transport ekonomia/biznes/finanse
Opony całoroczne napędzają wzrost Nokian Tyres w Europie Środkowej
Firma Nokian Tyres zdołała zwiększyć swój udział w rynku w Europie Środkowej. Podczas wrześniowego Capital Markets Day, producent opon potwierdził średnioterminowy (3-5 lat) cel, jakim jest wykorzystanie i przyspieszenie rozwoju regionie Europy Środkowej oraz intensyfikację ogólnej działalności o 50%. Oznacza to wzrost z około sześciu do dziewięciu milionów sprzedawanych opon rocznie.
- Pomimo okoliczności spowodowanych przez COVID-19, nasz zespół wykonał świetną pracę, a nasz udział w rynku znacznie wzrósł. Jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia celu, jakim jest wzrost o 50% - mówi Bahri Kurter, Executive Vice President na Europę Centralną.
Co odpowiada za wzrost Nokian Tyres w Europie Środkowej?
Zmiany w branży oponiarskiej są napędzane przez dwa duże trendy konsumenckie: wygodę i zrównoważony rozwój. W praktyce oznacza to zwiększony popyt na opony całoroczne, felgi o większych rozmiarach, a także rosnący biznes flotowy, upowszechnianie się pojazdów elektrycznych oraz rosnący wpływ internetu w procesie nabywania ogumienia.
- Już teraz poszerzamy nasze portfolio produktów o oferty bardziej dostosowane do potrzeb rynku. Wykorzystamy okazję, jaką stwarza możliwość produkcji i sprzedaży opon letnich, dzięki naszemu nowemu centrum testowemu w Hiszpanii. Chcemy zwiększać naszą obecność w Niemczech, czyli jednym z największych rynków ogumienia. Co więcej, planujemy rozwijać nasz biznes w takich krajach jak Włochy, Francja czy Hiszpania, gdzie nasze udziały są mniejsze - dodaje Kurter.
Europa Wschodnia najmocniejszą stroną Nokian Tyres – firma zamiesza wykorzystywać swoją silną pozycję na rynku opon zimowych
W Europie do 80% opon jest już wyszukiwanych w sieci, a 10-40% jest kupowanych przez internet. Nokian Tyres będzie dalej rozwijać swoją wielokanałową działalność wykraczającą poza sprzedażą hurtową, detaliczną i internetową, a także planuje dalej rozwijać biznes flotowy. Firma usprawnia również organizację łańcucha dostaw, który, wraz z działem obsługi klienta, został przeniesiony do Pragi.
Chcąc jeszcze mocniej wesprzeć wzrost w Europie Środkowej, firma zwiększa inwestycje w marketing - w celu budowania świadomości marki oraz aktywizacji konsumentów. Utworzono również nowy zespół sprzedaży na poziomie europejskim. Te zmiany przyczyniają się do zwiększenia udziału firmy do 3% na rynku ogumienia Europy Środkowej.
- Odnotowaliśmy silny wzrost w segmencie opon całorocznych, ale nie kosztem naszej mocnej pozycji w segmencie opon zimowych. Nasza koncentracja na dużych rozmiarach felg okazała się bardzo dobrym posunięciem, ponieważ zwiększyliśmy udział w rynku i rozwijaliśmy się szybciej niż sam rynek. Teraz chcemy kontynuować to, co już udało nam się osiągnąć - komentuje Kurter.
Marketing cyfrowy oraz fizyczny handel detaliczny zostaną zintensyfikowane poprzez rozwój sieci Autoryzowanych Dealerów Nokian – to oni generują obecnie do 27% biznesu firmy w Europie Środkowej. Nokian Tyres pracuje obecnie nad kolejną generacją koncepcji tej sieci.
Prezentację Bahri Kurtera zaprezentowaną podczas Capital Markets Day można obejrzeć tutaj.
informacje o firmie
***
***
O Nokian Tyres
Nokian Tyres produkuje oraz rozwija opony premium dla kierowców, którzy cenią sobie bezpieczeństwo oraz najwyższą jakość. Pochodzimy ze Skandynawii, skąd czerpiemy wiedzę oraz doświadczenie, by móc dostarczać innowacyjne opony do samochodów osobowych, ciężarowych oraz wszelkiego typu pojazdów pracujących w polu, w lasach, portach czy kopalniach, zapewniając pewną i bezpieczną eksploatację w każdych warunkach. Nasze sieci VIANOR oraz NAD specjalizują się w serwisie pojazdów i usługach związanych z oponami. W 2020 roku spółka Nokian Tyres zatrudniała 4 600 pracowników oraz wygenerowała obrót ok. 1,3 miliarda euro. Akcje Nokian Tyres są notowane na giełdzie Nasdaq Helsinki. Więcej informacji na www.nokiantyres.pl
informacje o firmie
***
***
O Nokian Tyres
Nokian Tyres produkuje oraz rozwija opony premium dla kierowców, którzy cenią sobie bezpieczeństwo oraz najwyższą jakość. Pochodzimy ze Skandynawii, skąd czerpiemy wiedzę oraz doświadczenie, by móc dostarczać innowacyjne opony do samochodów osobowych, ciężarowych oraz wszelkiego typu pojazdów pracujących w polu, w lasach, portach czy kopalniach, zapewniając pewną i bezpieczną eksploatację w każdych warunkach. Nasze sieci VIANOR oraz NAD specjalizują się w serwisie pojazdów i usługach związanych z oponami. W 2020 roku spółka Nokian Tyres zatrudniała 4 600 pracowników oraz wygenerowała obrót ok. 1,3 miliarda euro. Akcje Nokian Tyres są notowane na giełdzie Nasdaq Helsinki. Więcej informacji na www.nokiantyres.pl