środowisko naturalne/ekologia

Wirtualna Polska posadzi las

Ponad 100 tysięcy osób wzięło udział w trzech etapach ogólnopolskiego EkoTestu, sprawdzającego wiedzę Polaków o ekologii. Zgodnie z obietnicą, Wirtualna Polska za każdy wypełniony test przeznaczy 1 zł na posadzenie lasu oraz wsparcie działalności fundacji Las na Zawsze. Wielkie sadzenie lasu Wirtualnej Polski zaplanowano na 29 października, w miejscowości Olędy koło Siedlec.

Celem EkoTestu była weryfikacja poziomu wiedzy Polaków na temat ekologii, a w następnych krokach promocja ekologicznych postaw i edukacja. Test dotyczył takich zagadnień, jak: oszczędzanie wody, elektromobilność, gospodarka odpadami, jakość powietrza. Na samym początku WP zobowiązała się, że za każdy wypełniony test przeznaczy 1 zł na sadzenie i pielęgnację lasu. Łącznie na ten cel, w pierwszym etapie, trafi więc ponad 100 tysięcy złotych.

Las na Zawsze Wirtualnej Polski o powierzchni 1 ha zostanie posadzony 29 października w miejscowości Olędy, w gminie Mordy, niedaleko Siedlec. Będzie lasem naturalnym, bioróżnorodnym, liściastym. Dominującymi gatunkami będą dąb szypułkowy oraz grab pospolity. Rocznie 1 ha lasu pochłania około 7 ton CO2 z atmosfery.

– 100 tysięcy odpowiedzi w badaniu to świetny wynik. Dzięki tym informacjom poznaliśmy priorytetowe tematy w obszarze ekologii, którymi trzeba się zajmować. To część naszej misji jako medium odpowiedzialnego społecznie – mówi Joanna Pawlak, Prezes Wirtualna Polska Media – pieniądze, które przeznaczymy na sadzenie lasu i edukację ekologiczną to nasza inwestycja w środowisko i przyszłość planety. Wiemy jak ważna jest bioróżnorodność i ochrona ekosystemów, dlatego w kolejnych latach będziemy te działania kontynuować dodaje Joanna Pawlak.

Na podstawie 101 017 odpowiedzi w trzech etapach EkoTestu powstał raport o świadomości ekologicznej Polaków. Został podzielony na obszary tematyczne – Woda; Oszczędzanie energii i jakość powietrza; Recykling i gospodarowanie żywnością.

Raport jest dostępny tutaj. Poniżej także infografiki.

Średni wynik EkoTestu to 61 punktów. Dla Polaków najłatwiejsze okazały się pytania zawarte w III fali testu, a najtrudniejsze w II fali EkoTestu. Ogólnie najlepiej wypadli panowie (średnio 64 pkt), osoby w wieku 25-44 lata (62 pkt) oraz mieszkańcy największych miast powyżej 500 tys. mieszkańców (61,5 pkt).

Badanie było objęte patronatem: Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Fundacji Pozytywnych Idei oraz Fundacji Las na Zawsze. Partnerem merytorycznym był think tank TOGETAIR, twórca Szczytu Klimatycznego.

Ogólnopolski EkoTest był jednym z etapów realizowanych w ramach projektu „WP Naturalnie”. Od początku 2021 roku całość energii kupowanej przez spółkę ma gwarancje pochodzenia ze źródeł odnawialnych. W lipcu Wirtualna Polska kupiła drugą farmę fotowoltaiczną na Dolnym Śląsku, dzięki czemu zielona energia niemal w połowie pokrywa zapotrzebowanie WP na zasilanie serwerowni. Ponadto w ramach „WP Naturalnie” powstaje szereg działań promujących ekologię i ochronę środowiska. Na Stronie Głównej WP działa licznik, który pokazuje, o ile dzięki farmom fotowoltaicznym WP oraz wprowadzonym zmianom, spadła emisja CO2 do atmosfery, w porównaniu do 2020 roku. Użytkownicy Strony Głównej WP oraz ponad 20 serwisów należących do Wirtualnej Polski, mogą włączyć tzw. tryb ciemny. Pozwala on m.in. na oszczędność energii w urządzeniach wykorzystujących ekrany typu OLED, na przykład w telefonach komórkowych. Ogólnopolski EkoTest jest kolejnym krokiem do zwiększenia świadomości Polaków na temat ekologii i ochrony środowiska.

kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

informacje o firmie
Wirtualna Polska to holding spółek mediowych oraz e-commerce. Jest właścicielem portali WP i o2. Prowadzi specjalistyczne serwisy tematyczne i rozrywkowe, w tym m.in. money.pl, WP Wiadomości, WP SportoweFakty, dobreprogramy.pl i WP Magazyn. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki, mody, wyposażenia wnętrz i projektowania domów, usług finansowych oraz motoryzacji. Wirtualna Polska nadaje również Telewizję WP dostępną naziemnie, na platformie cyfrowej, w najlepszych sieciach kablowych oraz usłudze WP Pilot.

załączniki

kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

informacje o firmie
Wirtualna Polska to holding spółek mediowych oraz e-commerce. Jest właścicielem portali WP i o2. Prowadzi specjalistyczne serwisy tematyczne i rozrywkowe, w tym m.in. money.pl, WP Wiadomości, WP SportoweFakty, dobreprogramy.pl i WP Magazyn. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki, mody, wyposażenia wnętrz i projektowania domów, usług finansowych oraz motoryzacji. Wirtualna Polska nadaje również Telewizję WP dostępną naziemnie, na platformie cyfrowej, w najlepszych sieciach kablowych oraz usłudze WP Pilot.