handel styl życia towary konsumpcyjne

Klienci coraz chętniej kupują książki i prasę w placówkach Poczty Polskiej

19.08.2022 | Poczta Polska

W I półroczu br. Poczta Polska oferowała w swoich placówkach łącznie ponad 1500 tytułów prasowych, prawie 800 tytułów wydawnictw książkowych dla dorosłych oraz ponad 700 tytułów dziecięcych. Klienci coraz częściej odwiedzają urzędy i filię, korzystając z szerokiego wyboru nowości wydawniczych i bestsellerów, czego dowodzą ostatnie wyniki sprzedażowe.  

Sprzedaż książek i wydawnictw to jeden z rozwojowych filarów działalności handlowej, którą prowadzi Poczta Polska. W I półroczu br. klienci zakupili wydawnictwa prasowe i książkowe za łączną kwotę ponad 50 mln zł. Na prasę egzemplarzową i książki dla dorosłych czytelników wydali ok. 0,5 mln zł więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Hity sprzedażowe w Poczcie Polskiej to przede wszystkim wydawnictwa o tematyce prozdrowotnej. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy br. najlepiej sprzedawały się książki: „Cukrzyca i życie”, „Leki prosto z natury”, „Kuchnia i zdrowie” oraz „Encyklopedia zdrowia”. Wśród wydawnictw dla dzieci największą popularnością cieszyły się książeczki dla najmłodszych – kartonikowe, z okienkami, do kolorowania, wyklejania i zdrapywania.

- Poczta Polska to jeden z większych dystrybutorów książek i prasy na polskim rynku. Klienci szukają u nas przede wszystkim różnego rodzaju poradników, choć literatura czy biografie sprzedają się także całkiem dobrze. Staramy się, aby każdy znalazł u nas coś dla siebie, dlatego dbamy o szeroki wachlarz pozycji dostępnych dla czytelników. Cieszymy się, że Klienci to doceniają, coraz chętniej kupując u nas wydawnictwa książkowe czy prasę – mówi Daniel Witowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Klienci Poczty Polskiej chętnie kupują także książki, które są wśród najlepiej sprzedających się tytułów w kraju. Bestsellery, które najczęściej znikają z półek to m.in. „Empuzjon” – najnowsza powieść Olgi Tokarczuk, pierwsza po otrzymaniu Literackiej Nagrody Nobla czy książka o Wołodymyrze Zełenskim autorstwa Wojciecha Rogacina. Hitem sprzedażowym okazał się również tytuł „Polska i Rosja” autorstwa prof. Andrzeja Nowaka, który prezentuje historię napiętych i dynamicznych stosunków polsko - rosyjskich na przestrzeni wieków.

Nowości i najlepiej sprzedające się tytuły książkowe prezentowane są na specjalnych ekspozytorach, znajdujących m.in. przy okienkach obsługi klienta. Nowości na wakacje to m.in. „Pomnik z płomienia. Krzysztof Kamil Baczyński” autorstwa Barbary Wachowicz oraz literatura obyczajowa: „Blef” Ewy Salwin, „Bez hamulców” Aleksandry Pakuła, „Oskarżona” i „Stalker” Magdy Stachula, „To co najważniejsze” Małgorzaty Rogali czy „Piętno” Nataszy Sochy. 

Wśród tytułów prasowych największym zainteresowaniem cieszy się najlepiej sprzedający się w Polsce dziennik „Fakt” oraz prasa kolorowa i prasa z programem telewizyjnym: „Teletydzień”, „Życie na gorąco”, „Chwila dla ciebie” i „Twoje Imperium”. W ostatnim czasie Poczta Polska wprowadziła do sprzedaży czasopismo w języku ukraińskim – tygodnik poradnikowy dla kobiet „100 Rad”. W wybranych placówkach pocztowych dostępny jest m.in. „Bild” – najpopularniejszy dziennik niemiecki.

Niektóre czasopisma oraz wszystkie książki dostępne w ofercie   Poczty Polskiej można kupić nie tylko w placówkach pocztowych. Wybrane tytuły można również zamówić za pomocą strony poczyta.pl i odebrać je  w wybranej placówce. Spółka oferuje także możliwość zamówienia danego tytułu na życzenie klienta.

Poczta Polska dba nie tylko o poszerzanie i urozmaicanie asortymentu książek i prasy. Podejmuje także działania, aby coraz lepiej dbać o ich prezentację. W ostatnim czasie w ok. tysiącu placówek pocztowych pojawiły się nowe ekspozytory, na których znajdują się najbardziej poczytne tytuły prasowe, a w ok. 800 placówkach – ekspozytory, na których widnieć będą wydawnictwa prasowe polskich wydawców. Wynika to m.in. z faktu, że Poczta Polska jako firma z wyłącznie polskim kapitałem, spółka Skarbu Państwa oraz jedna z najdłużej działających na polskim rynku firm dba o promowanie patriotyzmu zakupowego.

W placówkach pocztowych, oprócz książek i prasy, klienci mogą kupić także pełną paletę towarów pocztowych, takich jak  koperty, opakowania kartonowe, zestawy opakowaniowe, taśmy, kartki pocztowe, widokówki i karnety okolicznościowe. Ofertę handlową uzupełniają artykuły papiernicze, gry planszowe, zabawki oraz upominki i produkty sezonowe. W wakacje dostępny jest m.in. szeroki wybór artykułów na lato (kremy do opalania, środki na komary, okulary słoneczne, zabawki plażowe) oraz artykułów szkolnych.

 

 

 

kontakt dla mediów
Daniel Witowski
rzecznik prasowy, Poczta Polska S.A.
Daniel Witowski

rzecznik@poczta-polska.pl

tel: 22 656 54 28

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Daniel Witowski
rzecznik prasowy, Poczta Polska S.A.
Daniel Witowski

rzecznik@poczta-polska.pl

tel: 22 656 54 28

informacje o firmie