środowisko naturalne/ekologia ekonomia/biznes/finanse
Transformacja biznesu jest możliwa
Transformacja biznesu jest możliwa
WWF i Rio Mare przedłużają współpracę na rzecz odpowiedzialnego rybołówstwa. Zrównoważone rybołówstwo i mądre wybory konsumenckie to konieczność, jeżeli chcemy przywrócić zdrowie oceanów, od których wszyscy zależymy. Obecnie już ponad 90% dziko żyjących stad ryb jest przełowionych bądź poławianych na maksymalnym możliwym poziomie. My, ludzie, zagrażamy ich przetrwaniu. Musimy to zmienić!
Wstąpienie w partnerstwo z niezależną organizacją ochrony środowiska oznacza realne zobowiązanie się przez Rio Mare do ochrony zarówno zdrowia oceanów, jak i źródeł utrzymania lokalnych społeczności zależnych od rybołówstwa.
Pozwólmy stadom się odradzać.
Przez kolejne 4 lata firma Bolton Food, właściciel marki Rio Mare i eksperci WWF będą wspólnie dążyć do uczynienia globalnego łańcucha dostaw firmy możliwie najbardziej zrównoważonym, propagować właściwy sposób zarządzania stadami tuńczyka na świecie oraz budować świadomość odpowiedzialnych wyborów konsumenckich. Wszystko to w trosce o przetrzebione dziś stada tuńczyka i ekosystem morski.
- Na firmach z branży rybołówczej ciąży odpowiedzialność za zachowanie dobrego stanu mórz i oceanów, z których bogactwa korzystają. Tymczasem wpływ biznesu na środowisko morskie i na lokalne społeczności jest często negatywny – mówi Monika Łaskawska – Wolszczak, dyrektorka działu ochrony przyrody WWF Polska. - Podejmując wysiłek w kierunku uczynienia swoich praktyk bardziej zrównoważonymi, Rio Mare nie tylko realnie przyczynia się do poprawy stanu mórz i oceanów, ale też daje impuls do proekologicznych zmian firmom z sektora.
Współpraca organizacji WWF i marki Rio Mare, producenta tuńczyka w puszce, trwa od 2016 roku. Dla WWF jest ona drogą do realizacji celów strategicznych skoncentrowanych wokół problemu niezrównoważonego rybołówstwa – jednego z kluczowych dziś obszarów działania organizacji na całym świecie.
Realne efekty
Zrównoważone, oparte na doradztwie naukowym połowy ryb i owoców morza to jeden z postulatów WWF, który od lat kierujemy zarówno w stronę ustawodawców i decydentów odpowiedzialnych za zarządzanie rybołówstwem i za stan środowiska naturalnego, jak i do przedstawicieli przemysłu rybnego.
Cel postawiony sobie w 2016 r. przez Rio Mare udało się zrealizować – dziś blisko 70% zaopatrzenia marki pochodzi z łowisk posiadających certyfikat zrównoważonego rybołówstwa MSC lub z wiarygodnych i kompleksowych projektów udoskonalania rybołówstwa (ang. Fisheries Improvement Projects, FIPs). Ponadto 100% produktów Rio Mare z tuńczyka jest w pełni identyfikowalnych od momentu połowu aż do trafienia na stół.
- To istotne, bo obecnie istnieje ryzyko, że jedna na sześć ryb importowanych do Unii Europejskiej, która trafia na nasze talerze pochodzi z nielegalnych źródeł. Zapewnienie, że produkty z ryb dzikożyjących są w pełni identyfikowalne – od momentu złowienia na morzu, aż do półki sklepowej – jest niezbędne by przeciwdziałać łamaniu praw człowieka oraz nielegalnym, nieraportowanym i nieuregulowanym połowom, a zatem także aby odbudować przetrzebione stada ryb - mówi Justyna Zajchowska, Starsza Specjalistka ds. Ochrony Ekosystemów Morskich, WWF Polska
Kolejny etap
Właśnie rozpoczęty etap współpracy Rio Mare z WWF to kontynuacja dotychczasowych działań partnerskich.
Marka postawiła sobie kolejny ambitny cel.
– Pragniemy, by do końca 2024 roku 100% wykorzystywanych przez nas stad tuńczyka było pozyskiwanych z łowisk certyfikowanych przez MSC lub z wiarygodnych i kompleksowych projektów udoskonalania rybołówstwa (FIPs) – przyznaje Luciano Pirovano, Dyrektor ds. Globalnego Zrównoważonego Rozwoju w Bolton Food.
Partnerstwo Rio Mare i WWF będzie więc aktywnie opowiadać się za przyjęciem nowych rozwiązań przez regionalne organizacje ds. zarządzania rybołówstwem (ang. Regional Fisheries Management Organisations, RFMOs). Mają one na celu pomóc w odbudowie przełowionych stad i zapobieganiu przełowieniu w przyszłości.
Konsumenci mają głos
Zmiana nie będzie możliwa bez świadomych konsumentów. W ramach kampanii „Razem dla Oceanów” WWF Polska i Rio Mare będą wspólnie budować świadomość tego, jaki wpływ na dzikie stada ryb mają konsumenci na całym świecie. Konsumenci mogą więc “wybrać się w podróż” razem z małą dziewczynką, Ondiną - oglądając spot kampanii Rio Mare i WWF “Razem dla oceanów”. Dowiedzą się, jakie zagrożenia czyhają na ocean i lokalne społeczności zależne od połowów tuńczyka i w jaki sposób WWF wspólnie z Rio Mare starają się temu zaradzić. Informacje o współpracy można tez znaleźć na opakowaniach wybranych, zrównoważonych produktów Rio Mare.
https://www.wwf.pl/aktualnosci/wwf-i-rio-mare-razem-dla-oceanow
kontakt dla mediów
Agnieszka Veljković
aveljkovic@wwf.pl
tel: +48 691 690 601
Prasa
prasa@wwf.pl
informacje o firmie
O WWF
WWF jest niezależną organizacją pracującą na rzecz ochrony środowiska, wspieraną przez ponad 35 milionów ludzi, której globalna sieć jest aktywna w niemal 100 krajach. W dobie kryzysu klimatycznego i ginącej różnorodności biologicznej mamy jeden cel - doprowadzić do tego, by ludzie żyli w harmonii z naturą. Podczas 60 lat swojego istnienia WWF zainicjował, przeprowadził lub pomógł w realizacji kilkunastu tysięcy przedsięwzięć na rzecz ochrony przyrody na całym świecie. Jesteśmy organizacją dialogu. Pracujemy z lokalnymi społecznościami, politykami oraz biznesem po to, by wspólnie urzeczywistnić naszą misję: zatrzymać zmianę klimatu, ocalić dziką przyrodę i doprowadzić do korzystania z zasobów naszej planety w zrównoważony sposób.
O RIO MARE
Rio Mare to marka Bolton Food z Grupy Bolton. Misją Rio Mare jest poszukiwanie doskonałości na wszystkich poziomach: w doborze surowców, w rygorystycznych kontrolach jakości w całym łańcuchu dostaw, w ciągłej komunikacji z konsumentem końcowym w jasny, przejrzysty i skuteczny sposób. Rio Mare stale unowocześnia swoje portfolio, dostosowując tym samym swoją ofertę do zapotrzebowania rynku, poszerzając ją w zakresie smacznych, zdrowych i łatwych w użyciu produktów. Od 2011 roku Rio Mare promuje i komunikuje swoje zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju poprzez przyjmowanie zrównoważonych praktyk połowowych i poszanowanie praw człowieka w całym łańcuchu dostaw, działając na rzecz poprawy zdrowia oceanów. Więcej informacji: www.qualitaresponsabile.it
kontakt dla mediów
Agnieszka Veljković
aveljkovic@wwf.pl
tel: +48 691 690 601
Prasa
prasa@wwf.pl
informacje o firmie
O WWF
WWF jest niezależną organizacją pracującą na rzecz ochrony środowiska, wspieraną przez ponad 35 milionów ludzi, której globalna sieć jest aktywna w niemal 100 krajach. W dobie kryzysu klimatycznego i ginącej różnorodności biologicznej mamy jeden cel - doprowadzić do tego, by ludzie żyli w harmonii z naturą. Podczas 60 lat swojego istnienia WWF zainicjował, przeprowadził lub pomógł w realizacji kilkunastu tysięcy przedsięwzięć na rzecz ochrony przyrody na całym świecie. Jesteśmy organizacją dialogu. Pracujemy z lokalnymi społecznościami, politykami oraz biznesem po to, by wspólnie urzeczywistnić naszą misję: zatrzymać zmianę klimatu, ocalić dziką przyrodę i doprowadzić do korzystania z zasobów naszej planety w zrównoważony sposób.
O RIO MARE
Rio Mare to marka Bolton Food z Grupy Bolton. Misją Rio Mare jest poszukiwanie doskonałości na wszystkich poziomach: w doborze surowców, w rygorystycznych kontrolach jakości w całym łańcuchu dostaw, w ciągłej komunikacji z konsumentem końcowym w jasny, przejrzysty i skuteczny sposób. Rio Mare stale unowocześnia swoje portfolio, dostosowując tym samym swoją ofertę do zapotrzebowania rynku, poszerzając ją w zakresie smacznych, zdrowych i łatwych w użyciu produktów. Od 2011 roku Rio Mare promuje i komunikuje swoje zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju poprzez przyjmowanie zrównoważonych praktyk połowowych i poszanowanie praw człowieka w całym łańcuchu dostaw, działając na rzecz poprawy zdrowia oceanów. Więcej informacji: www.qualitaresponsabile.it