środowisko naturalne/ekologia ekonomia/biznes/finanse
Banki przechodzą na rozwiązania przyjazne środowisku, wspierane przez karty Thales z certyfikatem zrównoważonego rozwoju przyznany przez Mastercard
- Stając na czele transformacji rynku płatniczego, Thales inwestuje w rozwiązania, które mają na celu ochronę środowiska w sektorze bankowym.
- Dzięki zastosowaniu innowacyjnych technologii i ekologicznych materiałów, Thales staje się pierwszą firmą oferującą pełne portfolio kart, których produkcja na całym świecie jest certyfikowana przez Mastercard Sustainable Card Program.
- Tylko w 2021 r. do użytku weszło około 25 milionów takich ekologicznych kart, wykonanych z materiałów pochodzenia naturalnego lub plastiku pozyskanego z recyklingu.
Ilość plastiku wykorzystywanego co roku do produkcji kart płatniczych jest równa wadze stu dwudziestupięciu Statuom Wolności. W obliczu rosnących wyzwań związanych z ochroną środowiska, firma Thales, lider w dziedzinie zaawansowanych technologii bezpieczeństwa, opracowuje ekologiczne rozwiązania, które niedawno otrzymały certyfikat Mastercard's Sustainable Card Program. Do tej pory Thales dostarczył 30 milionów przyjaznych dla środowiska kart płatniczych dla banków i wydawców kart, które odpowiadają potrzebom konsumentów i są wygodne w użytkowaniu.
Wszystkie ekologiczne karty oferowane przez Thales są wykonane z innowacyjnych i ekologicznych komponentów. Jednym z opracowanych rozwiązań jest karta wykonana w 85 proc. z PLA (kwas polimlekowy), który jest produkowany z kukurydzy. Kolejne to karta wykonana z innowacyjnego materiału Ocean Plastic®, który pochodzi z przetworzenia plastikowych butelek odzyskanych ze środowiska w ramach współpracy z organizacją Parley for the Oceans z obszarów, gdzie brakuje zorganizowanej i zrównoważonej polityki zarządzania odpadami. Rozwiązanie to sprzyja zmniejszeniu ilości nowego plastiku w obiegu i jednocześnie pomaga walczyć z zanieczyszczeniem mórz. Banki odzyskują również odpady plastikowe z przemysłu opakowaniowego oraz drukarskiego do produkcji kart PVC. Ogranicza to ilość niewykorzystanego plastiku pierwszego użycia w otoczeniu.
Firma Thales nie tylko pracuje nad minimalizowaniem śladu węglowego wszystkich swoich produktów i usług, ale także oferuje program offsetowy, dzięki któremu produkcja kart jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. Zaangażowanie spółki zostało docenione przez organizacje branżowe, czego dowodzi certyfikat Mastercard. Program Mastercard Sustainable Card zachęca firmy z branży finansowej do wdrażania polityki zrównoważonego rozwoju i promuje ekologiczne rozwiązania wśród swoich partnerów. Poprzez certyfikowanie dobrych praktyk sprawia, że rośnie świadomość i realne zaangażowanie całego sektora w dobro planety.
– Rok temu Findomestic stał się wiodącym oddziałem BNP Paribas Personal Finance, dzięki wprowadzeniu ekologicznych kart Thales wykonanych z PLA. Dodatkowo firma zadeklarowała całkowitą rezygnację z kart PVC do 2024 r. To znaczący krok, który odzwierciedla nasze zaangażowanie w odpowiedzialność społeczną i środowiskową. Świadomość ekologiczna łącząca nas z firmą Thales pozwala dostarczać naszym klientom bezpieczne rozwiązania, które są przyjazne dla środowiska – komentuje Donatella Ciambellotti, Card Development Officer w Findomestic
– Nadszedł odpowiedni moment, aby połączyć zrównoważony rozwój z najnowszymi rozwiązaniami płatniczymi, koncentrując się na regułach Redukcji i Kompensacji. Zrównoważone produkty i usługi Thales obejmują każdy aspekt życia karty bankowej. Odejście od plastiku nie jest proste, gdy w karcie umieszcza się takie zaawansowane technologie, jak chip bezstykowy czy antena. Mimo to jesteśmy zaangażowani w poszukiwanie nowych, przyjaznych środowisku rozwiązań dla naszych klientów, aby byli dumni, że współpracują z odpowiedzialnym i ekologicznym partnerem – dodaje Sylvie Gibert, wiceprezes ds. kart płatniczych w Thales.
Także w Polsce firma Thales znajduje się w gronie pionierów nowoczesnych rozwiązań bankowych. Pod koniec 2021 roku to właśnie francuski koncern odpowiadał za wdrożenie pierwszej w naszym kraju karty biometrycznej EMV, która trafiła w ręce klientów instytucjonalnych Banku Pocztowego.
- Spersonalizowane i ekologiczne rozwiązania płatnicze to przyszłość branży finansowej. Cieszymy się, że jako grupa Thales znajdujemy się w czołówce firm innowacyjnych oferujących swoich klientom najnowsze technologie, które zapewniają zarówno bezpieczeństwo jak i wygodę transakcji bezgotówkowych. Co cieszy, karty ekologiczne produkowane są także w polskich zakładach w Tczewie – komentuje Agata Kontrym-Woś z Thales DIS Polska.
kontakt dla mediów
Agata Koczowska
agata.koczowska@mslgroup.com
tel: +48 608 390 569
informacje o firmie
O firmie Thales
Thales (Euronext Paris: HO) jest światowym liderem w dziedzinie zaawansowanych technologii, który inwestuje w innowacje cyfrowe i „deep tech” – łączność, big data, sztuczną inteligencję, cyberbezpieczeństwo i komputery kwantowe – aby budować pewną przyszłość istotną dla rozwoju społeczeństw. Grupa zapewnia swoim klientom (firmom, organizacjom i rządom) w dziedzinie obronności, aeronautyki, przestrzeni kosmicznej, transportu, tożsamości cyfrowej i bezpieczeństwa - rozwiązania, usługi i produkty, które pomagają im spełniać ich kluczową rolę.
Thales zatrudnia 81 000 pracowników w 68 krajach. W 2021 roku Grupa wygenerowała sprzedaż w wysokości 16,2 mld euro.
kontakt dla mediów
Agata Koczowska
agata.koczowska@mslgroup.com
tel: +48 608 390 569
informacje o firmie
O firmie Thales
Thales (Euronext Paris: HO) jest światowym liderem w dziedzinie zaawansowanych technologii, który inwestuje w innowacje cyfrowe i „deep tech” – łączność, big data, sztuczną inteligencję, cyberbezpieczeństwo i komputery kwantowe – aby budować pewną przyszłość istotną dla rozwoju społeczeństw. Grupa zapewnia swoim klientom (firmom, organizacjom i rządom) w dziedzinie obronności, aeronautyki, przestrzeni kosmicznej, transportu, tożsamości cyfrowej i bezpieczeństwa - rozwiązania, usługi i produkty, które pomagają im spełniać ich kluczową rolę.
Thales zatrudnia 81 000 pracowników w 68 krajach. W 2021 roku Grupa wygenerowała sprzedaż w wysokości 16,2 mld euro.