nowe produkty/usługi towary konsumpcyjne

Carrefour i Bezmięsny otwierają pierwszą w Polsce wegańską ladę tradycyjną

15.03.2022 | Carrefour Polska

W ramach obchodów Światowego Dnia Bez Mięsa sieć Carrefour we współpracy z marką Bezmięsny uruchomi pierwsze w Polsce bezmięsne lady, zapewniające szeroki wybór wegańskich zamienników mięsa na wagę. Od 18 marca klienci warszawskiej Galerii Mokotów będą mogli przy stanowisku z obsługą skorzystać z oferty Bezmięsnego oraz nabyć wegańskie zamienniki sera i produkty garmażeryjne. Między 18 i 19 marca obowiązywać będzie również promocja na produkty Bezmięsnego w wybranych sklepach Carrefour w całej Polsce.

Carrefour Polska rozwija inicjatywę, którą rozpoczął francuski oddział sieci – w lutym bieżącego roku we francuskich sklepach Carrefour uruchomiono pierwsze stoiska z czterema wegańskimi zamiennikami mięsa. Już 18 marca w warszawskiej Galerii Mokotów zostanie otwarte stanowisko, na którym po raz pierwszy w Polsce w handlu wielkopowierzchniowym będzie można kupić na wagę roślinne zamienniki mięsa popularnej marki Bezmięsny. W ofercie lady chłodniczej na stałe znajdzie się 20 produktów bezmięsnych na wagę – poza zamiennikami wędlin klienci będą mogli zamówić wegańskie zamienniki sera oraz produkty garmażeryjne takie jak choćby pasztety czy pierogi.

– Bezmięsna Lada to przełomowy krok dla rozwoju całego segmentu roślinnych zamienników mięsa w Polsce. Jesteśmy szczęśliwi i podekscytowani, że w tegoroczny Dzień Bez Mięsa wiele osób będzie miało okazję spróbować zamienników mięsa po raz pierwszy i że to właśnie Bezmięsny zapewni te pierwsze, dobre doświadczenia, do złudzenia przypominając obcowanie z klasycznymi mięsnymi wędlinami. Wierzymy, że każde ograniczenie mięsa ma znaczenie, a dzięki współpracy z siecią Carrefour podjęcie takiego kroku stanie się jeszcze łatwiejsze. To właśnie zwiększanie dostępności polskich, jakościowych zamienników mięsa jest główną misją naszej firmy, dlatego ten projekt sprawia nam mnóstwo satysfakcji – mówi Igor Sadurski, współzałożyciel i członek zarządu Bezmięsnego.

– Dzięki współpracy z Bezmięsnym możemy odpowiedzieć na rosnące oczekiwanie klientów, którzy są na diecie wegańskiej, wegetariańskiej lub po prostu chcą spróbować ograniczyć mięso – mówi Sylwester Mroczek, Manager Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych Carrefour Polska. – Bezmięsna Lada udostępniona w naszej dedykowanej strefie BIO pomaga zarazem klientom w ograniczeniu marnowania żywności, bo mogą zakupić dokładnie taką ilość produktu, jaka jest im potrzebna. Dodatkowo produkty na wagę mają niższą cenę niż te oferowane w opakowaniach, dzięki czemu jeszcze więcej klientów będzie mogło spróbować nagradzanych wegańskich smaków.

Bezmięsne wędliny na wagę

W ofercie Carrefoura pojawi się sześć roślinnych zamienników wędlin od Bezmięsnego dostępnych na wagę: Bezmięsne Pepperoni, Bezmięsna Szynka Czosnkowa, Bezmięsne Salami, Bezmięsna Suszona, Bezmięsne Salami Picante oraz Bezmięsne Chorizo. Każda pozycja charakteryzuje się wysoką zawartością białka (od 21 do 28 g na 100g produktu) i błonnika, przy jednocześnie niskiej zawartości tłuszczu. Bezmięsne wędliny nie zawierają wzmacniaczy smaku, sztucznych barwników, konserwantów ani oleju palmowego. Przy ich produkcji nie wykorzystuje się żadnych składników odzwierzęcych, ale można je wykorzystywać w kuchni tak samo jak mięso, czyli smażyć, grillować, piec, mrozić oraz spożywać na surowo. Dwie wędliny z oferty, Bezmięsna Szynka Czosnkowa i Bezmięsne Salami, znalazły się na podium Plebiscytu na Roślinny Produkt Roku kampanii RoślinnieJemy w 2020 i 2022 roku.

Weekend wegańskich smaków

W ramach obchodów Światowego Dnia bez Mięsa w ponad dwustu hipermarketach i supermarketach Carrefour w całej Polsce zostanie wprowadzona weekendowa promocja -20% na cały asortyment pakowanych produktów Bezmięsnego. Z oferty będzie można skorzystać w sklepach własnych sieci m.in. w Bełchatowie, Białej Podlaskiej, Białymstoku, Bolesławcu, Bydgoszczy, Bytomiu, Gdańsku, Gnieźnie, Jastrzębiu-Zdroju, Kaliszu, Katowicach, Kłodzku, Lublinie, Łodzi, Olkuszu, Olsztynie, Poznaniu, Przemyślu, Rzeszowie Sandomierzu Siedlcach, Szczecinie, Wrocławiu i Zielonej Górze.

Lider Transformacji Żywieniowej

Współpraca z marką Bezmięsny jest kolejnym przejawem działań Carrefour w ramach globalnej strategii transformacji żywieniowej oraz zrównoważonego rozwoju. Sieć od lat rozszerza ofertę produktów wegetariańskich, wegańskich i BIO nie tylko z asortymentu spożywczego, ale i kosmetycznego czy chemii domowej. Produkty takie są łatwo dostępne w wyznaczonych strefach Bio i Zdrowa Półka.

Z kolei w celu ograniczenia marnowania żywienia Carrefour m.in. stworzył specjalne strefy z produktami o krótkim terminie przydatności, które będą przeceniane nawet o 90%. Sieć także systematycznie ogranicza masę opakowań produktów własnych oraz rozbudowuje asortyment sprzedawany w opakowaniach wielorazowych. Między innymi dzięki tym rozwiązaniom Grupa Carrefour planuje osiągnąć neutralność klimatyczną do 2040 roku.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.