Przelewy na telefon BLIK dostępne dla Klientów Banku BNP Paribas
Bank BNP Paribas udostępnił swoim Klientom jedną z najszybciej rozwijających się funkcji BLIKA – przelew na telefon. Od teraz mogą oni szybko i bezpiecznie rozliczać się ze znajomymi, bez znajomości numeru rachunku osobistego. Co ważne, pieniądze docierają natychmiast, bez względu na porę dnia, weekend czy święto.
Dzięki nowej funkcji darmowych przelewów na telefon BLIK, Klienci banku mogą odbierać i przekazywać pieniądze jeszcze łatwiej – bez znajomości numeru rachunku bankowego. Wystarczy wybrać w aplikacji banku BLIKA, w ustawieniach zarejestrować numer telefonu w usłudze przelew na telefon BLIK by móc odbierać przelewy natychmiast. W przypadku wysyłania przelewu na telefon BLIK, w trakcie generowania przelewu należy wybrać odbiorcę z listy kontaktów lub wpisać jego numer telefonu i zatwierdzić przelew, który błyskawicznie znajdzie się na rachunku odbiorcy.
– Wszyscy użytkownicy aplikacji GOmobile zyskują możliwość realizacji przelewów na telefon BLIK. Wykonanie przelewu jest bardzo proste – wystarczy na ekranie startowym GOmobile wybrać BLIK i następnie Przelew na telefon lub zalogować się do GOmobile, kliknąć w ikonkę BLIK i wybrać opcję przelewu na telefon. Wygodną opcją jest włączenie funkcji sprawdzania, kto z naszej listy kontaktów może odbierać przelewy na telefon – przy takich osobach pojawi się wtedy odpowiednia ikonka – mówi Jarosław Mastalerz, Product Owner Produktu Kanały Cyfrowe w Banku BNP Paribas. – Już wcześniej nasi Klienci mogli również korzystać z pozostałych rozwiązań w ramach BLIK, jak płatności w sklepach stacjonarnych i za usługi, zakupy w Internecie, wypłata pieniędzy z bankomatów i ich wpłata w bankomatach i wpłatomatach w oddziałach Banku BNP Paribas – dodaje
Przelew na telefon BLIK jest najszybciej obecnie rozwijająca się funkcją popularnego systemu płatności. W czwartym kwartale 2021 roku transakcje tego typu stanowiły już blisko 17 proc. wszystkich realizowanych BLIKIEM. Dla porównania – rok wcześniej odsetek ten stanowił 11 proc. W całym 2021 r. użytkownicy wykonali ponad 115 mln przelewów na telefon BLIK.
– Dzięki BLIKOWI użytkownicy mogą rozliczać się natychmiastowo pomiędzy różnymi bankami – już 14 banków oferuje usługę swoim Klientom. Im więcej osób może korzystać z tego rozwiązania, tym bardziej powszechne i funkcjonalne się staje. Chyba nie ma wygodniejszego sposobu rozliczania – mówi Marcin Waldowski, dyrektor departamentu rozwoju produktów z Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK.
BLIK to powszechny standard płatności mobilnych. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie praktycznie każdy klientów krajowych instytucji płatniczych oferujących aplikację mobilną. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników. Udziałowcami spółki PSP są: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski oraz Mastercard.
kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl
Sławomir Czajkowski
slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl
Michalina Słupska-Benesz
michalina.slupska@bnpparibas.pl
Paweł Sokół
pawel.sokol@bnpparibas.pl
Biuro Prasowe
rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl
Sławomir Czajkowski
slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl
Michalina Słupska-Benesz
michalina.slupska@bnpparibas.pl
Paweł Sokół
pawel.sokol@bnpparibas.pl
Biuro Prasowe
rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl