media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanse
Wyniki Grupy PMPG Polskie Media S.A. po I półroczu 2021 r.: znaczący wzrost skonsolidowanego zysku netto i EBITDA. Transformacja cyfrowa przynosi rezultaty.
Komentarz Zarządu
Pierwsze półrocze 2021 roku Grupa PMPG Polskie Media zamyka solidnym wzrostem zysku netto o ponad 600% do poziomu 4,5 mln złotych. Kontynuujemy pozytywny trend z pierwszego kwartału, który był ostatnim w którym porównanie rok do roku dotyczy okresu sprzed pandemii. Osiągnięte rezultaty potwierdzają, że decyzje o zmianie modelu wydawniczego „Wprost” podjęte w 2020 roku, tj. przejście na w pełni cyfrowe rozwiązania przyniosły rezultaty w postaci głębokich zmian organizacyjnych w Grupie oraz polepszenia wskaźników finansowych. Grupa PMPG należy do TOP 20 największych wydawców internetowych z ponad 7 mln użytkowników i ponad 120mln odsłon (za Mediapanel/Gemius PBI, sierpień 2021). „Wprost” pozostaje liderem tygodników opinii co potwierdzają comiesięczny ranking cytowalności IMM oraz zasięgi serwisu wprost.pl. Dorzeczy.pl jest absolutnym liderem wśród serwisów prawicowych z ponad 2,3 mln realnych użytkowników i prawie 36 mln odsłon.
W 2021 roku powołano nowy zarząd: spółką PMPG Polskie Media S.A. zarządzają prezes Katarzyna Gintrowska, wiceprezes odpowiedzialna za finanse - Jolanta Kloc oraz Agnieszka Jabłońska odpowiedzialna za HR i komunikację.
Istotnym wydarzeniem pierwszego półrocza było podpisanie przez PMPG Polskie Media umowy o współpracy z międzynarodowymi Partnerami Quadtalent Europe Limited (spółką zależną od Quadtalent Technology) oraz North Summit Capital GP, dotyczącą budowy nowych platform technologicznych o zasięgu międzynarodowym (szczegóły w informacji prasowej: Grupa PMPG Polskie Media podpisała list intencyjny ze światowymi liderami nowych technologii). W następstwie tej umowy powołaliśmy międzynarodową spółkę celową B8 International AG z siedzibą w Szwajcarii, której prezesem została Ilona Weiss.
W pierwszym półroczu 2021 r. Grupa Kapitałowa PMPG Polskie Media S.A. osiągnęła skonsolidowany zysk netto w wysokości 4,521 mln zł wobec zysku 0,638 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego.
wybrane dane |
okres 6 miesięcy |
okres 3 miesięcy |
zmiana |
zmiana |
zakończony |
zakończony |
% |
wartości | |
30.06.2021 |
30.06.2020 |
|
| |
przychody ze sprzedaży |
13 032 |
17 257 |
-24% |
-4 225 |
zysk(strata) brutto ze sprzedaży |
7 469 |
10 074 |
-26% |
-2 605 |
EBIT |
2 997 |
-7 |
+ 4 2914% |
3 004 |
EBITDA |
3 643 |
518 |
+ 603% |
3 125 |
zysk(strata) brutto |
5 105 |
917 |
+ 457% |
4 188 |
zysk(strata) netto na rok obrotowy |
4 521 |
638 |
+ 609% |
3 883 |
Przychody Grupy Kapitałowej PMPG po pierwszym półroczu 2021 r. wyniosły 13,0 mln zł i były niższe o 24% niż przed rokiem. Spadek przychodów jest wynikiem wpływu pandemii koronawirusa na działalność Grupy oraz wynikiem zakończenia wydawania tygodnika „Wprost” w wersji drukowanej z końcem I kwartału roku ubiegłego. Spadki wpływów objęły w minionym półroczu przychody ze sprzedaży usług reklamowych, projektów eventowych oraz dystrybucji prasy.
Zysk brutto w wysokości 5,1 mln zł wynikał z osiągniętego zysku w wysokości 3,0 mln zł na pozostałej działalności operacyjnej oraz 2,1 mln zł na działalności finansowej.
Ograniczenie działalności wydawniczej i eventowej pozwoliło na zredukowanie kosztów sprzedaży i operacyjnych o 3,9 mln zł, co w konsekwencji wpłynęło na osiągnięcie zysku operacyjnego na poziomie 3,0 mln zł oraz wskaźnika EBITDA na poziomie 3,6 mln zł, znacząco wyższych niż w roku ubiegłym.
Wpływ na wynik finansowy Grupy w I półroczu 2021 r. miały dodatkowo zdarzenia jednorazowe czyli umorzone kwoty subwencji otrzymanej od PFR w kwocie 2,7 mln zł oraz zawiązywane i rozwiązywane odpisy aktualizujące.
Wyniki jednostkowe PMPG Polskie Media SA
Znaczący wzrost zysku netto oraz wskaźnika EBITDA
W pierwszym półroczu 2021 r. PMPG Polskie Media S.A. osiągnęła jednostkowy zysk netto w wysokości 2,834 mln zł wobec straty w wysokości 4 tys. zł w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Przychody PMPG po pierwszym półroczu 2021 r. wyniosły 7,0 mln zł i były niższe o 45% niż przed rokiem. Spadki wpływów objęły w minionym półroczu przychody ze sprzedaży usług reklamowych oraz projektów eventowych.
wybrane dane |
okres 6 miesięcy |
okres 3 miesięcy |
zmiana |
zmiana |
zakończony |
zakończony |
% |
wartości | |
30.06.2021 |
30.06.2020 | |||
przychody ze sprzedaży |
7 020 |
12 747 |
-45% |
-5 727 |
zysk(strata) brutto ze sprzedaży |
1 326 |
5 624 |
-76% |
-4 298 |
EBIT |
4 989 |
-993 |
+602% |
5 982 |
EBITDA |
5 575 |
-523 |
+ 1166% |
6 098 |
zysk(strata) brutto |
3 008 |
3 |
+ 100167% |
3 005 |
zysk(strata) netto na rok obrotowy |
2 834 |
-4 |
+ 70950% |
2 838 |
Pierwsze półrocze 2021 roku PMPG Polskie Media S.A. zakończyła z zyskiem 1,3 mln zł z działalności operacyjnej wobec straty 1 mln w roku ubiegłym. Główny wpływ na zrealizowany wynik miał wzrost pozostałych przychodów operacyjnych o 2,7 mln zł, co było wynikiem odwrócenia odpisów aktualizujących należności – 1,3 mln zł, umorzenia subwencji PFR – 0,875 mln zł oraz rozwiązanie rezerw - 0,5 mln zł.
Osiągnięty zysk na działalności finansowej w wysokości 1,7 mln zł wynikał z cofnięcia odpisów aktualizujących wartość aktywów finansowych w kwocie 1,7 mln zł.
Pozytywny wynik finansowy na pozostałej działalności operacyjnej (1,5 mln zł) oraz na działalności finansowej (1,7mln zł) spowodowały wypracowanie zysku brutto na poziomie 3 mln zł.
- Osiągane rezultaty i pozytywna dynamika wskaźników finansowych pokazują, że po roku gruntownych zmian nasza organizacja w pełni przystosowała się do nowej rzeczywistości potwierdzając zdolność do trwałego wzrostu - mówi Jolanta Kloc, wiceprezes zarządu PMPG Polskie Media S.A. nadzorująca obszar finansowy.
- Wyniki półrocza oceniam pozytywnie. Wskazują, że podążamy dobrą drogą. Trzymamy kurs. Cieszy mnie, że warunki prowadzenia działalności normalnieją i że mogliśmy wrócić do organizowania wydarzeń i spotkań w świecie rzeczywistym. W ubiegłym tygodniu „Wprost” wręczył ShEO Awards nagradzając kobiety-liderki i Innowatory - nagrody na najbardziej innowacyjnych firm i produktów. Obydwa wydarzenia okazały się dużym sukcesem. Reakcje uczestników i odbiorców wskazują, że wszyscy pragniemy powrotu do normalności. - skomentowała Katarzyna Gintrowska, prezes zarządu PMPG Polskie Media S.A
PMPG Polskie Media S.A.
Spółka holdingowa działająca na rynku mediów tradycyjnych i nowych mediów. Do Grupy należą m.in.: Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost, wydawca serwisu wprost.pl i e-tygodnika „Wprost” oraz spółka Orle Pióro, wydawca serwisu dorzeczy.pl i tygodnika „Do Rzeczy” oraz magazynu „Historia Do Rzeczy”. Silnie angażuje się w proces przemian cyfrowych. We współpracy z międzynarodowymi partnerami Quadtalent Europe Limited (spółką zależną od Quadtalent Technology) oraz North Summit Capital GP Limited, zamierza przyspieszyć transformację cyfrową Grupy Kapitałowej oraz stworzyć innowacyjne modele biznesowe i platformy technologiczne bazujące na sztucznej inteligencji, których efektem ma być zbudowanie unikalnej i trwałej przewagi konkurencyjnej w Europie.
kontakt dla mediów
Biuro prasowe
biuroprasowe@pmpg.pl
Fundacja Tygodnika Wprost
MediaForUkraine@wprost.pl
tel: +48 508 040 882
informacje o firmie
Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.
kontakt dla mediów
Biuro prasowe
biuroprasowe@pmpg.pl
Fundacja Tygodnika Wprost
MediaForUkraine@wprost.pl
tel: +48 508 040 882
informacje o firmie
Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.