Lenovo Group: wyniki pierwszego kwartału 2022/23
Lenovo odnotowuje dziewiąty z rzędu kwartał wzrostu przychodów i rentowności dzięki nowym, zróżnicowanym motorom wzrostu, które przyczyniają się do utrzymania dobrych wyników
Grupa Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) ogłosiła dobre wyniki pierwszego kwartału dla Grupy, poprawiając zarówno przychody, jak i rentowność dziewiąty kwartał z rzędu. Dochód netto w pierwszym kwartale wzrósł o 11% rok do roku do 516 mln USD i o 35% rok do roku do 556 mln USD w ujęciu bez HKFRS.[1] Przychody wzrosły do 17 mld USD, co oznacza wzrost o 5% rok do roku w stałej walucie.
Grupa odnotowała 37-procentowy wzrost przychodów z działalności niezwiązanej z komputerami osobistymi, co świadczy o tym, że strategia transformacji oparta na usługach oraz nieustanne inwestycje w dywersyfikację działalności przyniosły efekty i zapewniają przyszłe możliwości rozwoju. Nowe motory wzrostu, takie jak synergia rozwiązań i usług, rozwiązania infrastrukturalne oraz sektor mobilny, zwiększyły przychody o wartość dwucyfrową w ujęciu rocznym - przyczyniając się zarówno do wzrostu liniowego, jak i szerszego zaangażowania Lenovo w podwojenie rentowności w perspektywie średnioterminowej. Grupa pozostaje zaangażowana w podwojenie inwestycji w badania i rozwój (R&D) i zwiększyła wydatki na ten cel o 10% rok do roku oraz zwiększyła zatrudnienie w dziale R&D o 29% rok do roku.
Lenovo nadal wykorzystuje możliwości wynikające z przyspieszonej transformacji cyfrowej i pracy hybrydowej, jednocześnie z powodzeniem radząc sobie z szeregiem wyzwań dotyczących całej branży. Ogólnie rzecz biorąc, Grupa pozostaje optymistycznie nastawiona do długoterminowego potencjału wzrostu branży oraz możliwości, jakie dają jej inwestycje w nowe motory wzrostu. Grupa jest przekonana, że dzięki wykorzystaniu swojej strategii i jej realizacji, a także dzięki swoim kompetencjom w zakresie innowacji, doskonałości operacyjnej oraz globalnemu/lokalnemu modelowi operacyjnemu, posiada sprawność i odporność na wszelkie wyzwania w skali makro i mikro.
Najważniejsze informacje finansowe:
|
Q1 22/23 US$ millions |
Q1 21/22 US$ millions |
Zmiana
|
|
Grupa Przychody |
16,956 |
16,929 |
0.2% |
|
Dochód przed opdatkowaniem |
691 |
650 |
6% |
|
Zysk netto (zysk przypisany posiadaczom akcji) |
516 |
466 |
11% |
|
Zysk netto (zysk przypisany posiadaczom akcji) |
556 |
413 |
35% |
|
| ||||
Podstawowy zysk na jedną akcję (centy amerykańskie) |
4.39 |
4.02 |
0.37 |
|
Cytat Prezesa i CEO - Yuanqing Yang:
"Z powodzeniem rozwijaliśmy naszą działalność i poprawiliśmy rentowność dziewiąty kwartał z rzędu, a nasz miks przychodów z firm innych niż PC osiągnął 37%. Są to wyniki naszego strategicznego przewidywania i silnej realizacji, wraz z naszą odpornością operacyjną" - powiedział Yuanqing Yang, Prezes i Dyrektor generalny Lenovo. "Chociaż w krótkim okresie mogą utrzymywać się wyzwania zewnętrzne, trend cyfryzacji nadal przyspiesza, a hybrydowy model pracy pozostanie na stałe. Mamy pewność, że uda nam się uchwycić te możliwości i będziemy nadal inwestować, wprowadzać innowacje oraz zapewniać zrównoważony wzrost i poprawę rentowności."
Grupa Rozwiązań i Usług (SSG): zapewniająca silny wzrost i wysokie marże - napędzająca wyższą ogólną rentowność Grupy
Na wartym bilion dolarów rynku usług IT nadal obserwowany jest silny wzrost, a rozwój pracy hybrydowej powoduje większe zapotrzebowanie na dodatkowe usługi oraz szeroką obsługę klienta. Podobnie rozwój rozwiązań w zakresie cyfrowego miejsca pracy spowodował wzrost popytu na usługi as-a-Service w zakresie urządzeń, infrastruktury i zarządzania miejscem pracy. Jednocześnie oczekuje się, że rynek rozwiązań wertykalnych, w tym smart city, smart manufacturing, smart education i smart retail, będzie rósł w tempie dwucyfrowym CAGR do 2025 roku.
Wyniki Q1 FY22/23:
- W ostatnim kwartale SSG zapewniło wysoką rentowność i wysoki wzrost - przychody wzrosły o 23% rok do roku. Marża operacyjna pozostała na wysokim poziomie prawie 23%.
- Odnotowano silny dwucyfrowy wzrost przychodów we wszystkich segmentach, przy czym przychody z usług zarządzanych niezależnych od sprzętu oraz usług projektowych i rozwiązań stanowią obecnie prawie połowę działalności SSG.
Zrównoważony wzrost:
- SSG kontynuuje inwestycje w narzędzia programowe, platformy i powtarzalne rozwiązania wertykalne z wykorzystaniem własności intelektualnej Lenovo, w tym dalsze rozszerzanie portfolio TruScale-as-a-Service na szerszy rynek rozwiązań dla cyfrowych miejsc pracy.
- SSG wprowadziło na rynek rozwiązania hybrydowe/multi cloud i kontynuuje rozwój portfolio zrównoważonego rozwoju.
- Strategiczne partnerstwo z PCCW Solutions, ogłoszone w czerwcu 2022 roku, jeszcze bardziej rozszerzy zasięg SSG i możliwości budowania biznesu rozwiązań technologicznych w całym regionie Azji i Pacyfiku.
Infrastructure Solutions Group (ISG): FY21/22 rekordowe przychody i rentowny wzrost kontynuowany w nowym roku fiskalnym
ISG nadal korzysta z silnego wzrostu rynku infrastruktury ICT. Sam rynek serwerów ma rosnąć w dwucyfrowym tempie CAGR do 2025 roku. Rynek infrastruktury Edge przekroczy 41 mld USD do 2025 roku, a rynek pamięci masowych osiągnie 36 mld USD w tym samym okresie.
Wyniki za 1Q FY22/23:
- Przychody ISG po raz pierwszy przekroczyły 2 mld USD, co oznacza wzrost o 14% rok do roku, a obecnie są rentowne przez trzy kolejne kwartały.
- Segment dostawców usług w chmurze, a także serwerów i pamięci masowej osiągnął rekordowe przychody i znacznie przewyższył rynek.
- Przychody z Edge Computing niemal podwoiły się rok do roku, a w High Performance Computing biznes ISG utrzymał pozycję lidera nr 1 na liście Top500 dzięki dodaniu kolejnych systemów Lenovo wykorzystujących unikalną technologię chłodzenia cieczą Neptune.
Zrównoważony wzrost:
- ISG kontynuuje inwestycje w kompleksowe portfolio i w innowacje, szczególnie w Edge, Cloud i Services.
- ISG będzie nadal dążyć do zrównoważenia skali i rentowności, koncentrując się na byciu jednym z najszybciej rozwijających się dostawców infrastruktury end-to-end.
Intelligent Devices Group (IDG): lider rynku napędzający innowacje i dywersyfikację
Chociaż rynek komputerów PC przeżywa obecnie krótkoterminowe wyzwania, komputery PC są nadal uznawane za konieczność i kluczowe narzędzie produktywności. Oczekuje się, że w dłuższej perspektywie całkowity dostępny rynek komputerów PC pozostanie na poziomie wyższym niż przed pandemią. Obok komputerów PC, szybko rośnie rynek rozwiązań opartych na scenariuszach, a rynek inteligentnej współpracy ma przekroczyć 80 mld USD do 2025 roku.
Wyniki za 1Q FY22/23:
- IDG utrzymało wiodącą w branży rentowność, z zyskiem operacyjnym na poziomie ponad
1 mld USD, przewyższając rynek, aby nie tylko zachować, ale również wzmocnić swoją globalną pozycję światowego lidera rynku PC. Sukces ten był napędzany silnym wzrostem w segmentach premium, takich jak gaming i stacje robocze. - Przychody ze smartfonów wzrosły o ponad 20% rok do roku, przy czym wzrost ten nastąpił nie tylko na tradycyjnych, silnych rynkach Ameryki Łacińskiej i Północnej, ale także na rynkach ekspansji w Europie oraz w rejonie Azji i Pacyfiku.
- Ekspansja poza komputery PC trwa nadal, a 22% przychodów IDG pochodzi z inteligentnych urządzeń niebędących komputerami PC, wbudowanych systemów komputerowych/IoT oraz rozwiązań opartych na scenariuszach, takich jak inteligentny dom i inteligentna współpraca.
Zrównoważony wzrost:
- Lenovo nadal koncentruje się na innowacjach w całym swoim portfolio - od inteligentnych urządzeń do inteligentnej współpracy, a ostatecznie do inteligentnych przestrzeni.
- W przypadku inteligentnych urządzeń nacisk kładzie się na innowacyjne czynniki formalne, ekstremalną wydajność, adaptacyjną inteligencję i bezpieczeństwo. W przypadku cyfrowych przestrzeni roboczych nacisk kładzie się na bezproblemowe połączenie i integrację, co pozwala na najlepsze możliwe połączenie współpracy fizycznej i wirtualnej.
Najważniejsze wydarzenia operacyjne i inwestycje na przyszłość
Inwestycje korporacyjne - Lenovo niedawno zakończyło inauguracyjną ofertę zielonych obligacji w ramach dwutransakcyjnej oferty obligacji Rule 144A/Regulation S o wartości 1,25 mld USD. Oferta ta jest największym jak dotąd debiutem obligacji sektora technologicznego Environmental, Social, and Governance ("ESG") na świecie w 2022 r.[2] i stanowi ważny kamień milowy w podróży Lenovo w zakresie ESG oraz wspiera jej wizję osiągnięcia poziomu Net-Zero do 2050 r. Jest to kluczowe wydarzenie, ponieważ Firma kontynuuje realizację swoich zintegrowanych celów i ambicji w zakresie klimatu i zrównoważonego rozwoju, umożliwiając finansowanie projektów i inicjatyw wspierających jej zobowiązania ESG oraz budowanie inteligentniejszej i bardziej zrównoważonej przyszłości dla wszystkich. Więcej informacji można znaleźć w Zielonych Ramach Finansowych Grupy.
Globalny łańcuch dostaw - W czerwcu 2022 roku Lenovo oficjalnie otworzyło drzwi swojego pierwszego wewnętrznego zakładu produkcyjnego w Europie. Fabryka, z siedzibą w Ullo na Węgrzech, koncentruje się przede wszystkim na budowie infrastruktury serwerowej, systemów pamięci masowej i wysokiej klasy stacji roboczych PC, wykorzystywanych przez klientów w całym regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, i dalej rozszerza globalny ślad produkcyjny Lenovo.
W corocznym zestawieniu Gartner Global Supply Chain Top 25 na rok 2022 Lenovo osiągnęło najwyższą pozycję w historii, awansując o siedem miejsc w stosunku do roku 2021 i zajmując miejsce #9. Gartner Supply Chain Top 25 identyfikuje, nagradza i profiluje firmy, które wykazują się doskonałością w zarządzaniu łańcuchem dostaw w warunkach wysokiego ryzyka zakłóceń w łańcuchu dostaw.
[1] miara niezwiązana z HKFRS została skorygowana poprzez dodanie zmian wartości godziwej netto aktywów finansowych wycenianych w wartości godziwej przez rachunek zysków i strat, amortyzacji wartości niematerialnych i prawnych wynikających z fuzji i przejęć, kosztów związanych z fuzjami i przejęciami; oraz odpowiednich skutków podatku dochodowego, jeśli takie wystąpiły.
[2] Źródło: Dealogic, Azja z wyłączeniem Japonii, transakcje jumbo przekraczające 1 mld USD (równowartość).
GRUPA LENOVO
PODSUMOWANIE FINANSOWE
Za kwartał zakończony 30 czerwca 2022 r.
(w milionach USD, z wyjątkiem danych na akcję)
|
|
|
|
|
Przychódy |
|
16,956 |
16,929 |
0.2% |
Zysk brutoo |
|
2,869 |
2,824 |
2% |
Marża zysku brutto |
|
16.9% |
16.7% |
0.2 pts |
Koszty działalności operacyjnej |
|
(2,092) |
(2,081) |
1% |
Koszty badań I rozwoju |
|
(511) |
(466) |
10% |
Wskaźnik kosztów do przychodów |
|
12.3% |
12.3% |
0 pts |
Zysk z działalności operacyjnej |
|
777 |
743 |
5% |
Pozostałe przychody/(koszty) operacyjne - netto |
|
(86) |
(93) |
(8%) |
Dochód przed opodatkowaniem |
|
691 |
650 |
6% |
Podatki |
|
(152) |
(165) |
(8%) |
Zysk za okres |
|
539 |
485 |
11% |
Udziały niekontrolujące |
|
23 |
19 |
24% |
Zysk przypadający na akcjonariuszy |
|
516 |
466 |
11% |
Zysk przypadający na akcjonariuszy - nieobjęty MSSF [1] |
|
556 |
413 |
35% |
Zysk na akcję (centy amerykańskie) Podstawowy Rozdzielony |
|
|
|
|
kontakt dla mediów
Agnieszka Kowalska
lenovo@publicismedia.com
informacje o firmie
Firma Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) jest firmą z listy Fortune Global 500 o obrotach sięgających 45 miliardów USD i światowym liderem technologicznym w dziedzinie inteligentnej transformacji dzięki infrastrukturze i urządzeniom zapewniającym klientom największe możliwości. Oferta łączących się z siecią urządzeń Lenovo należy do największych na świecie i obejmuje smartfony (Motorola), tablety, komputery PC (ThinkPad, Yoga, Lenovo Legion) i stacje robocze, a także urządzenia AR/VR oraz rozwiązania dla inteligentnych domów i biur. Rozwiązania Lenovo dla centrów danych (ThinkSystem i ThinkAgile) zapewniają pojemność i moc obliczeniową systemom zmieniającym biznes oraz społeczeństwo. Lenovo inspiruje użytkowników do wykorzystania drzemiącego w nich potencjału różnorodności i budowania lepszej przyszłości dla wszystkich. Zachęcamy do obserwowania nas w serwisach LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram oraz odwiedzania naszej witryny internetowej https://www.lenovo.com/.
LENOVO jest znakiem towarowym Lenovo. Wszelkie pozostałe znaki towarowe stanowią własność odpowiednich podmiotów. ©2020, Lenovo Group Limited.
kontakt dla mediów
Agnieszka Kowalska
lenovo@publicismedia.com
informacje o firmie
Firma Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) jest firmą z listy Fortune Global 500 o obrotach sięgających 45 miliardów USD i światowym liderem technologicznym w dziedzinie inteligentnej transformacji dzięki infrastrukturze i urządzeniom zapewniającym klientom największe możliwości. Oferta łączących się z siecią urządzeń Lenovo należy do największych na świecie i obejmuje smartfony (Motorola), tablety, komputery PC (ThinkPad, Yoga, Lenovo Legion) i stacje robocze, a także urządzenia AR/VR oraz rozwiązania dla inteligentnych domów i biur. Rozwiązania Lenovo dla centrów danych (ThinkSystem i ThinkAgile) zapewniają pojemność i moc obliczeniową systemom zmieniającym biznes oraz społeczeństwo. Lenovo inspiruje użytkowników do wykorzystania drzemiącego w nich potencjału różnorodności i budowania lepszej przyszłości dla wszystkich. Zachęcamy do obserwowania nas w serwisach LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram oraz odwiedzania naszej witryny internetowej https://www.lenovo.com/.
LENOVO jest znakiem towarowym Lenovo. Wszelkie pozostałe znaki towarowe stanowią własność odpowiednich podmiotów. ©2020, Lenovo Group Limited.