ekonomia/biznes/finanse

Play drugim największym płatnikiem podatku CIT wśród indywidualnych firm w Polsce

04.10.2022 | Play

P4, operator sieci Play, wpłacił do budżetu państwa ponad 1,4 mld złotych z tytułu podatku CIT za 2021 rok. Według zestawienia dużych podatników podatku CIT przygotowanego przez Ministerstwo Finansów, jest to druga co do wielkości wpłata wśród wszystkich firm indywidualnych w Polsce.

"Grupa Play, lider polskiego rynku telekomunikacyjnego konsekwentnie rozwija usługi mobilne i internet światłowodowy, wspierając rozwój gospodarczy Polski. Pozycja drugiego największego płatnika podatku CIT w Polsce wśród firm indywidualnych obok wieloletnich dynamicznych inwestycji jest potwierdzeniem zaangażowania iliad i Play w rozwój infrastruktury telekomunikacyjnej i w zwiększanie dostępności usług cyfrowych niezbędnych w codziennym życiu obywateli, ich bezpieczeństwa oraz konkurencyjności polskiej gospodarki" - powiedział Jean Marc Harion, Prezes Zarządu Grupy Play.

Warto zauważyć, że największymi płatnikami podatku CIT za rok 2021 są głównie firmy z sektora energetycznego (Orlen i PGNiG), drugie miejsce spółki P4 wskazuje, jak istotny z punktu widzenia rozwoju gospodarczego i bezpieczeństwa państwa jest sektor telekomunikacyjny. W październiku ubiegłego roku operator sieci Play otrzymał wyróżnienie dla największych indywidualnych podatników CIT, przyznawane przez Ministerstwo Finansów. W latach 2016-20 spółka wpłaciła do budżetu państwa prawie 1 mld zł z tytułu tego podatku, wyróżniając się na tle pozostałych operatorów.

Ministerstwo Finansów co roku prezentuje listę dużych podatników podatku CIT. Dane dotyczą zeznań indywidualnych firm, których przychód przekroczył 50 mln euro oraz podatników będących podatkowymi grupami kapitałowymi.

kontakt dla mediów
Małgorzata Zakrzewska
Chief Corporate Communications Officer, Play
Małgorzata Zakrzewska

malgorzata.zakrzewska@play.pl

informacje o firmie

O firmie Play

Play Communications S.A. jest spółką holdingową grupy Play. W jej skład wchodzi P4 Sp. z o.o., zarządzająca marką Play. Play jest przyjaznym konsumentom operatorem, świadczącym usługi ponad 15 milionom abonentów (stan na 31 grudnia 2018 roku). Play świadczy usługi telefonii komórkowej, przesyłania wiadomości, danych i wideo dla klientów indywidualnych oraz firm (w szczególności MŚP) na podstawie umów abonenckich i ofert przedpłaconych. Nasza nowoczesna sieć telekomunikacyjna 2G /3G /4G LTE wraz z długoterminowymi kontraktami roamingu krajowego obejmuje 99% ludności Polski.

Od czasu komercyjnego startu w 2007 roku, Play wyrósł z pozycji początkującego gracza, aby stać się numerem 1 na rynku mobilnym w Polsce w 2017 roku.

kontakt dla mediów
Małgorzata Zakrzewska
Chief Corporate Communications Officer, Play
Małgorzata Zakrzewska

malgorzata.zakrzewska@play.pl

informacje o firmie

O firmie Play

Play Communications S.A. jest spółką holdingową grupy Play. W jej skład wchodzi P4 Sp. z o.o., zarządzająca marką Play. Play jest przyjaznym konsumentom operatorem, świadczącym usługi ponad 15 milionom abonentów (stan na 31 grudnia 2018 roku). Play świadczy usługi telefonii komórkowej, przesyłania wiadomości, danych i wideo dla klientów indywidualnych oraz firm (w szczególności MŚP) na podstawie umów abonenckich i ofert przedpłaconych. Nasza nowoczesna sieć telekomunikacyjna 2G /3G /4G LTE wraz z długoterminowymi kontraktami roamingu krajowego obejmuje 99% ludności Polski.

Od czasu komercyjnego startu w 2007 roku, Play wyrósł z pozycji początkującego gracza, aby stać się numerem 1 na rynku mobilnym w Polsce w 2017 roku.