technologie ekonomia/biznes/finanse
Ericsson ConsumerLab: konsumenci gotowi płacić więcej za usługi 5G
Użytkownicy smartfonów są skłonni zapłacić średnio o 10% więcej za plany taryfowe 5G lub nawet do 30% więcej, o ile w planach uwzględnione zostaną innowacyjne usługi cyfrowe, które nie są dostępne w technologii 4G – wynika z najnowszego raportu Ericsson Consumer Lab.
Gotowość do poniesienia dodatkowych kosztów jest jednak znacznie zróżnicowana na rynkach całego świata. Przykładowo, w Australii i Wielkiej Brytanii użytkownicy smartfonów byli skłonni zapłacić dodatkowe 7%, podczas gdy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Chinach było to odpowiednio 30% i 45% więcej w porównaniu z tym, co użytkownicy smartfonów płacą obecnie za plan 4G.
„Zrozumienie zmieniających się oczekiwań konsumentów w zakresie sieci 5G ma kluczowe znaczenie dla komercyjnego rozwoju tego rynku. Dotychczas, główne analizy doświadczeń i oczekiwań klientów skupiały się na szybkości i dostępności sieci 5G, czyli aspektach czysto technologicznych. Tymczasem pierwsi użytkownicy sieci piątej generacji postrzegają ją znacznie szerzej. Stabilność i szybkość łącza jest dla nich cechą oczywistą, a wyróżnikiem konkurencyjnym stają się usługi dodatkowe, które wprowadzane są przez operatorów telekomunikacyjnych w oparciu o technologię 5G” – mówi Marcin Sugak, ekspert firmy Ericsson.
Telewizja 5G oraz transmisje sportowe motorem usług dodatkowych
Podczas gdy użytkownicy 5G zachwalają szybkość nowej sieci, 70% spośród nich jest niezadowolonych z niewielkiej liczby innowacyjnych aplikacji i usług dołączanych do planów 5G. Zgodnie z oczekiwaniami konsumentów, operatorzy powinni proponować ekskluzywne treści i usługi, które mogłyby odróżnić doświadczenia towarzyszące korzystaniu z 5G od 4G oraz promować poczucie nowości i ekskluzywności.
W skali globalnej 67% konsumentów jest skłonnych zapłacić za telewizję 5G, a 57% chciałoby korzystać ze spersonalizowanego oglądania wydarzeń sportowych lub kulturalnych, podczas których użytkownicy mogą wybierać niestandardowe ujęcia z kamer i oglądać powtórki. Dla porównania, 44% konsumentów uważa usługi streamingu wydarzeń sportowych premium z wieloma widokami za wartościowe, a 37% nie przykłada do nich wagi.
„Poprzednie badanie ConsumerLab[1] wykazało, że do 2030 roku sieci 5G będą generować 31 bilionów dolarów przychodów konsumenckich. Dostawcy usług mogą zabezpieczyć 3,7 bln USD z tej kwoty, dzięki samej łączności 5G, jednak największy wzrost przychodów nastąpi dzięki połączeniu usług cyfrowych z taryfami 5G, co pozwoli przekonać konsumentów do zwiększonych wydatków. Dostawcy usług wraz z innymi uczestnikami ekosystemu powinni przyspieszyć komercjalizację usług cyfrowych, które są obecnie wykorzystywane jako wizytówki nowej technologii. W ten sposób zaspokajają potrzeby konsumentów, jednocześnie uwalniając pełen potencjał komercyjny tej technologii” – mówi Marcin Sugak.
Polska u progu 5G
Polska wnosi duży wkład w budowę sieci piątej generacji dzięki inżynierom R&D firmy Ericsson w Krakowie i Łodzi oraz produkcji urządzeń 5G w Tczewie. 5G w Europie może być budowana na bazie komponentów i rozwiązań „Made in Poland”. Ericsson w Polsce razem z Łódzką Specjalną Strefą Ekonomiczną i Politechniką Łódzką współpracuje ze środowiskiem akademickim, start-upami, przedsiębiorstwami i operatorami telekomunikacyjnymi, aby umożliwić pierwszym branżom w Polsce wdrożenie nowych produktów i usług opartych na technologii 5G.
Ericsson posiada obecnie ponad 139 komercyjnych umów 5G, z których
86 to aktywne sieci działające w ponad 40 krajach. Ericsson jest również liderem w standaryzacji 5G, z większością udziałów dla 4G i 5G. Biorąc pod uwagę deklaracje zgłoszone do Europejskiego Instytutu Norm Telekomunikacyjnych (ETSI), stosując filtr niezbędności, Ericsson jest na szczycie wyścigu patentowego 5G. Według analizy firmy prawnej Bird & Bird, Ericsson posiada największą liczbę znaczących patentów SEP (standard-essential patent) związanych z 5G na świecie (15,8%).
Pełen raport Ericsson ConsumerLab jest dostępny na stronie: https://www.ericsson.com/en/reports-and-papers/consumerlab/reports/five-ways-to-a-better-5g
[1] https://www.ericsson.com/en/reports-and-papers/consumerlab/reports/harnessing-the-5g-consumer-potential
kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
katarzyna.pak@ericsson.com
informacje o firmie
O firmie Ericsson
Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zrównoważonych społecznościach na całym świecie.
Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876 roku, ma centralę w Sztokholmie. W 2016 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 222,8 mld SEK. Firma Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.
Zapraszamy na:
kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
katarzyna.pak@ericsson.com
informacje o firmie
O firmie Ericsson
Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zrównoważonych społecznościach na całym świecie.
Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876 roku, ma centralę w Sztokholmie. W 2016 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 222,8 mld SEK. Firma Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.
Zapraszamy na: