ekonomia/biznes/finanse

Grupa Lenovo ogłosiła wyniki za pierwszy kwartał roku obrotowego 2021/2022

11.08.2021 | Lenovo

Q1FY2021 Infographic-horizontal-ENG

Lenovo odnotowuje rekordowy pierwszy kwartał, podwajając dochód netto w ramach strategii kontynuacji zrównoważonego wzrostu rentowności i długofalowego rozwoju 

HONGKONG, 11 sierpnia 2021 r. - Grupa Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) ogłosiła dziś rekordowe wyniki finansowe Grupy za pierwszy kwartał. Możliwości, jakie stwarzają wzmożona cyfryzacja, inteligentna transformacja i modernizacja systemów informatycznych w urządzeniach, infrastrukturze i aplikacjach na całym świecie, nadal napędzają długofalowy i zrównoważony wzrost rentowności Grupy.

Lenovo wykorzystało te możliwości i osiągnęło znaczną poprawę rentowności w porównaniu z rokiem ubiegłym – dochód przed opodatkowaniem wzrósł prawie dwukrotnie, do 650 mln USD (wzrost o 96%), a dochód netto zwiększył się ponad dwukrotnie (wzrost o 119%); marża zysku netto osiągnęła poziom 2,8%, najwyższy od wielu lat. W pierwszym kwartale przychody Grupy nadal rosły, osiągając poziom 16,9 mld USD, co oznacza wzrost o 27% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Spółka widzi dalsze możliwości zrównoważonego wzrostu i poprawy rentowności swojej działalności również w przyszłości w zakresie rozwiązań branżowych, infrastruktury, komputerów osobistych klasy premium oraz urządzeń niebędących komputerami osobistymi, takich jak tablety czy smartfony, systemów wbudowanych i innych inteligentnych urządzeń. Ponadto innowacje będą nadal pomagać w napędzaniu rentownego, zrównoważonego wzrostu. Lenovo zwiększyło wydatki na badania i rozwój w pierwszym kwartale o 40% rok do roku i zamierza dalej inwestować w innowacje i podwoić swoje nakłady na badania i rozwój w ciągu najbliższych trzech lat.

W tym kwartale firma po raz pierwszy raportuje w ramach nowej struktury grup biznesowych: Solutions and Services Group (SSG), Infrastructure Solutions Group (ISG) oraz Intelligent Devices Group (IDG), która została ogłoszona na początku tego roku.

Najważniejsze dane finansowe:               

 

I kw. roku obrotowego 2021/2022

mln USD

I kw. roku obrotowego 2020/2021

mln USD

Zmiana

 

Przychody Grupy

16 929

13 348

27%

Dochód przed opodatkowaniem

650

332

96%

Dochód netto (zysk przypadający na akcjonariuszy)

466

213

119%

 

Podstawowy zysk na jedną akcję (w centach amerykańskich)

4,02

1,80

2,22

Wypowiedź prezesa i dyrektora generalnego Yuanqing Yanga: 

„Przyspieszenie cyfrowej i inteligentnej transformacji stworzyło duże możliwości rynkowe na całym świecie. Lenovo z powodzeniem je wykorzystuje, przekształcając się z producenta urządzeń w dostawcę usług i rozwiązań. Dowodem są nasze wyniki – tylko w tym kwartale podwoiliśmy rentowność rok do roku, a nasza marża zysku netto osiągnęła najwyższy poziom od wielu lat” – powiedział Yuanqing Yang, prezes i dyrektor generalny Lenovo. „Będziemy nadal zwiększać nakłady na badania i rozwój, dążąc do podwojenia inwestycji w tym obszarze w ciągu najbliższych trzech lat; będziemy dalej podnosić już i tak wysoką jakość naszych działań operacyjnych; nadal będziemy angażować się także w kwestie zielonych innowacji i dobrych praktyk korporacyjnych, aby osiągnąć długofalowy zrównoważony wzrost rentowności”. 

Solutions and Services Group (SSG) – zwiększanie rentowności Grupy w szybko rozwijających się sektorach

Branża ulega transformacji, a klienci potrzebują coraz bardziej zaawansowanych rozwiązań, co stwarza ogromne możliwości dla oferowania usług w zakresie rozwiązań IT i usług zarządzanych, w tym usług w modelu as-a-Service opartego na subskrypcji. Szacuje się, że rynek usług IT do 2025 roku będzie wart ponad 1 bilion USD.

 

Wyniki za I kwartał:

  • Znaczący wzrost przychodów w I kwartale (38% rok do roku, wzrost do 1,18 mld USD) w trzech kluczowych segmentach SSG (usługi wsparcia, usługi zarządzane/as-a-Service, rozwiązania branżowe) przy marży operacyjnej na poziomie 22%, znacznie wyższej niż w przypadku tradycyjnej działalności związanej ze sprzętem komputerowym.
  • Rentowność usług wsparcia wzrosła o prawie trzy punkty procentowe rok do roku; przychody z usług zarządzanych/as-a-Service osiągnęły dwucyfrowy wzrost rok do roku, a wartość kontraktów na rozwiązania branżowe osiągnęła trzycyfrowy wzrost rok do roku.
  • Na sukces złożyło się kilka nowych, głośnych medialnie transakcji w zakresie inteligentnych miast i inteligentnego handlu detalicznego, a także hybrydowe rozwiązania chmurowe wykorzystujące własność intelektualną Lenovo. 

Prognozy na przyszłość:

  • W tym kontekście Lenovo poprawi wskaźniki penetracji dla usług wsparcia i wykorzysta rosnącą liczbę zainstalowanych i aktywnych urządzeń, zwłaszcza wówczas, gdy sektor komercyjny powróci na ścieżkę wzrostu. W zakresie usług as-a-Service spółka agresywnie inwestuje w możliwości, platformy i narzędzia, a także zwiększa skalę poprzez budowanie bardziej powtarzalnych rozwiązań branżowych z wykorzystaniem własności intelektualnej Lenovo oraz poprzez zawieranie strategicznych partnerstw.
  • Zauważalnie wyższe marże w trzech kluczowych dla SSG segmentach będą miały wpływ na wyższą rentowność całej Grupy w kolejnych kwartałach i latach. 

Infrastructure Solutions Group (ISG) – przyspieszenie wzrostu rentowności i znaczna przewaga nad innymi uczestnikami rynku kwartał po kwartale 

Infrastruktura teleinformatyczna jest podstawą cyfrowej i inteligentnej transformacji; szacuje się, że do 2025 r. wartość rynku infrastruktury teleinformatycznej osiągnie blisko 250 mld USD. Lenovo zainwestowało w budowę silnych fundamentów, dzięki czemu zyskało dobrą pozycję jako dostawca „pełnego pakietu” technologii teleinformatycznych. 

Wyniki za I kwartał:

  • ISG osiągnęło rekordowe przychody w wysokości 1,8 mld USD, przez sześć kwartałów z rzędu osiągało lepsze wyniki w porównaniu do innych uczestników rynku; jednocześnie był to najlepszy wynik od pięciu lat.
  • Obecnie zajmuje 3. miejsce na globalnym rynku serwerów klasy x86 i 2. miejsce w dziedzinie pamięci masowych klasy podstawowej.
  • Segmenty generujące wyższe marże – pamięć masowa, oprogramowanie i rozwiązania oparte na chmurze hybrydowej – nadal odnotowują silny wzrost w ujęciu rok do roku, przy czym w przypadku rozwiązań opartych na chmurze hybrydowej wzrost w ujęciu rocznym oscyluje rok do roku w górnych granicach dwucyfrowych. 

Prognozy na przyszłość:

  • Grupa będzie nadal inwestować w rozwój działalności i dążyć do zrealizowania wizji stania się największym dostawcą rozwiązań infrastrukturalnych dla centrów danych poprzez zwiększanie inwestycji w mgłę obliczeniową, rozwiązania oparte na chmurze hybrydowej oraz konwergencję chmury i sieci 5G. Spółka będzie nadal wzmacniać własne zasoby projektowe i produkcyjne, poprawiać wydajność i rozszerzać strategiczne partnerstwa, aby zapewnić swoim klientom jeszcze szerszy wachlarz rozwiązań.
  • Bieżące inwestycje w konkurencyjność ISG w ujęciu ogólnym będą w dalszym ciągu zwiększać rentowność i ogólną konkurencyjność grupy biznesowej.

Intelligent Devices Group (IDG) – rekordowy zysk, dalszy rozwój działalności związanej z urządzeniami innymi niż komputery osobiste

Pandemia zmieniła sposób życia i pracy ludzi, a komputery osobiste powróciły do łask w erze cyfrowego życia. Cykl wymiany komputerów uległ skróceniu, wzrósł wskaźnik penetracji rynku; całkowity popyt na komputery osobiste utrzyma się do 2025 r. co najmniej na obecnym poziomie, a popyt komercyjny szybko się odbuduje. Jednocześnie szacuje się, że całkowita roczna stopa wzrostu rynku IoT wzrośnie o 11% do 2025 roku. Szybko rosną także nowe możliwości w segmentach niezwiązanych z komputerami osobistymi. 

Wyniki za I kwartał:

  • Rekordowy pierwszy kwartał zarówno pod względem zysku, jak i przychodów. Zysk w wysokości 1,1 mld USD, wzrost o 43% w porównaniu z rokiem ubiegłym oraz przychody w wysokości 14,7 mld USD, wzrost o 28% w porównaniu z rokiem ubiegłym – na sukces złożyły się dobre wyniki w segmencie komputerów osobistych i rosnące wyniki w segmentach innych niż komputery osobiste, które stanowią obecnie 18% całkowitych przychodów IDG.
  • Średnia cena sprzedaży i rentowność nadal rosną, dzięki ciągłym inwestycjom w segmenty premium i szybko rozwijające się linie komputerów osobistych, takie jak komputery gamingowe, stacje robocze oraz ultracienkie i lekkie laptopy.
  • Lenovo umocniło swoją drugą pozycję na globalnym rynku tabletów z systemem Android, a działalność związana ze smartfonami przyniosła ponad 60% wzrost przychodów rok do roku i jest obecnie samowystarczalną, zdrową gałęzią biznesu z rekordową marżą operacyjną za kwartał wynoszącą prawie 5%.

 

Prognozy na przyszłość:

  • Lenovo będzie dalej inwestować w inteligentniejsze urządzenia, technologie podstawowych komponentów oraz platformy obliczeniowe nowej generacji.
  • Spółka wykorzysta swoją rozbudowaną bazę klientów do sprzedaży produktów pokrewnych komputerom osobistym, aby zapewnić trwały wzrost rentowności.

 

Najważniejsze wydarzenia operacyjne i inwestycje na przyszłość

  • Wydatki na badania i rozwój w I kwartale wzrosły o 40% rok do roku; spółka zobowiązuje się podwoić inwestycje w badania i rozwój w ciągu najbliższych trzech lat.
  • Spółka awansowała o 65 miejsc na liście Fortune Global 500, zajmując najwyższą do tej pory 159 pozycję.
  • Najwyższa jakość działań operacyjnych Grupy i jej globalny łańcuch dostaw nadal nie mają sobie równych, co sprawia, że spółka dobrze radzi sobie z bieżącymi wyzwaniami w zakresie zaopatrzenia w komponenty.
  • Grupa nadal koncentruje się na kwestiach ESG, zarówno poprzez stawianie sobie i realizowanie celów klimatycznych popartych badaniami naukowymi, jak i poprzez wspieranie zielonych innowacji; wspieranie społeczności i firm dotkniętych skutkami pandemii COVID-19 oraz zapewnianie słabiej rozwiniętym społecznościom dostępu do technologii i edukacji STEM za sprawą Fundacji Lenovo. Roczny raport ESG Grupy zostanie opublikowany we wrześniu 2021 roku. Lenovo zostało również niedawno uznane za najlepsze miejsce pracy pod względem integracji osób z niepełnosprawnościami (Disability:IN, 2021 rok).

 

PODSUMOWANIE FINANSOWE GRUPY LENOVO

 

Za kwartał obrotowy zakończony 30 czerwca 2021 r.

(w milionach USD, z wyjątkiem danych na jedną akcję)

 

 

 

 


I kw. roku obrotowego 2021/2022


I kw. roku obrotowego 2020/2021


R/R CHG

Przychód

 

16 929

13 348

27%

Zysk brutto

 

2824

2041

38%

Marża zysku brutto

 

16,7%

15,3%

1,4 pkt

Koszty operacyjne

 

(2081)

(1605)

30%

Stosunek kosztów do przychodów

 

12,3%

12,0%

0,3 pkt

Zysk operacyjny

 

743

436

70%

Pozostałe koszty nieoperacyjne netto

 

(93)

(104)

(11)%

Dochód przed opodatkowaniem

 

650

332

96%

Podatek

 

(165)

(85)

94%

Zysk za okres

 

485

247

97%

Udziały niekontrolujące

 

(19)

(34)

(44)%

Zysk przypadający na akcjonariuszy

 

466

213

119%

Zysk na akcję (w centach amerykańskich)
Podstawowy
Rozwodniony

 


4,02
3,53


1,80
1,76


2,22
1,77

 

kontakt dla mediów
Agnieszka Kowalska
Account Manager, Publicis Media
Agnieszka Kowalska

lenovo@publicismedia.com

Bartosz Dul
Junior Account Manager, Publicis Media
Bartosz Dul

bartosz.dul@publicismedia.com

informacje o firmie

Firma Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) jest firmą z listy Fortune Global 500 o obrotach sięgających 45 miliardów USD i światowym liderem technologicznym w dziedzinie inteligentnej transformacji dzięki infrastrukturze i urządzeniom zapewniającym klientom największe możliwości. Oferta łączących się z siecią urządzeń Lenovo należy do największych na świecie i obejmuje smartfony (Motorola), tablety, komputery PC (ThinkPad, Yoga, Lenovo Legion) i stacje robocze, a także urządzenia AR/VR oraz rozwiązania dla inteligentnych domów i biur. Rozwiązania Lenovo dla centrów danych (ThinkSystem i ThinkAgile) zapewniają pojemność i moc obliczeniową systemom zmieniającym biznes oraz społeczeństwo. Lenovo inspiruje użytkowników do wykorzystania drzemiącego w nich potencjału różnorodności i budowania lepszej przyszłości dla wszystkich. Zachęcamy do obserwowania nas w serwisach LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram oraz odwiedzania naszej witryny internetowej https://www.lenovo.com/.

LENOVO jest znakiem towarowym Lenovo. Wszelkie pozostałe znaki towarowe stanowią własność odpowiednich podmiotów. ©2020, Lenovo Group Limited.

załączniki

kontakt dla mediów
Agnieszka Kowalska
Account Manager, Publicis Media
Agnieszka Kowalska

lenovo@publicismedia.com

Bartosz Dul
Junior Account Manager, Publicis Media
Bartosz Dul

bartosz.dul@publicismedia.com

informacje o firmie

Firma Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) jest firmą z listy Fortune Global 500 o obrotach sięgających 45 miliardów USD i światowym liderem technologicznym w dziedzinie inteligentnej transformacji dzięki infrastrukturze i urządzeniom zapewniającym klientom największe możliwości. Oferta łączących się z siecią urządzeń Lenovo należy do największych na świecie i obejmuje smartfony (Motorola), tablety, komputery PC (ThinkPad, Yoga, Lenovo Legion) i stacje robocze, a także urządzenia AR/VR oraz rozwiązania dla inteligentnych domów i biur. Rozwiązania Lenovo dla centrów danych (ThinkSystem i ThinkAgile) zapewniają pojemność i moc obliczeniową systemom zmieniającym biznes oraz społeczeństwo. Lenovo inspiruje użytkowników do wykorzystania drzemiącego w nich potencjału różnorodności i budowania lepszej przyszłości dla wszystkich. Zachęcamy do obserwowania nas w serwisach LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram oraz odwiedzania naszej witryny internetowej https://www.lenovo.com/.

LENOVO jest znakiem towarowym Lenovo. Wszelkie pozostałe znaki towarowe stanowią własność odpowiednich podmiotów. ©2020, Lenovo Group Limited.