ekonomia/biznes/finanse

Lenovo Group: wyniki drugiego kwartału 2022/23

03.11.2022 | Lenovo

Lenovo odnotowuje dziesiąty z rzędu kwartał lepszą rentowność w ujęciu rok do roku, dzięki odporności operacyjnej i zróżnicowanym motorom wzrostu, które nadal napędzają wyniki.

3 listopada 2022 - Grupa Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) ogłosiła dziś wyniki drugiego kwartału, przy czym rentowność poprawiła się rok do roku dziesiąty kwartał z rzędu. Zysk netto w drugim kwartale wzrósł o 6% rok do roku do 541 mln USD, a przychody Grupy wzrosły do 17,1 mld USD, co oznacza wzrost o 3% rok do roku w stałej walucie.

Wszystkie główne obszary działalności przyniosły dodatni zysk operacyjny, co świadczy o dalszych postępach w realizacji celu Grupy, jakim jest podwojenie rentowności w perspektywie średnioterminowej. Ponadto, zdywersyfikowane motory wzrostu nadal przyczyniają się do osiągania dobrych wyników - zarówno w obszarze rozwiązań i usług, jak i infrastruktury odnotowano wysoki, dwucyfrowy wzrost rok do roku. Firmy spoza branży komputerów osobistych stanowią obecnie ponad 37% całkowitych przychodów grupy. Zdrowy bilans gotówkowy Grupy oznacza, że jest ona nadal zaangażowana w podwajanie inwestycji w badania i rozwój (R&D) w perspektywie średnioterminowej, zwiększając wydatki na badania i rozwój o 15% rok do roku w omawianym kwartale.

Podczas gdy obecne wyzwania zewnętrzne utrzymują się, Lenovo pozostaje skoncentrowane na realizacji swojej strategii oraz zapewnieniu bieżącej rentowności poprzez zrównoważenie zasobów w kierunku swoich zróżnicowanych motorów wzrostu oraz zwiększaniu efektywności i ograniczaniu kosztów w ramach działalności. Grupa dostrzega długoterminowe możliwości zbudowane na fundamencie New IT - klient, krawędź, chmura, sieć i inteligencja – zgodnie z globalnymi trendami związanymi z cyfryzacją i inteligentną transformacją, które nabierają coraz większego tempa. Wyniki z ostatniego kwartału, a także z ostatnich trzech lat, pokazały, że połączenie strategii Lenovo, jej konsekwentna realizacja oraz prężne działanie Grupy umożliwia przejście przez cykl branżowy. To, w połączeniu z wysokiej jakości innowacyjnym portfolio, unikalnym hybrydowym łańcuchem produkcyjnym i dostawczym, zasadą i możliwościami globalnymi/lokalnymi, a także zdrową płynnością finansową, pomoże stworzyć dalsze możliwości zapewnienia zrównoważonego wzrostu i poprawy rentowności.

 

Dane finansowe:

 

Q2 22/23

mln USD

Q2 21/22

mln USD

Zmiana

 

 

Przychody grupy

17,090

17,869

(4%)

 

Dochód przed opodatkowaniem

710

742

(4%)

 

Zysk netto (zysk przypadający na akcjonariuszy)

541

512

6%

 

Net Income (zysk przypadający na posiadacza kapitału własnego - non-HKFRS) [1]

591

591

(0%)

 

 

Podstawowy zysk na jedną akcję (centy amerykańskie)

4.54

4.42

0.12

 

 

Rada Dyrektorów Lenovo zadeklarowała śródroczną dywidendę w wysokości 8,0 centów HK na akcję.

Cytat prezesa i dyrektora generalnego - Yuanqing Yang:

"Lenovo po raz kolejny osiągnęło solidne wyniki, nawet na wymagającym rynku globalnym, uzyskując poprawę rentowności rok do roku już dziesiąty kwartał z rzędu i zwiększając przychody o prawie 3% (w stałej walucie) rok do roku. Nasze biznesy związane z komputerami innymi niż PC nabierają rozpędu i stanowią obecnie ponad 37% naszych przychodów. Zarówno biznes rozwiązań i usług, jak i biznes infrastruktury odnotowały wysoki, dwucyfrowy wzrost przychodów rok do roku" - mówi Yuanqing Yang, prezes i dyrektor generalny Lenovo. "Dla Lenovo wyniki te dowodzą, że nasza strategiczna dalekowzroczność, odporność operacyjna i konsekwentne inwestowanie w zróżnicowane motory wzrostu dobrze przygotowały nas na trudne czasy. Niezależnie od tego czy nasze tradycyjne rynki przeżywają rozkwit, czy się kurczą, Lenovo konsekwentnie realizuje swoje zobowiązania i przewyższa oczekiwania rynku."

Grupa Rozwiązań i Usług (SSG): kontynuuje dynamikę, zapewniając silny wzrost i wyższą rentowność Grupy

Możliwości:

Rynek usług IT o wartości biliona dolarów nadal stabilnie rośnie, przy czym do 2025 r. należy spodziewać się szybszego wzrostu w zakresie DaaS (Device as a Service), Managed Services dla centrum danych, a także rozwiązań chmurowych i środowiska brzegowego. Jednocześnie oczekuje się, że rynek rozwiązań i usług wertykalnych pozostanie silny m.in. w obszarze smart education, smart retail, smart city i inteligentnej produkcji.

Wyniki II kwartału FY22/23:

  • W ostatnim kwartale przychody SSG wzrosły o 26% rok do roku, dodatkowo poprawiając marżę operacyjną do 21,4%
  • Wszystkie segmenty ponownie zapewniły wysoką rentowność i silny wzrost
  • Po raz pierwszy przychody z rozwiązań i usług niezwiązanych ze sprzętem stanowią ponad połowę działalności SSG

Zrównoważony wzrost:

  • SSG kontynuuje tworzenie kompleksowych rozwiązań horyzontalnych dla branż wertykalnych, na przykład rozwiązanie Digital Store firmy SSG osadzone na serwerze Lenovo AI Edge Server zasila obecnie jednego z największych na świecie sprzedawców żywności, który redukuje ponad 75% błędów przy kasach samoobsługowych bez konieczności interwencji pracowników
  • Kontynuowany jest rozwój portfolio oferty SSG w zakresie zrównoważonego rozwoju - usługi offsetowe CO2 zostały rozszerzone o kolejne produkty
  • Nowo utworzona spółka Lenovo PCCW Solutions, uruchomiona w sierpniu 2022, osiągnęła wstępny sukces dzięki synergii biznesowej, patrząc w przyszłość na przyszłe możliwości.

Infrastructure Solutions Group (ISG): przełomowy rok kontynuuje z rekordowymi przychodami i rekordową rentownością

Możliwości:

Do 2025 roku sam rynek serwerów ma osiągnąć 134 mld USD. W tym samym okresie rynek infrastruktury brzegowej wzrośnie o ponad 21% CAGR i osiągnie 47 mld USD, a rynek pamięci masowych przekroczy 36 mld USD.

Wyniki II kwartału FY22/23:

  • Rekordowy przychód w wysokości 2,6 mld USD, wzrost o 33% w stosunku do roku poprzedniego, przy czym zysk operacyjny osiągnął najwyższy w historii poziom 36 mln USD, co oznacza czwarty z rzędu kwartał zyskowności
  • Segmenty Cloud Service Provider oraz Enterprise/SMB przekroczyły prognozy rynkowe.
  • Przychody z Edge Computing wzrosły prawie czterokrotnie, a Storage ponad dwukrotnie w stosunku do roku poprzedniego, w obu przypadkach ustanawiając nowe rekordy

Zrównoważony wzrost:

  • ISG nadal wzmacnia swoje kompleksowe portfolio infrastrukturalne i inwestuje w innowacje, szczególnie w Edge i Services
  • Odporność operacyjna została dodatkowo wzmocniona dzięki zwiększeniu produkcji w nowych fabrykach w Chinach, na Węgrzech i w Meksyku
  • ISG koncentruje się na byciu jednym z najszybciej rozwijających się, a docelowo największym na świecie dostawcą kompleksowych rozwiązań infrastrukturalnych, przy jednoczesnym zachowaniu zrównoważonego, rentownego modelu biznesowego

Intelligent Devices Group (IDG): utrzymała wysoką rentowność, wyprzedzając konkurencję

Możliwości:

Choć w krótkim okresie wielkość rynku komputerów PC i tabletów zmniejszyła się ze względu na otoczenie makroekonomiczne, w dłuższej perspektywie oczekuje się, że nadal pozostanie na poziomie wyższym niż przed pandemią. Obok komputerów PC, rynek rozwiązań opartych na scenariuszach będzie się nadal rozwijał, ponieważ Lenovo rozszerza swoją działalność z inteligentnych urządzeń na inteligentne przestrzenie.

Wyniki II kwartału FY22/23:

  • IDG utrzymał wiodącą w branży rentowność na poziomie 7,4%, dzięki doskonałości operacyjnej i konsekwentnym inwestycjom w innowacje, szczególnie w segmentach premium o wysokiej wartości dodanej
  • IDG osiągnęło lepsze wyniki niż kluczowi konkurenci i umocniło swoją globalną pozycję jako firma nr 1 w branży PC na świecie. Obecnie firma zajmuje pierwsze miejsce w czterech z pięciu regionów geograficznych, zwiększając dystans do kluczowych konkurentów. Jest także niekwestionowanym numerem 1 w segmencie komercyjnym, który stanowi około 65% przychodów Lenovo z komputerów PC mix
  • Dział smartfonów osiągnął dziesiąty z rzędu kwartał rentowności, ponieważ nadal wzbogaca swoje portfolio o nowe innowacyjne produkty, jednocześnie broniąc swoich silnych pozycji rynkowych #2 i #3 odpowiednio w Ameryce Łacińskiej i Ameryce Północnej oraz osiągając ogromne wzrosty na rynkach ekspansji
  • Rozwiązania Lenovo oparte na scenariuszach nadal wykazywały potencjał wzrostu, przy czym biznes Smart Collaboration nadal odnotowywał wysoki, dwucyfrowy wzrost rok do roku. Przychody z działalności scenariuszowej segmentu Gaming ustanowiły nowy rekord

Zrównoważony wzrost:

  • IDG nadal koncentruje się na innowacjach, aby napędzać rozszerzenie z inteligentnych urządzeń do inteligentnych przestrzeni
  • Grupa jest przekonana, że sukces na rynku komputerów PC może zostać powielony w celu rozwoju działalności poza PC i zdobycia kolejnych rynków, w szczególności przestrzeni smartfonów

Najważniejsze wydarzenia operacyjne i inwestycje na przyszłość

Tech World '22 - Podczas corocznego globalnego wydarzenia poświęconego innowacjom, Lenovo podzieliło się swoją wizją ewolucji współpracy pomiędzy użytkownikami, przestrzeniami i urządzeniami, które otworzą nieograniczone możliwości zarówno w zastosowaniach w świecie rzeczywistym, jak i w Metaverse. Lenovo zaprezentowało nowe koncepcje, rozwiązania i pojawiające się innowacje, które zdefiniują sposób, w jaki pracujemy, uczymy się i angażujemy w cyfrowy świat. Firma przedstawiła również wyniki globalnego badania CTO, które ujawniły punkty widzenia CTO na temat tego, jak tradycyjne IT będzie nadal ewoluować w kierunku architektury "New IT", w której urządzenia klienckie, edge computing, cloud computing, sieć i AI współpracują ze sobą, po to aby rozwiązać wspólne problemy i zapewnić rozwiązania, które napędzają dalszą globalną digitalizację we wszystkich branżach.

Environmental, Social, Governance - Lenovo opublikowało niedawno swój coroczny raport ESG, w którym nakreśliło swoje postępy, ambicje i cele na najbliższe lata. Podczas Tech World '22 Lenovo podzieliło się swoją wizją zerowej emisji netto oraz pierwszym krokiem w kierunku realizacji tej wizji w postaci krótkoterminowych celów redukcji emisji do 2030 r. Lenovo dostosowuje swoje cele redukcji emisji do inicjatywy Science Based Targets zarówno w perspektywie krótko-, jak i długoterminowej, aby przyczynić się do realizacji celów porozumienia paryskiego. Zewnętrzna walidacja trwa nadal, ponieważ inauguracyjna zielona obligacja Lenovo, która została wprowadzona w lipcu, została włączona do Bloomberg MSCI Green Bond Index, jednego z najważniejszych globalnych benchmarków dla instytucjonalnych funduszy ESG. Lenovo otrzymało również najwyższą ocenę AA+ w indeksie zrównoważonego rozwoju korporacyjnego 2022 Hang Seng, uzyskując najlepszy wynik w branży IT drugi rok z rzędu.

Innowacje - We wrześniu Lenovo zostało zaliczone do najbardziej innowacyjnych firm na świecie w ramach corocznego indeksu Boston Consulting Group, zajmując 24. miejsce. Na targach Tech World '22 grupa zaprezentowała szereg nowych, innowacyjnych czynników formalnych i pomysłów, w tym jej koncepcje rolowanych smartfonów i komputerów oraz technologię telepresence "Cyber Spaces". Podkreśliła również innowacje, które pomogą jej w realizacji wizji "net-zero" oraz działania, które firma podejmuje w zakresie produktów i produkcji w celu zmniejszenia śladu węglowego.

[1] miara niezwiązana z MSSF została skorygowana poprzez wyłączenie zmian wartości godziwej netto aktywów finansowych wycenianych w wartości godziwej przez rachunek zysków i strat, amortyzacji wartości niematerialnych i prawnych wynikających z fuzji i przejęć, kosztów związanych z fuzjami i przejęciami oraz odpowiadającego im podatku dochodowego, jeśli wystąpił.

GRUPA LENOVO

ZESTAWIENIE FINANSOWE

Za kwartał zakończony 30 września 2022 r.

(w mln USD, z wyjątkiem danych na jedną akcję)

 

 

 


Q2 22/23


Q2 21/22


Y/Y CHG

Revenue

 

17,090

17,869

(4%)

Gross profit

 

2,877

3,006

(4%)

Gross profit margin

 

16.8%

16.8%

0 pt

Operating expenses

 

(2,026)

(2,189)

(7%)

R&D expenses
(included in operating expenses)

 

(556)

(482)

15%

Expenses-to-revenue ratio

 

11.9%

12.3%

(0.4) pts

Operating profit

 

851

817

4%

Other non-operating income/(expenses) - net

 

(141)

(75)

89%

Pre-tax income

 

710

742

(4%)

Taxation

 

(156)

(185)

(16%)

Profit for the period

 

554

557

(1%)

Non-controlling interests

 

(13)

(45)

(72%)

Profit attributable to equity holders

 

541

512

6%

Profit attributable to equity holders- non-HKFRS [1]

 

591

591

(0%)

EPS (US cents)
Basic
Diluted

 


4.54
4.23


4.42
3.96


0.12
0.27

kontakt dla mediów
Agnieszka Kowalska
Account Manager, Publicis Media
Agnieszka Kowalska

lenovo@publicismedia.com

Bartosz Dul
Junior Account Manager, Publicis Media
Bartosz Dul

bartosz.dul@publicismedia.com

informacje o firmie

Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) to globalna firma technologiczna o przychodach 70 mld USD, zajmująca 171 miejsce w rankingu Fortune Global 500, zatrudniająca 75 000 osób na całym świecie i obsługująca miliony klientów każdego dnia na 180 rynkach. Skupiając się na śmiałej wizji dostarczania inteligentnych technologii dla wszystkich, Lenovo wykorzystało swój sukces jako światowego lidera w dziedzinie komputerów osobistych poprzez ekspansję na nowe obszary wzrostu, takie jak infrastruktura, telefonia komórkowa, rozwiązania i usługi. Ta transformacja wraz ze zmieniającymi świat innowacjami Lenovo buduje bardziej integracyjne, godne zaufania i zrównoważone społeczeństwo cyfrowe dla każdego i wszędzie. Zachęcamy do obserwowania nas w serwisach LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram oraz odwiedzania naszej witryny internetowej https://www.lenovo.com/.

załączniki

kontakt dla mediów
Agnieszka Kowalska
Account Manager, Publicis Media
Agnieszka Kowalska

lenovo@publicismedia.com

Bartosz Dul
Junior Account Manager, Publicis Media
Bartosz Dul

bartosz.dul@publicismedia.com

informacje o firmie

Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) to globalna firma technologiczna o przychodach 70 mld USD, zajmująca 171 miejsce w rankingu Fortune Global 500, zatrudniająca 75 000 osób na całym świecie i obsługująca miliony klientów każdego dnia na 180 rynkach. Skupiając się na śmiałej wizji dostarczania inteligentnych technologii dla wszystkich, Lenovo wykorzystało swój sukces jako światowego lidera w dziedzinie komputerów osobistych poprzez ekspansję na nowe obszary wzrostu, takie jak infrastruktura, telefonia komórkowa, rozwiązania i usługi. Ta transformacja wraz ze zmieniającymi świat innowacjami Lenovo buduje bardziej integracyjne, godne zaufania i zrównoważone społeczeństwo cyfrowe dla każdego i wszędzie. Zachęcamy do obserwowania nas w serwisach LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram oraz odwiedzania naszej witryny internetowej https://www.lenovo.com/.