kultura/sztuka/rozrywka ekonomia/biznes/finanse

„To jest jutro” - artyści o zaangażowaniu Grupy Generali w zrównoważony rozwój

15.06.2022 | Grupa Generali

Mediolan - Generali prezentuje projekt "To jest jutro", który jest wyrazem uznania i odświeżenia tradycyjnej współpracy firmy ze znanymi artystami i ilustratorami w celu przedstawiania społeczeństwa, interpretowania rzeczywistości i zmian - w kontekście zrównoważonego rozwoju - poprzez sztukę plakatu. Kuratorem wystawy jest Luca Massimo Barbero, historyk sztuki i dyrektor Instytutu Historii Sztuki Fondazione Cini. Wystawę „To jest jutro" będzie można oglądać do 14 lipca na mediolańskim Piazza Tre Torri, w pobliżu Generali Tower. Sześć plakatów, które zostały stworzone przez współczesnych artystów z całego świata, stanie obok plakatów stworzonych przez utalentowanych artystów z XIX i XX wieku, którzy współpracowali z Generali - Marcello Dudovich, Gino Boccasile, Achille Beltrame i Gian Luciano Sormani.

Plakaty zostały ujęte w ramy koncepcji karuzeli stworzonej przez Migliore Servetto. Karuzela jest dynamiczną instalacją na placu dzielnicy CityLife, o średnicy około 9 metrów i wysokości 5 metrów, która wykorzystuje bogate archiwum Grupy, aby nawiązać dialog między grafiką a życiem. Kształt klepsydry całej konstrukcji przypomina tradycyjną karuzelę i jest oznaczony kolorem czerwonym, który jest kolorem marki Generali. Plakaty będzie można również zobaczyć w Galerii - w części siedziby Generali poświęconej sztuce i fotografii, mieszczącej się przy stacji metra Tre Torri.

Głównym celem projektu, jest uwzględnienie go jako część uroczystości z okazji 190-lecia powstania Generali. Ma on na celu wyrażenie wartości i spraw, które są bliskie Generali, w tym zaangażowania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Obejmuje to ochronę klimatu i bioróżnorodność, dbałość o społeczności lokalne - m.in. poprzez Fundację The Human Safety Net, relacje między pokoleniami i technologią oraz ambicję bycia Partnerem na całe życie dla klientów. Plakaty dają nowe spojrzenie na współczesny świat, potwierdzając zaangażowanie Generali w dzielenie się swoimi podstawowymi wartościami i interpretowanie rzeczywistości, podążając z duchem czasu.

Simone Bemporad, Dyrektor Grupy ds. Komunikacji i Public Affairs powiedział: "Plakaty zawsze były częścią tradycji Generali. Dziś, na przestrzeni prawie dwóch stuleci, tradycja ta jest odświeżana poprzez nowe interpretacje wartości i tematy, które nadal przyświecają i inspirują zaangażowanie Grupy Generali w tworzenie bezpieczniejszej i bardziej zrównoważonej przyszłości. Przyszłości, która będzie budowana w oparciu o korzenie, z uwzględnieniem wyzwań naszych czasów, i w której ludzie będą mogli się rozwijać i prosperować w zdrowszym i bardziej odpornym społeczeństwie."

Luca Massimo Barbero powiedział: "190 lat, które upłynęło od założenia Generali, obfitowało w wiele obrazów wizualnych sięgających początku firmy i obejmujących prawie dwa wieki społecznego zaangażowania i komunikacji.  Artyści biorący udział w projekcie mieli możliwość zbadania i zanurzenia się w szerokim zakresie zainteresowań i zobowiązań Generali na poziomie międzynarodowym. Każdy z nich czerpał z tego świata, tworząc serię studiów i realizując kierunki badań, które zaowocowały w te niezwykłe i wnikliwe ilustracje, oświetlone historią i współczesną energią sztuk wizualnych”.

Ico Migliore i Mara Servetto, Migliore Servetto, powiedzieli: "Instalacja dla Generali na Piazza Tre Torri w Mediolanie to rodzaj współczesnej karuzeli, która jest w stanie przywrócić znaczenie pokazując w ten sposób, że nawet piękno zręcznej linii graficznej plakatów może być niewyczerpanym źródłem wyobraźni dla każdego. Projektowanie przestrzeni miejskiej oznacza przede wszystkim dostarczanie nowych doświadczeń i zwiększanie świadomości."

Nowi autorzy i tematy

Artyści zaangażowani w projekt zrozumieli i wyrazili zaangażowanie Grupy Generali w zrównoważony rozwój: Gérard DuBois z fantastyczną grą trzech pokoleń w swojej pracy "Wspólnie dla przyszłości", Elena Xausa w pracy "Innowacje dla ludzkości", patrząc na plac św. Marka w Wenecji, Elena Xausa w pracy "Innovation for Humanity". Ponownie duet Craig&Karl z pracą pt. "Solutions for a Better World", popiersie zbudowane z symboli zaangażowania i technologii, które jest wizją i wyrazem wiary w bezmiar świata i w naszą odpowiedzialność za to, by go zawsze ulepszać. Ponadto, jedność i zaangażowanie na rzecz ludzkości - zaciśnięte dłonie Tima Lahana w "Caring for People's Lives". Alëna Skarina rysuje senne laguny, w których ludzkość jednoczy wyspy, tworząc więź między środowiskiem a człowiekiem, co sugeruje tytuł "Ludzka sieć bezpieczeństwa". Wreszcie Max Guther opowiada o codziennym zaangażowaniu, symbolicznie jednocząc świat pracy z odpowiedzialnością i świadomością, że każde działanie i pomysł we wspólne promowanie celu "Dzielenia się globalnymi wyzwaniami" dla stworzenia lepszego świata.

Materiały można znaleźć na stronie heritage.generali.com.

 

 

 

 

 

kontakt dla mediów
Justyna Szafraniec
Rzecznik prasowy, Grupa Generali
Justyna Szafraniec

justyna.szafraniec@generali.com

tel: +48 797 604 442

informacje o firmie

Materiały można znaleźć na stronie heritage.generali.com. Dostęp do Archiwum Historycznego Generali, mieszczącego się w Palazzo Berlam w Trieście, w celu zwiedzania z przewodnikiem i dostęp do baz danych i cyfrowych reprodukcji jest możliwy po wcześniejszym umówieniu się.

Więcej informacji  można znaleźć na stronie internetowej https://heritage.generali.com/en/.

załączniki

kontakt dla mediów
Justyna Szafraniec
Rzecznik prasowy, Grupa Generali
Justyna Szafraniec

justyna.szafraniec@generali.com

tel: +48 797 604 442

informacje o firmie

Materiały można znaleźć na stronie heritage.generali.com. Dostęp do Archiwum Historycznego Generali, mieszczącego się w Palazzo Berlam w Trieście, w celu zwiedzania z przewodnikiem i dostęp do baz danych i cyfrowych reprodukcji jest możliwy po wcześniejszym umówieniu się.

Więcej informacji  można znaleźć na stronie internetowej https://heritage.generali.com/en/.