sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse
Bank BNP Paribas wspiera Seniorów. Premiera Paszportów OK SENIOR
Bank BNP Paribas wspiera Seniorów. Premiera Paszportów OK SENIOR
Fundacja Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej po raz trzeci przekaże organizacjom senioralnym nieodpłatne Paszporty OK SENIOR – książeczki zawierające najważniejsze informacje potrzebne Seniorom – u lekarza, w aptece, ale też w codziennym życiu. Wśród partnerów inicjatywy jest Bank BNP Paribas, który od lat wspiera osoby dojrzałe zarówno bezpośrednio – w oddziałach, jak również poprzez edukację finansową i kampanie informacyjne.
Paszport OK SENIOR to papierowa książeczka opracowana przez Seniorów, która zawiera najważniejsze informacje, takie jak ulgi i uprawnienia obowiązujące z racji wieku w naszym kraju oraz listę najważniejszych kontaktów i informacji. Ponadto są tam miejsca do wpisania numeru telefonu do najbliższych czy listy przyjmowanych leków i innych ważnych informacji medycznych.
- Przywiązujemy ogromną wagę do inkluzywności oraz dostępności naszych produktów i usług. Zależy nam na tym, żeby każdy Klient, niezależnie od wieku czy stopnia sprawności, mógł zarządzać swoimi finansami w wygodny dla niego sposób podejmując świadome decyzje. Dlatego tym bardziej cieszy nas powstanie nowej wersji Paszportu OK SENIOR, który podnosi komfort i bezpieczeństwo codziennego funkcjonowania Seniorów – mówi Renata Rybarczyk, Dyrektorka Biura Wsparcia Sprzedaży w Banku BNP Paribas.
Bank BNP Paribas, jako pierwszy bank w Polsce uzyskał od Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej certyfikat OK SENIOR, który poświadcza, że jego placówki oferują rozwiązania przyjazne Seniorom, a ich obsługa odbywa się w sposób bezpieczny, przystępny oraz zrozumiały. W 2021 r. bank pomyślnie przeszedł recertyfikację.
Oddziały banku są również dostosowane do potrzeb Seniorów pod względem architektonicznym. Poświadczają to certyfikaty „Obiekt bez barier”, które otrzymało już 82 placówki. Fundacja Integracja wyróżnia w ten sposób obiekty dostosowane do potrzeb osób dojrzałych i z małymi dziećmi, w których wdrożono udogodnienia m.in. dla osób z niepełnosprawnościami narządu ruchu, wzroku, słuchu. Wśród ułatwień zapewnianych przez Bank BNP Paribas osobom głuchym i niedowidzącym są m.in. pomoc tłumacza Polskiego Języka Migowego, pętla indukcyjna, wzory dokumentów w formie nagrania audio, wydruku powiększonego lub wydruku w alfabecie Braille’a.
W czasie pandemii Bank BNP Paribas, w ramach autorskiego programu Misja Edukacja, przygotował dla Seniorów cykl webinariów, w których podpowiadał, m. in. jak łatwo i bezpiecznie zarządzać finansami bez wychodzenia z domu. W nagraniach materiałów edukacyjnych uczestniczyli influencerzy z dwóch pokoleń – Jan Adamski i Andrzej Tucholski. Dodatkowo, we współpracy z Krajowym Instytutem Gospodarki Senioralnej, Lokalni Ambasadorzy BNP Paribas szkolili Seniorów z zakresu finansów podczas spotkań online na Uniwersytetach III Wieku. Z pomocą instytutu bank szkoli również swoich doradców w zakresie obsługi Seniorów, która wymaga nie tylko znajomości oczekiwań tej grupy Klientów, ale również odpowiedniej wrażliwości.
kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl
Sławomir Czajkowski
slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl
Michalina Słupska-Benesz
michalina.slupska@bnpparibas.pl
Paweł Sokół
pawel.sokol@bnpparibas.pl
Biuro Prasowe
rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl
Sławomir Czajkowski
slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl
Michalina Słupska-Benesz
michalina.slupska@bnpparibas.pl
Paweł Sokół
pawel.sokol@bnpparibas.pl
Biuro Prasowe
rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl