Od rozwiązań dla branży FMCG po usługi dla pszczelarstwa – znamy już zwycięskie projekty konkursu Herosi na Starcie
Za nami finał drugiej edycji konkursu Herosi na Starcie organizowanego przez Grupę Eurocash. Jury nie tylko przyznało 10 pierwotnie przewidzianych nagród projektom o szerokim zakresie tematycznym, ale dodatkowo zdecydowało się przyznać trzy dodatkowe wyróżnienia! Wiemy też, kto otrzymał nagrodę specjalną Prezesa Grupy w wysokości aż 20 tys. zł. Ten projekt chwycił za serca wszystkich członków Jury!
Grupa Eurocash od ponad 26 lat wspiera rozwój przedsiębiorczości w Polsce. Dlatego już po raz kolejny zorganizowała konkurs, który pomaga stawiać młodym pierwsze kroki w biznesie. Herosi na Starcie to program przeznaczony dla osób od 16 do 26 lat, które chcą rozwijać własne pomysły na biznes i zyskać środki na ich rozwój.
Zakwalifikowani uczestnicy mieli w toku programu możliwość rozwijania swoich przedsiębiorczych cech, będących zarazem kategoriami konkursowymi, tj.: odwaga biznesowa, motywacja do rozwoju, innowacyjność, wytrwałość w działaniu oraz odpowiedzialność za innych. Kategorie były zgodne z „dorosłą” wersją konkursu – Herosami Polskiej Przedsiębiorczości (czyli coroczny, ogólnopolski konkurs skierowany do właścicieli lokalnych sklepów detalicznych współpracujących z Grupą Eurocash), a w ramach każdej z nich zespoły objęte zostały opieką doświadczonych mentorów – właścicieli sklepów współpracujących z Grupą Eurocash.
Podczas finałowego Demo Day, uczestnicy rywalizowali o nagrody o łącznej wartości aż 75 tys. zł, w tym 10 nagród głównych, nagrodę publiczności oraz nagrodę specjalną, przyznawaną przez Prezesa Grupy Eurocash – Luisa Amarala.
Niespodzianka podczas przyznawania nagród
Wyniki konkursu zostały ogłoszone podczas V Kongresu Przedsiębiorców Polskiego Handlu, który odbył się 29 września 2021 r. w formule online. Na uczestników czekało niemałe zaskoczenie. Jury nie tylko uhonorowało 10 zespołów pierwotnie przewidzianymi nagrodami w wysokości po 5 tys. zł, ale także przyznało dodatkowe 3 wyróżnienia o wartości 3 tys. zł każde!
Wśród zwycięskich projektów znalazły się:
- w grupie młodszej: projekt aplikacji służącej do wychowu matek pszczelich; firma oferująca szeroki zakres usług filmowania za pomocą drona; aplikacja wspierająca naukę, program do prezentacji produktów online; a także platforma networkingowa dla młodych;
- w grupie starszej: projekt platformy wspierającej inwestorów, marketplace usług dla zwierząt; aplikacja wspomagająca zarządzanie personelem; gumy funkcyjne do żucia; a także gra audialna.
- Wyróżniono także 3 projekty, które także przykuły uwagę Jury: projekt inteligentnej, pasieki; kanał YouTube wspierający przedsiębiorczość młodych ludzi; platforma marketplace dla tancerzy.
Publiczność zadecydowała
W ramach Herosów na Starcie, uczestnicy mieli także okazję rywalizować o nagrodę publiczności o wartości 5 tys. zł, przyznawaną na podstawie liczby reakcji w poście konkursowym, umieszczonym na fanpage Facebook Herosi Polskiej Przedsiębiorczości. Powędrowała ona do Błażeja Mielnika, pomysłodawcy kanału o przedsiębiorczości dla młodych.
Nagroda specjalna – ten pomysł zachwycił Jury!
Prezes Grupy Eurocash, Luis Amaral, wybrał też laureata nagrody specjalnej w wysokości aż 20 tys. zł. Trafiła ona do projektu OddySee, autorstwa Krystiana Piecychny. Zwycięski projekt zakłada stworzenie gry audialnej, opierającej się głównie na doznaniach słuchowych i wyobraźni gracza. Autor konceptu rozwija go także z myślą o osobach niewidomych. W sumie pomysłodawca OddySee zdobył w konkursie aż 25 tys. zł – w ramach swojej kategorii konkursowej oraz nagrody Prezesa.
Młodzi, zdolni, przedsiębiorczy
Zanim uczestnicy zaprezentowali swoje pomysły przed Jury, wzięli udział w warsztatach i programie mentoringowym. Tam mogli zdobyć praktyczną wiedzę z zakresu prowadzenia własnej firmy i prezentacji swojego biznesplanu. Pracowali pod okiem doświadczonych trenerów ze Startup Academy, a także mentorów – przedsiębiorców współpracujących z Grupą Eurocash.
– Programy takie jak Herosi na Starcie przypominają nam, jak ogromny potencjał i siła drzemie w młodych ludziach. To w końcu oni są przyszłością biznesu! Dodatkowo, początkujący przedsiębiorcy mieli okazję w toku konkursu porozmawiać ze „starszymi kolegami” – przedsiębiorcami współpracującymi z Grupą Eurocash, czerpać z ich wiedzy i doświadczenia. Taka międzypokoleniowa współpraca i wymiana doświadczeń to ogromna wartość dla wszystkich – i tych starszych, i młodszych. Tak się składa, że Kongres, podczas którego zostały ogłoszone wyniki konkursu, przebiegał pod hasłem „Generacja P – Łączy nas siła pokoleń!”. Trudno chyba o lepsze podsumowanie programu – mówi Pedro Martinho, Członek Zarządu Grupy Eurocash.
informacje o firmie
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego.
Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.
informacje o firmie
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego.
Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.