handel transport

Usługi kurierskie DPD Polska w sklepach sieci Auchan

Auchan Retail Polska, firma kurierska DPD Polska i operator technologiczny Pointpack rozpoczęły współpracę w zakresie obsługi nadawania i odbierania przesyłek w sklepach Auchan.

Rozwój usługi kurierskiej DPD Polska w sklepach sieci Auchan to odpowiedź na rosnące potrzeby klientów, którzy dzięki temu otrzymują możliwość decydowania gdzie i kiedy odebrać lub nadać swoje przesyłki. Rozwiązanie to pozwoli na zwiększenie liczby klientów oraz wzrost sprzedaży, a konsumentom zapewni komfort i oszczędność czasu. Działania operacyjne i wdrożeniowe koordynuje spółka Pointpack S.A, partner technologiczny, odpowiedzialny za nawiązywanie współpracy z sieciami handlowymi i firmami kurierskimi.

Sieć sklepów Auchan zwiększa swoją konkurencyjność, poszerzając ofertę o nadawanie paczek obsługiwanych przez firmę DPD Polska. Szczegółowa lista sklepów, w których dostępna jest usługa kurierska, znajduje się na stronie www.auchan.pl

Wprowadzenie świadczeń kurierskich i pocztowych to uzupełnienie zestawu usług, jakie oferujemy klientom. Dokładamy wszelkich starań, aby zawsze odpowiadały one aktualnym potrzebom kupujących. Z badań przeprowadzonych przez Auchan na polskim rynku w maju tego roku wynika, że dla klientów sieci ważne są względy pragmatyczne takie, jak szeroka oferta produktów i usług dostępnych pod jednym dachem (87%) oraz niewielka odległość sklepu od domu (85%). Jesteśmy przekonani, że dzięki podjętej obecnie współpracy z firmą DPD – drugim w naszym portfolio dostawcą usług kurierskich – będziemy mogli jeszcze lepiej realizować oczekiwania klientów w tym zakresie – mówi Małgorzata Piekarska, dyrektor Marki/Klienta/Data/Digital/SI. 

Popularność punktów nadawczo-odbiorczych nieustannie wzrasta. Klienci cenią sobie wygodę odbioru lub nadania przesyłki przy okazji robienia codziennych zakupów w ulubionym sklepie. Współpraca sieci Auchan, DPD Polska oraz Pointpack pozwoliła stworzyć zoptymalizowany ekosystem technologiczny, który wpływa na zmniejszenie zanieczyszczeń środowiska szczególnie w obszarze miejskim.

Naszym celem jest zapewnienie konsumentom różnych opcji doręczeń – od doręczeń kurierskich na adres odbiorcy lub do tzw. safe place, przez odbiory w punkcie lub automacie. Powiększamy sieć DPD Pickup, która obejmuje punkty partnerskie, automaty paczkowe DPD Pickup Station, DPD Pickup Oddziały Miejskie usprawniające doręczenia w centrach miast oraz punkty w sieciach handlowych jak Auchan. Tworzenie tego typu rozwiązań nie tylko pozwala usprawnić procesy logistyczne i dać konsumentom oczekiwaną elastyczność, ale jest zgodne z naszą strategią zrównoważonego rozwoju, która zakłada dążenie do pełnej neutralności doręczeń. Odpowiednie rozmieszczenie punktów nadań i odbiorów przekłada się na skrócenie tras pokonywanych przez kurierów, a w konsekwencji mniejszą emisję zanieczyszczeń komentuje Łukasz Zembowicz, członek zarządu i dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w DPD Polska. 

Działania wdrożeniowo-operacyjne, we współpracy z poszczególnymi podmiotami, koordynuje spółka Pointpack, która buduje rozwiązania IT, integruje sieci handlowe i firmy kurierskie, a także umożliwia kooperantom tworzenie dodatkowych usług, zwiększanie zysku oraz pozyskiwanie nowych klientów, umacniając pozycję ich marek na rynku. Spółka przekroczyła liczbę 47 mln obsługiwanych przesyłek w ponad 16.500 punktów w całej Polsce. 

Obserwujemy znaczną intensyfikację rynku w zakresie rozwoju punktów nadawczo-odbiorczych w różnych sektorach handlowo-usługowych. W zasadzie każdy punkt handlowo-usługowy ma mniejszą czy większą potrzebą obsługi przesyłek, dlatego Platforma Pointpack umożliwia integrację z wieloma dostarczycielami, zapewniając elastyczność i ułatwiając obsługę przesyłek. Warto także podkreślić, że rośnie poziom świadomości ekologicznej wśród konsumentów. Z naszych badań wynika, że na każde 1 mln obsługiwanych przesyłek możemy przyczynić się do redukcji 13 ton CO2 do otoczenia. Wysoki poziom satysfakcji klientów korzystających z możliwości nadawania i odbierania przesyłek jest mocną podstawą dla dalszego rozwijania kolejnych partnerstw w tym obszarze – mówi Paulina Żmijowska, Kierownik ds. Marketingu & PR Pointpack. 

 

kontakt dla mediów
Hanna Bernatowicz
rzecznik prasowy, Auchan Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie
Hanna Bernatowicz

h.bernatowicz@auchan.pl

informacje o firmie

O Auchan

Auchan Retail Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów pod marką Auchan, supermarketów pod marką Auchan Supermarket, sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan, sklepami osiedlowymi pod marką Moje Auchan, a także kanałem handlu e-commerce. Sieć posiada również sklepy franczyzowe w formacie supermarket i hipermarket.

Więcej informacji na temat firmy znaleźć można na stronie https://www.auchan.pl/pl.  

O Pointpack

Pointpack S.A. oferuje rozwiązania IT i usługi serwisowe dla branży handlowej oraz kurierskiej w obszarze infrastruktury pierwszej i ostatniej mili logistyki miejskie. Dostarcza firmom kurierskim niezbędny efekt skali, czyli dostęp do dużej liczby punktów nadawczo-odbiorczych poprzez integrację z licznymi sieciami handlowymi, wykorzystującymi systemy kasowe, kasy fiskalne oraz terminale płatnicze. Spółka integruje też producentów urządzeń nadawczo-odbiorczych. Od 2018 r. na parkiecie rynku NewConnect. 

O DPD Polska

DPD Polska [dpd.com.pl] jest częścią DPDgroup, jednej z największych międzynarodowych sieci kurierskich w Europie. Firma dostarcza najwyższej jakości usługi nadawcom i odbiorcom paczek, a także dąży do neutralności doręczeń. W 2021 roku DPDgroup znalazła się w elitarnym gronie firm, które rozumieją, jak ważne jest zaangażowanie biznesu w realizację Globalnych Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ (program #WorldsToDoList”).

DPD Polska jest wiodącą firmą na polskim rynku kurierskim, z którą kooperuje ponad 9 tys. kurierów. Firma dysponuje siecią blisko 7,5 tys. punktów DPD Pickup. W 2021 roku rozszerzyła swoją flotę o zeroemisyjne elektryczne vany kurierskie, których obecnie w barwach DPD Polska jeździ ponad 100. 

załączniki

kontakt dla mediów
Hanna Bernatowicz
rzecznik prasowy, Auchan Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie
Hanna Bernatowicz

h.bernatowicz@auchan.pl

informacje o firmie

O Auchan

Auchan Retail Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów pod marką Auchan, supermarketów pod marką Auchan Supermarket, sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan, sklepami osiedlowymi pod marką Moje Auchan, a także kanałem handlu e-commerce. Sieć posiada również sklepy franczyzowe w formacie supermarket i hipermarket.

Więcej informacji na temat firmy znaleźć można na stronie https://www.auchan.pl/pl.  

O Pointpack

Pointpack S.A. oferuje rozwiązania IT i usługi serwisowe dla branży handlowej oraz kurierskiej w obszarze infrastruktury pierwszej i ostatniej mili logistyki miejskie. Dostarcza firmom kurierskim niezbędny efekt skali, czyli dostęp do dużej liczby punktów nadawczo-odbiorczych poprzez integrację z licznymi sieciami handlowymi, wykorzystującymi systemy kasowe, kasy fiskalne oraz terminale płatnicze. Spółka integruje też producentów urządzeń nadawczo-odbiorczych. Od 2018 r. na parkiecie rynku NewConnect. 

O DPD Polska

DPD Polska [dpd.com.pl] jest częścią DPDgroup, jednej z największych międzynarodowych sieci kurierskich w Europie. Firma dostarcza najwyższej jakości usługi nadawcom i odbiorcom paczek, a także dąży do neutralności doręczeń. W 2021 roku DPDgroup znalazła się w elitarnym gronie firm, które rozumieją, jak ważne jest zaangażowanie biznesu w realizację Globalnych Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ (program #WorldsToDoList”).

DPD Polska jest wiodącą firmą na polskim rynku kurierskim, z którą kooperuje ponad 9 tys. kurierów. Firma dysponuje siecią blisko 7,5 tys. punktów DPD Pickup. W 2021 roku rozszerzyła swoją flotę o zeroemisyjne elektryczne vany kurierskie, których obecnie w barwach DPD Polska jeździ ponad 100.