media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanse
Wynik Grupy PMPG Polskie Media S.A. - wzrost EBITDA i stabilny zysk netto.
Wyraźnie widoczne efekty transformacji cyfrowej. Wzrost EBITDA i stabilny skonsolidowany zysk netto.
Komentarz Zarządu
W 2021 r. Grupa Kapitałowa PMPG Polskie Media S.A. osiągnęła skonsolidowany zysk netto w wysokości 4,160 mln zł i wygenerowała 91 % wzrostu EBITDA r/r. Zysk brutto w wysokości 4,5 mln zł wynikał z osiągniętego zysku w wysokości 4,3 mln zł na działalności operacyjnej oraz 0,2 mln zł na działalności finansowej.
W mln zł |
2021 rok |
2020 rok |
Wynik na działalności operacyjnej |
4,3 |
1,8 |
Wynik na działalności finansowej |
0,2 |
3,5 |
Zysk brutto |
4,5 |
5,4 |
wybrane dane |
okres 12 miesięcy |
okres 12 miesięcy |
zmiana |
zmiana |
zakończony |
zakończony |
% |
wartości | |
31.12.2021 |
31.12.2020 |
|
| |
przychody ze sprzedaży |
30 174 |
32 807 |
-8% |
-2 633 |
zysk(strata) brutto ze sprzedaży |
17 668 |
19 592 |
-10% |
-1 924 |
EBIT |
4 296 |
1 828 |
135% |
2 468 |
EBITDA |
5 620 |
2 949 |
91% |
2 671 |
zysk(strata) brutto |
4 490 |
5 353 |
-16% |
-863 |
zysk(strata) netto na rok obrotowy |
4 160 |
5 110 |
-19% |
-950 |
Osiągnięte rezultaty potwierdzają, że decyzje o zmianie modelu wydawniczego „Wprost” podjęte w 2020 roku, tj. przejście na w pełni cyfrowe rozwiązania przyniosły rezultaty w postaci polepszenia wskaźników zarówno finansowych, jak i branżowych. Podsumowując, rok 2021 był czasem transformacji i budowania udziałów na rynku platform cyfrowych. Solidna baza daje przestrzeń do tego, by w roku 2022 skupić się na dalszym rozwoju w obszarze monetyzacji siatki reklamowej oraz komercjalizacji kontentu wydawniczego.
Grupa PMPG należy do TOP 20 największych wydawców internetowych z ponad 9,4 mln użytkowników i ponad 201 mln odsłon (za Mediapanel/Gemius PBI, marzec 2022). „Wprost” pozostaje numer 1 tygodnikiem opinii, co potwierdzają comiesięczne rankingi cytowalności IMM oraz zasięgi serwisu wprost.pl „Tygodnik Do Rzeczy wg danych PBC (w porównaniu do grudnia 2020 r.) zanotował wzrost rozpowszechniania płatnego o 4,6% oraz ponad 53% wzrostu sprzedaży wersji cyfrowych (e-wydań) głównie sprzedawanych jako płatne dostępy do e-wydań i dodatkowych treści na stronie dorzeczy.pl. Podane wzrosty sprawiły, że „Tygodnik Do Rzeczy” był jedynym tytułem w grupie tygodników opinii ze wzrostem rozpowszechniania płatnego rok do roku i jednym wśród tygodników opinii z takim wzrostem sprzedaży prenumeraty tradycyjnej.
W 2021 roku powołano nowy zarząd: spółką PMPG Polskie Media S.A. zarządzają prezes Katarzyna Gintrowska, wiceprezes odpowiedzialna za finanse – Jolanta Kloc oraz Agnieszka Jabłońska odpowiedzialna za HR i komunikację.
Rok 2021 to zmiany na poziomie zarządu, ale przede wszystkim rozwój organizacji – rekrutacja liderów i identyfikacja nowych obszarów wzrostu. Kontynuujemy procesy transformacji i konsekwentnie zmierzamy w kierunku budowy nowoczesnej Grupy opartej na technologiach cyfrowych. Dotychczasowe rezultaty potwierdzają, że podejmujemy właściwe decyzje. To zachęca do kolejnych inwestycji w ludzi i narzędzia. Rok 2022 to dalsza praca nad konkurencyjną ofertą dla Klienta biznesowego i indywidualnego oraz doskonalenie procesów wewnętrznych – komentuje Prezes Zarządu Katarzyna Gintrowska.
Przychody Grupy Kapitałowej PMPG w 2021 roku wyniosły 30,2 mln zł i były niższe o 8 % niż przed rokiem. Spadek przychodów jest wynikiem wpływu pandemii koronawirusa na działalność Grupy oraz wynikiem zakończenia wydawania tygodnika „Wprost” w wersji drukowanej z końcem I kwartału roku ubiegłego. Spadki wpływów objęły w minionym okresie przychody ze sprzedaży usług reklamowych, projektów eventowych oraz dystrybucji prasy.
Wpływ na wynik finansowy Grupy w 2021 r. miały dodatkowo zdarzenia jednorazowe, czyli umorzone kwoty subwencji otrzymanej od PFR w kwocie 3,0 mln zł oraz zawiązywane i rozwiązywane odpisy aktualizujące.
Wyniki jednostkowe PMPG Polskie Media S.A. Znaczący wzrost zysku netto oraz wskaźnika EBITDA.
W roku 2021 r. PMPG Polskie Media S.A. osiągnęła jednostkowy zysk netto w wysokości 8,321 mln zł wobec 3,211 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Przychody PMPG w 2021 r. wyniosły 18,6 mln zł i były niższe o 18 % niż przed rokiem. Spadki wpływów objęły w minionym okresie przychody ze sprzedaży usług reklamowych oraz projektów eventowych.
wybrane dane |
okres 12 miesięcy |
okres 12 miesięcy |
zmiana |
zmiana |
Zakończony |
zakończony |
% |
wartości | |
31.12.2021 |
31.12.2020 |
|
| |
przychody ze sprzedaży |
18 580 |
22 706 |
-18% |
-4 126 |
zysk(strata) brutto ze sprzedaży |
13 423 |
11 802 |
14% |
1 621 |
EBIT |
4 000 |
-337 |
1 287% |
4 337 |
EBITDA |
5 200 |
660 |
688% |
4 540 |
zysk(strata) brutto |
8 511 |
3 197 |
166% |
5 314 |
zysk(strata) netto na rok obrotowy |
8 321 |
3 211 |
159% |
5 110 |
Rok 2021 PMPG Polskie Media S.A. zakończyła z zyskiem w wysokości brutto 8,5 mln zł na który składa się zysk z działalności operacyjnej w wysokości 4,0 mln zł oraz zysk z działalności finansowej w wysokości 4,5 mln zł
W mln zł |
2021 rok |
2020 rok |
Wynik na działalności operacyjnej |
4,0 |
-0,3 |
Wynik na działalności finansowej |
4,5 |
3,5 |
Wynik brutto |
8,5 |
3,2 |
Główny wpływ na zrealizowany wynik miał wzrost pozostałych przychodów operacyjnych o kwotę 1,6 mln zł, co było wynikiem odwrócenia odpisów aktualizujących należności – 1,2 mln zł oraz umorzenia subwencji PFR – 0,875 mln zł.
Osiągnięty zysk na działalności finansowej w wysokości 4,5 mln zł wynikał głównie z cofnięcia odpisów aktualizujących wartość aktywów finansowych w kwocie 2,5 mln zł oraz z otrzymanych przychodów z tytułu dywidend od spółek zależnych w kwocie 5,0 mln zł.
W dniu 3 listopada zakończył się rozpoczęty 15 stycznia 2019 roku program skupu akcji własnych.
W ramach zakończonego programu Spółka skupiła 796 291 akcji własnych przeznaczając kwotę 1 969 095,62 zł. Skupione akcje własne stanowią 7,66% udziału w kapitale zakładowym.
W dniu 29 czerwca Walne Zgromadzenie Spółki zdecydowało o rozpoczęciu kolejnego programu skupu akcji własnych. Spółka planuje przeznaczyć w nowym programie skupu akcji własnych kwotę 1 000 000 zł. Program skupu Akcji Własnych II rozpoczął się w dniu 23 listopada 2021 r. i będzie trwał do dnia 29 czerwca 2026 roku albo do chwili wyczerpania kwoty przeznaczonej na ten cel.
Spółka posiada obecnie łącznie 828 565 akcji własnych, które stanowią 7,98 % udziału w kapitale zakładowym.
PMPG Polskie Media S.A.
Spółka holdingowa działająca na rynku tradycyjnych i nowych mediów. Do Grupy należą m.in.: Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost, wydawca serwisu wprost.pl i e-tygodnika „Wprost” oraz spółka Orle Pióro, wydawca serwisu dorzeczy.pl i tygodnika „Do Rzeczy” oraz magazynu „Historia Do Rzeczy”.
kontakt dla mediów
Biuro prasowe
biuroprasowe@pmpg.pl
Fundacja Tygodnika Wprost
MediaForUkraine@wprost.pl
tel: +48 508 040 882
informacje o firmie
Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.
kontakt dla mediów
Biuro prasowe
biuroprasowe@pmpg.pl
Fundacja Tygodnika Wprost
MediaForUkraine@wprost.pl
tel: +48 508 040 882
informacje o firmie
Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.