wydarzenia towary konsumpcyjne

Tak było na Przedsmaku Tygodnia Kuchni Polskiej

Tydzień Kuchni Polskiej już za kilka dni. Startujemy dokładnie 11 listopada, w Święto Niepodległości. Wcześniej w Warszawie i Krakowie odbyły się dwa wydarzenia branżowe o wspólnej nazwie Przedsmak Tygodnia Kuchni Polskiej. Była to idealna okazja, by poznać bogactwo i różnorodność kuchni polskich regionów.

 

Do warszawskiej restauracji Buffo zaprosił jej właściciel i szef kuchni Grzegorz Janczewski oraz szefowie kuchni Akademii Inspiracji MAKRO: Rafał Zaręba oraz Dariusz Nikodemski. Przygotowali oni trzy kulinarne „przystanki” poświęcone kuchni żydowskiej, mazurskiej i śląskiej w przewrotnej wersji wegetariańskiej. Można było zatem spróbować takich rarytasów, jak mazurskie plińce z pomoćką, śląskie czarne kluski z czarnuszką i ziołami w bulionie grzybowym, mannę na wywarze z palonej kapusty z bryndzą  oraz żydowskie rogaliki rugelachy z konfiturą różaną. A to tylko cztery z aż dziesięciu kreacji przygotowanych specjalnie na tę okazję.

 

Biało-czerwonych dań, ale z zupełnie innych części Polski, mogli spróbować uczestnicy „przedsmakowego” wydarzenia w Krakowie. W restauracji Trzy Rybki w Hotelu Starym, oprócz gospodarza, znanego szefa kuchni Krzysztofa Żurka, dania przygotowali również Zbigniew Sonik i Jakub Kowalczyk z krakowskiej Akademii Inspiracji MAKRO. Dzięki nim goście spróbowali menu z Małopolski z kultową kaczką po krakowsku z kaszą gryczaną i modrą kapustą oraz serowych placuszków małdrzyków. Było też menu wielkopolskie, a w nim m.in. pierogi z gęsiną i oryginalna wariacja na temat świętomarcińskiego rogala. Były też – na „przystanku” podhalańskiej – moskole i jagnięcina, zaś w Kuchni Artystów goście mogli spróbować wzmacniającego barszczu, którym ponoć raczył się Ignacy Paderewski oraz bigosu według przepisu słynnej Neli Rubinstein.

 

Tydzień Kuchni Polskiej to wydarzenie mające na celu promocję patriotyzmu kulinarnego oraz wspieranie lokalnych restauracji. Odbywa się od 2018 roku w ramach jednego z kluczowych programów odpowiedzialności społecznej MAKRO – Polskich Skarbów Kulinarnych. Jest on skierowany do każdego, kto chciałby wesprzeć rodzimą kuchnię.  Od 11 do 20 listopada „narodowych” przysmaków  będą mogli spróbować goście restauracji, które z okazji Tygodnia Kuchni Polskiej przygotowały specjalne biało-czerwone menu. Dostępny jest już system rezerwacyjny, który umożliwi wcześniejsze zaplanowanie wizyty w konkretnym lokalu. Wystarczy wybrać restaurację i termin oraz menu w specjalnej cenie 69 zł, 99 zł lub 119 złotych, by cieszyć się prawdziwie polskimi smakami.

 

Listę restauracji biorących udział w akcji można sprawdzić na stronie: www.tydzien-kuchni-polskiej.pl, tam też można dokonać rezerwacji. Więcej informacji o Tygodniu Kuchni Polskiej jest dostępnych na mediach społecznościowych MAKRO Polska. Zapraszamy do udziału! 

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Cash and Carry Polska S.A.  jest wiodącą na polskim rynku siecią  hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa),  sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje  klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl

załączniki

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Cash and Carry Polska S.A.  jest wiodącą na polskim rynku siecią  hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa),  sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje  klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl