Play z mocnym wzrostem przychodów, bazy klientów i wskaźnika EBITDAaL, po pierwszym roku współpracy z illiad Group
22 marca 2022 roku Grupa iliad opublikowała wyniki finansowe za 2021 rok. Play osiągnął wzrost przychodów z usług o 6,4%, wskaźnika EBITDAaL o 31% oraz liczby aktywnych klientów mobilnych o 2% (+181 tysięcy).
Wyniki finansowe potwierdzają wiodącą pozycję Play na konkurencyjnym i nasyconym rynku telefonii komórkowej w Polsce.
Kluczowe wskaźniki Play za 2021 rok w porównaniu do 2020 roku to:
- Wzrost o 6,4% r/r przychodów z usług oraz wzrost o 2% r/r przychodów do wysokości 7,3 mld zł
- Powiększenie bazy aktywnych klientów o 323 tysiące, wzrost o 3% r/r, z czego 69% stanowili aktywni mobilni klienci kontraktowi
- Całkowita baza raportowanych klientów mobilnych (z wyłączeniem kart M2M) osiągnęła 15,7 mln (+3% r/r)
- Całkowita baza aktywnych klientów osiągnęła 12,4 mln (+3% r/r)
- Liczba aktywnych klientów mobilnych osiągnęła 12,1 mln (+3% r/r)
- Wzrost o 112% r/r liczby klientów usług dla domu (Play NOW TV i internetu stacjonarnego) do 267 tysięcy (ponad dwukrotny wzrost w stosunku do końca 2020 r.)
- Wzrost wskaźnika EBITDAaL o 31% r/r do 3,13 mld zł
- 9 767 stacji bazowych na koniec roku, 967 nowych stacji (+11% r/r)
„Jesteśmy dumni z naszych osiągnięć w pierwszym roku po dołączeniu do Grupy iliad. Skutecznie realizujemy naszą strategię, przekraczając wszystkie założone cele biznesowe i finansowe. W ubiegłym roku rozpoczęliśmy proces nabycia UPC Polska, co pozwoli nam na stworzenie zupełnie nowej jakości, dzięki połączeniu najlepszych usług mobilnych, stacjonarnych i telewizyjnych na polskim rynku telekomunikacyjnym.” - powiedział Jean Marc Harion, Prezes Zarządu P4.
Początek 2022 roku przyniósł bezprecedensowe wydarzenia w Ukrainie. Od pierwszych dni, P4 jako operator telekomunikacyjny, z którego usług korzysta wielu obywateli Ukrainy, pragnąc okazać solidarność i wsparcie w trybie natychmiastowym podjął szereg działań. Chcąc zapewnić możliwość kontaktu oraz dostęp do aktualnych informacji, tak kluczowych w obecnym czasie, przygotował dedykowane rozwiązania. Spółka na bieżąco monitoruje rozwój wydarzeń i stale dostosowuje się do aktualnej sytuacji.
„Play jako lider rynku podjął natychmiastowe działania, aby zapewnić realne wsparcie potrzebującym w związku z sytuacją w Ukrainie. Niesienie pomocy od pierwszych godzin konfliktu było naturalnym działaniem naszych pracowników, którzy połączyli siły we wszystkich obszarach.” – dodał Jean Marc Harion.
Po zgodzie Komisji Europejskiej uzyskanej 10 marca, spółka obecnie przygotowuje się do sfinalizowania transakcji nabycia UPC Polska Sp. o.o. w przybliżonej dacie 1 kwietnia br.
Link do pełnych wyników Grupy iliad: https://www.iliad.fr/en/investisseurs/groupe/resultats/all/all
Kontakt dla mediów:
Ewa Sankowska-Sieniek
Kierownik Biura Prasowego Play
pr@play.pl
kontakt dla mediów
Krzysztof Olszewski
krzysztof.olszewski@play.pl
informacje o firmie
O firmie Play
Play Communications S.A. jest spółką holdingową grupy Play. W jej skład wchodzi P4 Sp. z o.o., zarządzająca marką Play. Play jest przyjaznym konsumentom operatorem, świadczącym usługi ponad 15 milionom abonentów (stan na 31 grudnia 2018 roku). Play świadczy usługi telefonii komórkowej, przesyłania wiadomości, danych i wideo dla klientów indywidualnych oraz firm (w szczególności MŚP) na podstawie umów abonenckich i ofert przedpłaconych. Nasza nowoczesna sieć telekomunikacyjna 2G /3G /4G LTE wraz z długoterminowymi kontraktami roamingu krajowego obejmuje 99% ludności Polski.
Od czasu komercyjnego startu w 2007 roku, Play wyrósł z pozycji początkującego gracza, aby stać się numerem 1 na rynku mobilnym w Polsce w 2017 roku.
kontakt dla mediów
Krzysztof Olszewski
krzysztof.olszewski@play.pl
informacje o firmie
O firmie Play
Play Communications S.A. jest spółką holdingową grupy Play. W jej skład wchodzi P4 Sp. z o.o., zarządzająca marką Play. Play jest przyjaznym konsumentom operatorem, świadczącym usługi ponad 15 milionom abonentów (stan na 31 grudnia 2018 roku). Play świadczy usługi telefonii komórkowej, przesyłania wiadomości, danych i wideo dla klientów indywidualnych oraz firm (w szczególności MŚP) na podstawie umów abonenckich i ofert przedpłaconych. Nasza nowoczesna sieć telekomunikacyjna 2G /3G /4G LTE wraz z długoterminowymi kontraktami roamingu krajowego obejmuje 99% ludności Polski.
Od czasu komercyjnego startu w 2007 roku, Play wyrósł z pozycji początkującego gracza, aby stać się numerem 1 na rynku mobilnym w Polsce w 2017 roku.