Testy wytrzymałościowe rajdowego Mitsubishi L200 przed Asia Cross Country Rally 2022
Firma Mitsubishi Motors Corporation (dalej Mitsubishi Motors) ogłosiła, że zespół Mitsubishi Ralliart, który przy wsparciu technicznym Mitsubishi Motors weźmie udział w rajdzie Asia Cross Country Rally (AXCR) 2022, przeprowadził 27 i 28 czerwca testy wytrzymałościowe samochodu rajdowego L200/Triton na trasie terenowej w Tajlandii, potwierdzając, że przygotowania do rajdu przebiegają bez zakłóceń.
Materiał wideo z testów: https://youtu.be/lIgH6KQDF_c , https://library.mitsubishi-motors.com/axcr2022_ralliart/
Testy wytrzymałościowe poddawały samochód dużym obciążeniom, porównywalnym z tymi, które spodziewane są w trakcie rajdu i skupiały się głównie na niezawodności i trwałości podwozia oraz silnika. Aby sprawdzić możliwości samochodu w środowisku zbliżonym do oczekiwanego w trakcie rajdu, wykorzystano 10-kilometrową trasę łączącą odcinek pokonywany z dużą prędkością, wyboistą drogę szutrową i wąską, krętą ścieżkę leśną.
"L200 ma solidną ramę podwozia i doskonałe właściwości jezdne, postanowiliśmy więc zredukować na potrzeby rajdowe masę pojazdu do minimum, jednocześnie wykorzystując w pełni jego oryginalną wytrzymałość" - powiedział Hiroshi Masuoka, dyrektor zespołu Team Mitsubishi Ralliart. "Samochód rajdowy, który pokonał ponad 800 kilometrów w ciągu dwóch dni, zgodnie z naszymi oczekiwaniami zaprezentował świetne osiągi w trakcie trudnych testów wytrzymałościowych, dzięki czemu jesteśmy pewni, że nasze przygotowania są na dobrej drodze."
ASIA CROSS COUNTRY RALLY, czyli AXCR to wyczerpujący, całotygodniowy rajd terenowy rozgrywany na trasie 2000 kilometrów, prowadzącej przez wyjątkowe tereny Azji Południowo-Wschodniej. Rajd rozgrywany w sierpniu każdego roku był odwoływany w latach 2020 i 2021 z powodu pandemii COVID-19. W tym roku rajd przesunięto go na 21-26 listopada, a trasa będzie liczyła około 1700 kilometrów. Start zaplanowano w Buriram w północno-wschodniej Tajlandii, dalsze odcinki prowadzą przez Kambodżę, a meta znajduje się w pobliżu słynnej stolicy świątyń - Angkor Wat.
Charakterystyka samochodu rajdowego L200
Przystosowane do rajdów Mitsubishi L200 zostało zaliczone przez FIA do grupy T1 (prototypowy pojazd terenowy). Jako model bazowy wykorzystano wersję z podwójną kabiną w specyfikacji na rynek Tajlandii, “odchudzono” maskę silnika, przednie i tylne drzwi, wnętrze i wiele innych elementów, natomiast kabinę wzmocniono klatką bezpieczeństwa, a podwozie otrzymało solidne osłony. Zawieszenie opracowane dla samochodu rajdowego zapewnia doskonałe właściwości jezdne, a przedni i tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD), opony terenowe o dużej średnicy oraz obręcze kół z lekkich stopów zdecydowanie poprawiają prowadzenie na nierównych nawierzchniach. Tuning turbodoładowanego silnika z zapłonem samoczynnym o pojemności skokowej 2,4 litra skoncentrowano na zmniejszeniu strat tarcia i ograniczeniu masy oraz na poprawie reakcji w zakresie średnich prędkości obrotowych, które są często wykorzystywane na trasach rajdów terenowych. Niektóre etapy AXCR obejmują przeprawy przez rzeki, co wymagało modyfikacji ułatwiających brodzenie, jak bardziej wytrzymałe uszczelnienia i rura pobierająca powietrze do silnika znad dachu samochodu (snorkel).
O rajdzie
27. edycja AXCR 2022 rozpocznie się 21 listopada uroczystym startem zorganizowanym w Buriram, w północno-wschodniej części Tajlandii w pobliżu granicy z Kambodżą. Rywalizacja rozpocznie się 22 listopada. Pierwsza połowa rajdu rozgrywana jest wokół Buriram. 25 listopada trasa rajdu prowadzi przez granicę z Kambodżą, a 26 listopada rajd kończy się w Siem Reap, kilka kilometrów od Angkor Wat – tak zwanej stolicy świątyń. Tegoroczna trasa licząca około 1700 kilometrów, ma być równie wyczerpująca jak poprzednio, z szerokim zakresem terenowych wyzwań jak góry, dżungla, błotniste drogi, przeprawy przez rzeki, wydmy i odcinki, które będą wymagały od pojazdów szybkości i wytrzymałości na doskonałym poziomie. Umiejętności kierowców i zespołów zostaną wystawione na próbę przez trudne warunki terenowe i nieprzewidywalne zmiany pogody, jakie stwarza dzika natura tej trasy.
Specyfikacja techniczna rajdowego Mitsubishi L200
Długość całkowita |
5300 mm |
Szerokość całkowita |
1815 mm |
Rozstaw osi |
3000 mm |
Rozstaw kół (przód/tył) |
1520 mm / 1515 mm |
Silnik spalinowy |
4-cylindrowy MIVEC turbo diesel, typ 4N15 |
Wtrysk paliwa |
Wtrysk wysokociśnieniowy common-rail |
Pojemność skokowa |
2442 cm3 |
Moc (maksymalna) |
133 kW |
Moment obrotowy (maksymalny) |
430 Nm |
Przekładnia |
6-biegowa skrzynia manualna |
Napęd na 4 koła |
Super Select 4WD-II |
Mechanizm różnicowy |
Z przodu i z tyłu mechanizmy różnicowe firmy CUSCO z ograniczonym poślizgiem (LSD) |
Zawieszenie przednie |
Niezależne zawieszenie z podwójnymi wahaczami i sprężynami śrubowymi |
Tylne zawieszenie |
Sztywne resory piórowe |
Amortyzatory |
Z przodu i z tyłu regulowane amortyzatory firmy CUSCO |
Układ kierowniczy |
Przekładnia zębatkowa ze wspomaganiem |
Hamulce |
Z przodu i z tyłu wentylowane tarcze hamulcowe firmy ENDLESS |
Koła |
Obręcze z lekkiego stopu (17” x 8J) firmy WORK |
Opony |
Yokohama GEOLANDAR M/T G003 (265/70R17) |
Informacje dodatkowe |
Maska silnika z włókna węglowego Panele drzwi przednich i tylnych z włókna węglowego |
Firmy partnerskie
Team Mitsubishi Ralliart uczestniczy w AXCR 2022 przy wsparciu następujących ośmiu firm partnerskich (w kolejności alfabetycznej).
Firma |
Rodzaj wsparcia |
CARROSSER Co., Ltd. |
Dostarczenie przedniego i tylnego zawieszenia CUSCO oraz przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego LSD
|
ENDLESS PROJECT Co., Ltd. |
Dostarczanie zacisków, tarcz i klocków hamulcowych ENDLESS |
ENEOS Corporation |
Dostarczanie oleju napędowego, oleju silnikowego i innych olejów
|
Fortec Motorsport Ltd |
Dostarczanie płynu chłodzącego w specyfikacji wyścigowej |
HANKYU HANSHIN EXPRESS Co., Ltd. |
Wsparcie transportu części potrzebnych w trakcie rajdu do Tajlandii
|
HKS Co., Ltd. |
Wsparcie dla prac nad silnikiem specyfikacji rajdowej
|
The Yokohama Rubber Co., Ltd. |
Dostarczenie opon błotno-terenowych przeznaczonych do pickupów GEOLANDAR M/T G003
|
Work Co., Ltd. |
Dostarczenie obręczy kół w specyfikacji rajdowej |
O MITSUBISHI MOTORS
Mitsubishi Motors Corporation , członek tzw. Aliansu Renault – Nissan – Mitsubishi, jest globalną firmą motoryzacyjną z siedzibą w Tokio, w Japonii zatrudniającą około 30 tysięcy pracowników i posiadającą globalny potencjał w postaci zakładów produkcyjnych w Japonii, Tajlandii, Indonezji, Chinach kontynentalnych, na Filipinach i w Wietnamie.. Mitsubishi Motors specjalizuje się w konstruowaniu i produkowaniu SUV-ów, pickupów oraz hybrydowych pojazdów elektrycznych plug-in przeznaczonych dla ambitnych kierowców, którzy chcą rzucić wyzwanie konwencjom i doceniających innowacje techniczne. Od wyprodukowania naszego pierwszego pojazdu minęło ponad sto lat, a dzisiaj Mitsubishi Motors jest liderem w dziedzinie elektryfikacji pojazdów, o czym świadczy wprowadzenie na rynek modelu i-MiEV - pierwszego na świecie masowo produkowanego samochodu elektrycznego w 2009 roku, a następnie Outlandera PHEV - pierwszego na świecie elektrycznego hybrydowego SUV-a plug-in w 2013 roku. W lipcu 2020 roku firma ogłosiła trzyletni plan biznesowy, przewidujący wprowadzenie bardziej konkurencyjnych i najnowocześniejszych modeli samochodów, w tym Eclipse Cross PHEV, nowego Outlandera i nowego Tritona/L200. Aby uzyskać więcej informacji na temat Mitsubishi Motors, odwiedź stronę: https://www.mitsubishi.pl/
kontakt dla mediów
Kinga Ossowska
kinga.ossowska@astara.com
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Kinga Ossowska
kinga.ossowska@astara.com