styl życia

Kolejna edycja plebiscytu „Najlepsza Restauracja” programu Polskie Skarby Kulinarne rozpoczęta

W czerwcu br. wręczono dyplomy i nagrody dla zwycięzców plebiscytu Najlepsza Restauracja 2021. 1 lipca ruszyła kolejna edycja programu Polskie Skarby Kulinarne wraz  z nowym plebiscytem konsumentów.

 

Polskie Skarby Kulinarne to jeden z najważniejszych programów CR MAKRO Polska, skupiony na odnowieniu i promocji bogatego dziedzictwa kuchni polskiej. W ciągu trzech lat m.in. dzięki zaangażowaniu restauracji z siedmiu regionów (Warszawy, Krakowa, Trójmiasta i Pomorza, Wrocławia i Dolnego Śląska, Poznania i Wielkopolski, Warmii i Mazur oraz Zakopanego i Podhala) udało się odszukać i na nowo interpretować zapomniane receptury, szefom kuchni przekazać historyczne inspiracje, a konsumentom pokazać prawdziwe bogactwo narodowej kuchni.

 

Aby uhonorować najlepsze lokale roku 2021, MAKRO Polska zorganizowało specjalny plebiscyt. Klienci, którzy odwiedzili restauracje położone na Kulinarnych Szlakach Polskich Skarbów lub złożyli zamówienie na wynos, mogli przyznać od 1 do 5 „koron” i wyróżnić w ten sposób najlepsze adresy. – Zdecydowaliśmy się kontynuować głosowanie nawet w trudnym czasie lockdownu gastronomii i okazało się, że była to dobra decyzja – mówi Magdalena Figurna, Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej MAKRO Polska. – Łącznie na ponad 100 restauracji biorących udział w plebiscycie oddano blisko 15 tysięcy głosów. Tym cenniejszy jest przy tym fakt, że wyboru zwycięzców dokonali ci, którym na gastronomii zależy najbardziej, czyli jej klienci.

 

W czerwcu zwycięskie lokale otrzymały nagrody i dyplomy. MAKRO wydało też specjalny album prezentujący najlepsze restauracje ze wszystkich 7 regionów objętych akcją. W albumie znalazły się m.in. opowieści o dawnej kuchni oraz regionalne listy „TOP 10 kultowych dań”, a całość może stać się świetną inspiracją do wakacyjnych podróży szlakiem kulinarnym. Można go zobaczyć, odwiedzając właśnie restauracje biorące udział w programie Polskich Skarbów Kulinarnych, a także pod linkiem: www.polskieskarby.pl/polskie-skarby-kulinarne/co-nowego/album-najlepsza-restauracja-2021.

 

1 lipca rozpoczęła się kolejna, trzecia już edycja plebiscytu „Najlepsza restauracja”. Głosy można oddawać na stronie internetowej programu www.polskieskarby.pl. Organizatorzy przygotowali też specjalną formę wyróżnienia wybitnych szefów kuchni związanych z Polskimi Skarbami Kulinarnymi: „Złote Korony” otrzymają osobowości kulinarne szczególnie zasłużone dla idei promowania dziedzictwa kuchni polskiej. – Bardzo zależy nam na wspieraniu restauracji w tym trudnym dla gastronomii czasie - wyjaśnia Magdalena Figurna. – Tym bardziej cieszymy się, że lokale biorące udział w programie Polskie Skarby Kulinarne ponownie zapraszają gości w swoje progi. Serdecznie zapraszamy Państwa w imieniu restauratorów i szefów kuchni, byście je odwiedzili i głosowali na Najlepszą Restaurację.

 

Lista restauracji nagrodzonych w plebiscycie Polskie Skarby Kulinarne (edycja 2021):

 

Warszawa

1. Restauracja Future&Wine
2. Restauracja Pyzy Flaki Gorące
3. Restauracja U Lotników

 

Kraków

1. Restauracja Skansen Smaków, Cholerzyn k. Krakowa
2. Restauracja Kazimir
3. Restauracja TA’AM w Hotelu M29

 

Trójmiasto i Pomorze

1. Restauracja Kobaltowa w Hotelu Tristan, Kąty Rybackie
2. Restauracja Baryłka, Gdańsk
3. Restauracja Canis, Gdańsk

 

Wrocław i Dolny Śląsk

1. Restauracja Browar Jedlinka, Jedlina Zdrój
2. Restauracja Michałowa Gospoda, Szklarska Poręba
3. Restauracja Excellent w Hotelu Orient Palace, Bielany Wrocławskie

 

Poznań i Wielkopolska

1. Restauracja KTW Park, Kalisz (ex aequo)
1. Restauracja Pod Gruszą, Rokietnica (ex aequo)
3. Tawerna Czarny Bocian, Nowe Miasto nad Wartą

 

Warmia i Mazury

1. Restauracja Cudne Manowce, Olsztyn
2. Kawiarnia Moja, Olsztyn
3. Restauracja Przystanek Zatoka, Sząbruk

 

Zakopane i Podhale

1. Restauracja Mała Szwajcaria w Zakopanem|
2. Restauracja Kiyrnicka by Saguła w Rezydencji Gubałówka
3. Restauracja Kopieniec w Hotelu Kopieniec w Murzasichlu

 

Partnerami albumu są firmy: Benus, Drosed, FigAnd, Łosoś Jurajski, Kruszwica, Maspex, Mlekovita, Mlekpol, Potocki Poland, Skarby Serowara, SuperDrob, Żywiec Zdrój.

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Cash and Carry Polska S.A.  jest wiodącą na polskim rynku siecią  hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa),  sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje  klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl

załączniki

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Cash and Carry Polska S.A.  jest wiodącą na polskim rynku siecią  hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa),  sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje  klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl