sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse
Usługa tłumacza polskiego języka migowego w Banku BNP Paribas coraz popularniejsza. Teraz osoby z niepełnosprawnościami słuchu mogą skorzystać z pętli indukcyjnej
Blisko 470 połączeń z tłumaczem języka migowego w ciągu 444 dni kalendarzowych. Liczby pokazują, że rozwiązania takie jak system Migam, wdrożony przez Bank BNP Paribas we wszystkich oddziałach, aby zapewnić komfortową obsługę osobom z niepełnosprawnościami słuchu lub mowy, są bardzo potrzebne. To nie jedyne udogodnienie wprowadzone przez bank dla Klientów z niepełnosprawnościami.
Bank BNP Paribas podsumował działania na rzecz osób z niepełnosprawnością słuchu z okazji przypadających 23 września Międzynarodowego Dnia Języków Migowych oraz 26 września Międzynarodowego Dnia Głuchych i Języka Migowego.
- Chcemy zapewnić wygodny dostęp do usług bankowych wszystkim Klientom, niezależnie od poziomu ich sprawności. Jednocześnie jesteśmy otwarci na innowacje. Sięgamy po współczesne technologie, które przekuwamy w konkretne rozwiązania. Ogromnie nas cieszy, że nasi Klienci chętnie z nich korzystają – mówi Maciej Chlebowski, Dyrektor Departamentu Rozwoju i Transformacji Sieci Oddziałów w Banku BNP Paribas.
W połowie czerwca 2020 roku Bank BNP Paribas wdrożył system Migam udostępniając bezpłatnie usługę tłumaczenia online w Polskim Języku Migowym (PJM). Można z niej skorzystać w każdym oddziale oraz na infolinii. Pomoc tłumacza można zamówić z wyprzedzeniem, umawiając spotkanie z doradcą poprzez aplikację Booksy albo na stronie internetowej banku. Pierwszych kilkanaście miesięcy działania usługi potwierdziło, że Klienci chętnie ją wykorzystują – do końca sierpnia br. zarejestrowano 467 połączeń o średnim czasie trwania 5 min. Dodatkowo bank przetłumaczył na PJM ponad 280 stron A4 dokumentów i regulaminów bankowych oraz 8 spotów, m.in. pokazujących jak korzystać z usługi Migam.
Bank wprowadził niedawno kolejne udogodnienie. Osoby używające aparatów słuchowych z odbiornikiem pętli indukcyjnej (tryb T) mogą korzystać z tej technologii w Banku BNP Paribas. Słyszą wówczas w swoim aparacie głos bezpośrednio z mikrofonu doradcy, bez zakłóceń związanych z innymi dźwiękami z otoczenia. Pętle indukcyjne działają już w 20 oddziałach w różnych miastach w Polsce. Wkrótce zainstalowane zostaną w 25 kolejnych placówkach Banku BNP Paribas.
Otwartość banku na współpracę z technologicznymi partnerami, która wnosi nową jakość do świata finansów, jest zauważana i doceniana. Za wdrożenie usługi tłumacza języka migowego Migam, Bank BNP Paribas zdobył w tym roku główną nagrodę w kategorii finanse w konkursie „Diamenty Innowacji” organizowanym przez Executive Club.
kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl
Sławomir Czajkowski
slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl
Michalina Słupska-Benesz
michalina.slupska@bnpparibas.pl
Paweł Sokół
pawel.sokol@bnpparibas.pl
Biuro Prasowe
rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl
Sławomir Czajkowski
slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl
Michalina Słupska-Benesz
michalina.slupska@bnpparibas.pl
Paweł Sokół
pawel.sokol@bnpparibas.pl
Biuro Prasowe
rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl