turystyka/wypoczynek ekonomia/biznes/finanse

Ciesz się wakacjami, nawet gdy pada deszcz. Generali i Climatica testują ubezpieczenia od złej pogody

30.06.2021 | Grupa Generali

Od lipca do sierpnia 2021 klienci Generali będą mogli rozszerzyć wakacyjne ubezpieczenie o odszkodowanie w przypadku załamania pogody. Ta nowa, wprowadzona testowo polisa dotyczy urlopów w państwach śródziemnomorskich i jest możliwa dzięki współpracy ubezpieczyciela ze startupem Climatica – specjalizującym się w tzw. ubezpieczeniach parametrycznych. Dla klienta, który zdecyduje się na udział w tym pilotażowym programie, oznacza to automatyczną wypłatę rekompensaty w razie gwałtownego spadku temperatury czy opadów deszczu na wymarzonych wczasach w Grecji, Hiszpanii, Turcji czy we Włoszech. Odszkodowanie zostanie wypłacone bez wypełniania formularzy lub oceny rzeczoznawcy, wprost na konto i to już na drugi dzień. 

Pogoda na wakacje lub odszkodowanie

Wraz ze wzrostem liczby zaszczepionych i spadkami liczby zachorowań, kraje basenu Morza Śródziemnego luzują ograniczenia wjazdowe. Ruch turystyczny szybko się odradza, a eksperci szacują, że w tym sezonie będzie on porównywalny do poziomu sprzed pandemii.

O spokojne wakacje Polaków wybierających się na wypoczynek nad Morze Śródziemne zadbają Generali i Climatica. Spółki w partnerstwie strategicznym wdrażają testowo dodatkową ochronę, dzięki której klient może dostać nawet do 2450 zł odszkodowania za niekorzystną pogodę podczas tygodniowego urlopu. Cena takiego ubezpieczenia zależy od terminu i dokładnego kierunku podróży i waha się od 50 do 100 zł za siedmiodniowy wyjazd. Klient może otrzymać 350 zł za każdy dzień z umiarkowanymi opadami, czyli minimum 5 mm na godzinę w trakcie dnia, lub kiedy temperatura nie osiąga 20 stopni.

- To dodatek, jaki w te wakacje oferujemy testowo przy pakietach rodzinnych, do ubezpieczenia turystycznego. Dzięki szybkiej i automatycznej wypłacie, nasi klienci otrzymają rekomensatę za brak możliwości plażowania w razie brzydkiej pogody i będą mieli dodatkowe środki na wizytę w spa, restauracji, kinie czy teatrze. Chcemy, aby mieli wyjątkowe wakacje, bez względu na warunki pogodowe. Obecnie testujemy to rozwiązanie i sprawdzamy, jakie będzie zainteresowanie, dlatego jest dostępne tylko w call center. Jeżeli się sprawdzi, udostępnimy ten produkt we wszystkich kanałach sprzedaży, w tym u agentów – mówi Bartosz Kwieciński, Dyrektor Zarządzający ds. Marketingu i Sprzedaży Bezpośredniej w Generali Polska.

Nowe technologie i ubezpieczenia w dobie zmian klimatu

Pogodowy dodatek do ubezpieczenia Generali jest możliwy dzięki innowacyjnym rozwiązaniom startupu Climatica. Spółka wspierana jest przez grupę technologiczną Daftcode i wykorzystuje zaawansowane modele sztucznej inteligencji, aby analizować zjawiska pogodowe, ocenić szkodę, a następnie jak najszybciej wypłacić odszkodowanie.

– Zapewniamy klientom ochronę, jaką trudno skonstruować w tradycyjnych modelach ubezpieczeń. Wykorzystujemy szczegółowe dane na temat pogody, które zbieramy przez niezależne organizacje oraz zaawansowane algorytmy AI, dzięki czemu możemy automatycznie identyfikować załamania pogodowe. Ubezpieczone osoby nie muszą więc proaktywnie zgłaszać szkody, bo nasz system wie, jakie warunki atmosferyczne panowały o danej godzinie w danym miejscu. Informację o załamaniu pogody nasz system przekazuje do Generali, a następnie ubezpieczyciel rekompensuje klientom urlopowe niedogodności – dodaje Tadeusz Prochwicz, założyciel Climatica.

Technologia Climatica może być wykorzystywana do ubezpieczeń chroniących wszelkie branże zależne od zmian pogody, chociażby takie jak rolnictwo czy energetyka odnawialna. Ma to ogromne znaczenie w dobie dynamicznie zachodzących zmian klimatycznych. Ostatnie miesiące Climatica wykorzystała na intensywne prace nad rozwojem technologii i pierwsze badania w branży turystycznej. W ankietach CATI ponad 60% respondentów zadeklarowało zainteresowanie tego typu polisą. Teraz, poprzez partnerstwo z Generali, spółki sprawdzają realne zainteresowanie taką ofertą ubezpieczeń pogodowych na większą skalę: w najpopularniejszych kierunkach i terminach wakacji. W przyszłości Climatica planuje rozszerzenie oferty o lokalizacje wychodzące poza basen Morza Śródziemnego oraz roszerszerzenie sezonu, m. in. o wyjazdy zimowe. Na ten moment oferta pilotażowa realizowana latem 2021 obejmuje wyłącznie ubezpieczenia wykupione przez contact center Generali.

kontakt dla mediów
Justyna Szafraniec
Rzecznik prasowy, Grupa Generali
Justyna Szafraniec

justyna.szafraniec@generali.com

tel: +48 797 604 442

informacje o firmie
kontakt dla mediów
Justyna Szafraniec
Rzecznik prasowy, Grupa Generali
Justyna Szafraniec

justyna.szafraniec@generali.com

tel: +48 797 604 442

informacje o firmie