kultura/sztuka/rozrywka ekonomia/biznes/finanse
„To jest jutro” - artyści o zaangażowaniu Grupy Generali w zrównoważony rozwój
Mediolan - Generali prezentuje projekt "To jest jutro", który jest wyrazem uznania i odświeżenia tradycyjnej współpracy firmy ze znanymi artystami i ilustratorami w celu przedstawiania społeczeństwa, interpretowania rzeczywistości i zmian - w kontekście zrównoważonego rozwoju - poprzez sztukę plakatu. Kuratorem wystawy jest Luca Massimo Barbero, historyk sztuki i dyrektor Instytutu Historii Sztuki Fondazione Cini. Wystawę „To jest jutro" będzie można oglądać do 14 lipca na mediolańskim Piazza Tre Torri, w pobliżu Generali Tower. Sześć plakatów, które zostały stworzone przez współczesnych artystów z całego świata, stanie obok plakatów stworzonych przez utalentowanych artystów z XIX i XX wieku, którzy współpracowali z Generali - Marcello Dudovich, Gino Boccasile, Achille Beltrame i Gian Luciano Sormani.
Plakaty zostały ujęte w ramy koncepcji karuzeli stworzonej przez Migliore Servetto. Karuzela jest dynamiczną instalacją na placu dzielnicy CityLife, o średnicy około 9 metrów i wysokości 5 metrów, która wykorzystuje bogate archiwum Grupy, aby nawiązać dialog między grafiką a życiem. Kształt klepsydry całej konstrukcji przypomina tradycyjną karuzelę i jest oznaczony kolorem czerwonym, który jest kolorem marki Generali. Plakaty będzie można również zobaczyć w Galerii - w części siedziby Generali poświęconej sztuce i fotografii, mieszczącej się przy stacji metra Tre Torri.
Głównym celem projektu, jest uwzględnienie go jako część uroczystości z okazji 190-lecia powstania Generali. Ma on na celu wyrażenie wartości i spraw, które są bliskie Generali, w tym zaangażowania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Obejmuje to ochronę klimatu i bioróżnorodność, dbałość o społeczności lokalne - m.in. poprzez Fundację The Human Safety Net, relacje między pokoleniami i technologią oraz ambicję bycia Partnerem na całe życie dla klientów. Plakaty dają nowe spojrzenie na współczesny świat, potwierdzając zaangażowanie Generali w dzielenie się swoimi podstawowymi wartościami i interpretowanie rzeczywistości, podążając z duchem czasu.
Simone Bemporad, Dyrektor Grupy ds. Komunikacji i Public Affairs powiedział: "Plakaty zawsze były częścią tradycji Generali. Dziś, na przestrzeni prawie dwóch stuleci, tradycja ta jest odświeżana poprzez nowe interpretacje wartości i tematy, które nadal przyświecają i inspirują zaangażowanie Grupy Generali w tworzenie bezpieczniejszej i bardziej zrównoważonej przyszłości. Przyszłości, która będzie budowana w oparciu o korzenie, z uwzględnieniem wyzwań naszych czasów, i w której ludzie będą mogli się rozwijać i prosperować w zdrowszym i bardziej odpornym społeczeństwie."
Luca Massimo Barbero powiedział: "190 lat, które upłynęło od założenia Generali, obfitowało w wiele obrazów wizualnych sięgających początku firmy i obejmujących prawie dwa wieki społecznego zaangażowania i komunikacji. Artyści biorący udział w projekcie mieli możliwość zbadania i zanurzenia się w szerokim zakresie zainteresowań i zobowiązań Generali na poziomie międzynarodowym. Każdy z nich czerpał z tego świata, tworząc serię studiów i realizując kierunki badań, które zaowocowały w te niezwykłe i wnikliwe ilustracje, oświetlone historią i współczesną energią sztuk wizualnych”.
Ico Migliore i Mara Servetto, Migliore Servetto, powiedzieli: "Instalacja dla Generali na Piazza Tre Torri w Mediolanie to rodzaj współczesnej karuzeli, która jest w stanie przywrócić znaczenie pokazując w ten sposób, że nawet piękno zręcznej linii graficznej plakatów może być niewyczerpanym źródłem wyobraźni dla każdego. Projektowanie przestrzeni miejskiej oznacza przede wszystkim dostarczanie nowych doświadczeń i zwiększanie świadomości."
Nowi autorzy i tematy
Artyści zaangażowani w projekt zrozumieli i wyrazili zaangażowanie Grupy Generali w zrównoważony rozwój: Gérard DuBois z fantastyczną grą trzech pokoleń w swojej pracy "Wspólnie dla przyszłości", Elena Xausa w pracy "Innowacje dla ludzkości", patrząc na plac św. Marka w Wenecji, Elena Xausa w pracy "Innovation for Humanity". Ponownie duet Craig&Karl z pracą pt. "Solutions for a Better World", popiersie zbudowane z symboli zaangażowania i technologii, które jest wizją i wyrazem wiary w bezmiar świata i w naszą odpowiedzialność za to, by go zawsze ulepszać. Ponadto, jedność i zaangażowanie na rzecz ludzkości - zaciśnięte dłonie Tima Lahana w "Caring for People's Lives". Alëna Skarina rysuje senne laguny, w których ludzkość jednoczy wyspy, tworząc więź między środowiskiem a człowiekiem, co sugeruje tytuł "Ludzka sieć bezpieczeństwa". Wreszcie Max Guther opowiada o codziennym zaangażowaniu, symbolicznie jednocząc świat pracy z odpowiedzialnością i świadomością, że każde działanie i pomysł we wspólne promowanie celu "Dzielenia się globalnymi wyzwaniami" dla stworzenia lepszego świata.
Materiały można znaleźć na stronie heritage.generali.com.
kontakt dla mediów
Justyna Szafraniec
justyna.szafraniec@generali.com
tel: +48 797 604 442
informacje o firmie
Materiały można znaleźć na stronie heritage.generali.com. Dostęp do Archiwum Historycznego Generali, mieszczącego się w Palazzo Berlam w Trieście, w celu zwiedzania z przewodnikiem i dostęp do baz danych i cyfrowych reprodukcji jest możliwy po wcześniejszym umówieniu się.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej https://heritage.generali.com/en/.
kontakt dla mediów
Justyna Szafraniec
justyna.szafraniec@generali.com
tel: +48 797 604 442
informacje o firmie
Materiały można znaleźć na stronie heritage.generali.com. Dostęp do Archiwum Historycznego Generali, mieszczącego się w Palazzo Berlam w Trieście, w celu zwiedzania z przewodnikiem i dostęp do baz danych i cyfrowych reprodukcji jest możliwy po wcześniejszym umówieniu się.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej https://heritage.generali.com/en/.