje, aby zapewnić klientom najwyższą jakość usług i wolność wyboru

15.11.2022 | Play

Warszawa, 15 listopada 2022 roku: Grupa Play podsumowuje III kwartał 2022 roku solidnymi wynikami biznesowymi i finansowymi. Wzrost liczby raportowanych klientów mobilnych o 8,4% r/r do 16,8 mln to efekt najkorzystniejszych na rynku ofert wynikających z synergii płynącej z połączenia sił z UPC Polska. To przełożyło się na wzrost całkowitych przychodów o 32% w porównaniu do ubiegłego roku do kwoty 2,4 mld PLN. W trzecim kwartale Grupa kontynuuje dynamiczny rozwój swojej najnowocześniejszej infrastruktury telekomunikacyjnej, inwestując zarówno w wysokiej jakości sieć mobilną, jak i stacjonarną w celu zwiększania dostępności usług cyfrowych z korzyścią dla klientów, społeczeństwa i polskiej gospodarki.  

Najważniejsze dane za 3 kwartał 2022 r: 

Solidne wyniki biznesowe i finansowe: 

  • Liczba raportowanych klientów mobilnych (bez M2M) wzrosła o 8,4% r/r osiągając liczbę 16,8 mln  
  • Liczba aktywnych klientów mobilnych wzrosła o 5,6% r/r do 12,8 mln 
  • Liczba abonentów usług stacjonarnych i usług dla domu wzrosła do prawie 2 mln, co jest efektem dalszego rozwoju usługi telewizyjnej PLAY NOW TV oraz dostępu do internetu stacjonarnego Play i usług UPC  
  • Całkowite przychody wzrosły o 32% r/r osiągając w trzecim kwartale 2022 r. 2,4 mld PLN 
  • Przychody z usług mobilnych wzrosły o 6,1% r/r osiągając 1,1 mld PLN w trzecim kwartale 2022 r.
  • Wskaźnik EBITDAaL wyniósł 979 mln PLN, co oznacza wzrost o 29 proc. r/r 

Dalsze dynamiczne inwestycje w rozbudowę sieci telekomunikacyjnej i rozwój dostępności usług w celu zapewnienia wolności wyboru oraz najwyższej jakości dla klientów w całej Polsce: 

  • Rozwój nowoczesnej infrastruktury mobilnej z liczbą 10 255 stacji na koniec trzeciego kwartału 2022 r., uruchomienie 224 stacji w ciągu trzeciego kwartału 2022 r.
  • UPC na pierwszym miejscu w rankingu ogólnopolskich dostawców internetu domowego SpeedTest.pl  

Play drugim największym płatnikiem podatku CIT wśród indywidualnych firm w Polsce z kwotą 1,4 mld PLN wpłaconą do budżetu państwa za rok 2021. 

Nieprzerwane inwestycje i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań sieciowych pozwalających na zmniejszenie zużycia energii elektrycznej umożliwiają zapewnienie użytkownikom i społeczeństwu bezpieczeństwa, a także niezawodnego oraz stabilnego dostępu do wysokiej jakości usług stacjonarnych i mobilnych. 

Jean Marc Harion, Prezes Grupy Play: 

Nasz nieustanny wzrost i solidne wyniki w trzecim kwartale pokazały, że jesteśmy blisko klientów, zapewniając im wolność wyboru i najkorzystniejsze oferty w obliczu wyzwań ekonomicznych. Usługi telekomunikacyjne pozostają podstawą codziennego życia, dlatego z myślą o naszych klientach w całej Polsce stale inwestujemy, aby dostarczać nieprzerwany dostęp do najwyższej jakości sieci mobilnej i stacjonarnej. To, wraz z pozycją drugiego największego płatnika podatku CIT w Polsce wśród firm indywidualnych, wskazuje jak istotny jest wkład Grupy Play z punktu widzenia rozwoju gospodarczego i bezpieczeństwa państwa. Ciągłe innowacje pozwalają nam również na optymalizację zużycia energii przy zachowaniu najwyższej jakości świadczonych usług. Jestem dumny z osiągnięć zespołów Play i UPC w trzecim kwartale i przekonany, że jesteśmy zdeterminowani, aby wzmocnić naszą pozycję lidera rynku z korzyścią dla konsumentów, społeczeństwa i polskiej gospodarki.

kontakt dla mediów
Małgorzata Zakrzewska
Chief Corporate Communications Officer, Play
Małgorzata Zakrzewska

malgorzata.zakrzewska@play.pl

informacje o firmie

O firmie Play

Play Communications S.A. jest spółką holdingową grupy Play. W jej skład wchodzi P4 Sp. z o.o., zarządzająca marką Play. Play jest przyjaznym konsumentom operatorem, świadczącym usługi ponad 15 milionom abonentów (stan na 31 grudnia 2018 roku). Play świadczy usługi telefonii komórkowej, przesyłania wiadomości, danych i wideo dla klientów indywidualnych oraz firm (w szczególności MŚP) na podstawie umów abonenckich i ofert przedpłaconych. Nasza nowoczesna sieć telekomunikacyjna 2G /3G /4G LTE wraz z długoterminowymi kontraktami roamingu krajowego obejmuje 99% ludności Polski.

Od czasu komercyjnego startu w 2007 roku, Play wyrósł z pozycji początkującego gracza, aby stać się numerem 1 na rynku mobilnym w Polsce w 2017 roku.

załączniki

kontakt dla mediów
Małgorzata Zakrzewska
Chief Corporate Communications Officer, Play
Małgorzata Zakrzewska

malgorzata.zakrzewska@play.pl

informacje o firmie

O firmie Play

Play Communications S.A. jest spółką holdingową grupy Play. W jej skład wchodzi P4 Sp. z o.o., zarządzająca marką Play. Play jest przyjaznym konsumentom operatorem, świadczącym usługi ponad 15 milionom abonentów (stan na 31 grudnia 2018 roku). Play świadczy usługi telefonii komórkowej, przesyłania wiadomości, danych i wideo dla klientów indywidualnych oraz firm (w szczególności MŚP) na podstawie umów abonenckich i ofert przedpłaconych. Nasza nowoczesna sieć telekomunikacyjna 2G /3G /4G LTE wraz z długoterminowymi kontraktami roamingu krajowego obejmuje 99% ludności Polski.

Od czasu komercyjnego startu w 2007 roku, Play wyrósł z pozycji początkującego gracza, aby stać się numerem 1 na rynku mobilnym w Polsce w 2017 roku.