ekonomia/biznes/finanse nauka/edukacja/szkolenia
W Banku Pocztowym można już złożyć wniosek o dofinansowanie w ramach programu Dobry Start. To wsparcie dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny w wysokości jednorazowej wypłaty 300 złotych
Bank Pocztowy uruchomił właśnie nową usługę, dzięki której rodzice mogą bezpłatnie składać wnioski o przyznanie dofinansowania zgodnie z zasadami programu Dobry Start, w ramach którego wszystkim uczniom rozpoczynającym rok szkolny jest wypłacana jednorazowa pomoc w wysokości 300 złotych. Tę wyprawkę szkolną mogą dostać dzieci w wieku do 20 lat lub 24 lat jeśli dotyczy to ucznia z niepełnosprawnością, bez względu na wysokość dochodu rodziny. Wnioski w Banku Pocztowym można składać 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu poprzez bankowość elektroniczną Pocztowy24. Według Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej dofinansowanie otrzyma ponad 4,4 miliona dzieci.
Wnioski przez bankowość elektroniczną ojciec lub matka dziecka, którego dotyczy świadczenie, może składać od 1 lipca do 30 listopada 2022 r. Żeby złożyć wnioski wystarczy zalogować się do bankowości elektronicznej Pocztowy24 Banku Pocztowego. W sekcji „Wnioski” należy bezpośrednio przejść do linku „Dobry Start”. Część dokumentu zostanie wypełniona automatycznie na podstawie danych posiadanych przez Bank, np. imię i nazwisko, PESEL, adres zamieszkania, co ułatwi i przyśpieszy rodzicom składanie wniosków.
- Wypełnienie i złożenie wniosku w naszej bankowości elektronicznej jest bardzo proste i trwa kilka minut. Według oficjalnych informacji rodzice, którzy zrobią to w lipcu lub sierpniu mogą otrzymać dofinansowanie jeszcze przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego. Łatwiej więc będzie zaplanować wydatki związane z rozpoczęciem edukacji. Warto zaznaczyć, że wypełnione wnioski w naszej bankowości elektronicznej przed wysyłką do ZUS można także zapisać na własnym komputerze. Co ważne, już po wysłaniu wniosku zostanie on również dostarczony wraz z potwierdzeniem złożenia na wskazany przez klienta adres email - komentuje Jarosław Gawroński, Naczelnik Wydziału Elektronicznych Kanałów Dystrybucji i e-Płatności Banku Pocztowego.
Świadczenie Dobry Start przysługuje wyłącznie na dzieci uczące się w szkole rozumianej jako szkoła podstawowa, szkoła ponadpodstawowa, klasy dotychczasowej szkoły ponadgimnazjalnej prowadzone w szkole ponadpodstawowej, szkoła artystyczna, w której jest realizowany obowiązek szkolny lub nauki, a także młodzieżowy ośrodek socjoterapii, młodzieżowy ośrodek wychowawczy, specjalny ośrodek szkolno- wychowawczy, specjalny ośrodek wychowawczy, ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy.
Program Dobry Start został uruchomiony w 2018 r. - w latach 2018-2022 polski rząd przeznaczył na ten cel ponad 6,65 mld złotych.
Oprócz bankowości elektronicznej wnioski można także składać bezpośrednio przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS lub portal Emp@tia.
kontakt dla mediów
Bartosz Trzciński
b.trzcinski@pocztowy.pl
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Bartosz Trzciński
b.trzcinski@pocztowy.pl