ekonomia/biznes/finanse

Solidne wyniki komercyjne i finansowe Play za I półrocze 2021 oraz nowa strategia finansowania Grupy iliad torują drogę dla przyszłego rozwoju Play w Polsce

30.07.2021 | Play

Grupa P4 (Play) wspólnie z Grupą iliad ujawnia wstępne wyniki za I półrocze 2021 r. (przed audytem). Play odnotował solidny wzrost w II kwartale, powiększając bazę klientów mobilnych o 145 000 i łącznie o 200 000 klientów konwergentnych. Wyniki finansowe Play są jeszcze lepsze: wzrost przychodów z usług mobilnych o +8%, a skorygowana EBITDAaL wzrosła rok do roku o +47%.

Realizując długoterminową wizję rozwoju, Grupa iliad ogłosiła dziś zamiar wykupienia akcjonariuszy mniejszościowych i wycofania akcji iliad z obrotu giełdowego. Po wezwaniu publicznym, w razie potrzeby, zostanie wprowadzony mechanizm przymusowego wykupu akcji. To przedsięwzięcie pozwoli Grupie iliad zabezpieczyć strategiczną niezależność i zapewni możliwość realizacji planów rozwojowych iliad i Play. Umożliwi również autonomię decyzyjną w perspektywie długoterminowych inwestycji i ambicji rozwojowych w Polsce.

Realizując naszą ambicję ogólnopolskiego operatora oferującego usługi konwergentne, Grupa iliad rozpoczęła w pierwszym półroczu 2021 prace nad różnorodnymi projektami rozwoju działalności w obszarze usług stacjonarnych, zarówno organiczne - w zakresie utworzenia spółki w celu budowy infrastruktury światłowodowej - jak i nieorganiczne, poprzez akwizycję operatora infrastruktury stacjonarnej. W nawiązaniu do powyższego, Grupa iliad poinformowała dziś, że złożyła Liberty Global wstępną ofertę nabycia 100% kapitału zakładowego UPC Polska. Rozmowy są obecnie w toku, a Grupa iliad nie może obecnie zagwarantować ich pomyślnego wyniku. Grupa iliad poinformuje rynek o wyniku rozmów w odpowiednim czasie.

kontakt dla mediów
Małgorzata Zakrzewska
Chief Corporate Communications Officer, Play
Małgorzata Zakrzewska

malgorzata.zakrzewska@play.pl

informacje o firmie

O firmie Play

Play Communications S.A. jest spółką holdingową grupy Play. W jej skład wchodzi P4 Sp. z o.o., zarządzająca marką Play. Play jest przyjaznym konsumentom operatorem, świadczącym usługi ponad 15 milionom abonentów (stan na 31 grudnia 2018 roku). Play świadczy usługi telefonii komórkowej, przesyłania wiadomości, danych i wideo dla klientów indywidualnych oraz firm (w szczególności MŚP) na podstawie umów abonenckich i ofert przedpłaconych. Nasza nowoczesna sieć telekomunikacyjna 2G /3G /4G LTE wraz z długoterminowymi kontraktami roamingu krajowego obejmuje 99% ludności Polski.

Od czasu komercyjnego startu w 2007 roku, Play wyrósł z pozycji początkującego gracza, aby stać się numerem 1 na rynku mobilnym w Polsce w 2017 roku.

załączniki

kontakt dla mediów
Małgorzata Zakrzewska
Chief Corporate Communications Officer, Play
Małgorzata Zakrzewska

malgorzata.zakrzewska@play.pl

informacje o firmie

O firmie Play

Play Communications S.A. jest spółką holdingową grupy Play. W jej skład wchodzi P4 Sp. z o.o., zarządzająca marką Play. Play jest przyjaznym konsumentom operatorem, świadczącym usługi ponad 15 milionom abonentów (stan na 31 grudnia 2018 roku). Play świadczy usługi telefonii komórkowej, przesyłania wiadomości, danych i wideo dla klientów indywidualnych oraz firm (w szczególności MŚP) na podstawie umów abonenckich i ofert przedpłaconych. Nasza nowoczesna sieć telekomunikacyjna 2G /3G /4G LTE wraz z długoterminowymi kontraktami roamingu krajowego obejmuje 99% ludności Polski.

Od czasu komercyjnego startu w 2007 roku, Play wyrósł z pozycji początkującego gracza, aby stać się numerem 1 na rynku mobilnym w Polsce w 2017 roku.