nowe produkty/usługi technologie ekonomia/biznes/finanse

Dotykačka i Order Incoming otwierają nowe możliwości rozwoju biznesowego dla polskich restauratorów

20.05.2021 | Dotykacka

Szybka zmiana modelu działania i wprowadzenie możliwość zamawiania jedzenia na wynos lub z dostawą jest dla wielu biznesów gastronomicznych szansą na przetrwanie kryzysu wywołanego pandemią. Taką formę korzystania z oferty ulubionych barów i restauracji wybiera już nawet co trzeci polski konsument. Biorąc jednak of uwagę mnogość serwisów obsługujących zamawianie jedzenia z dostawą, dla właścicieli biznesów gastronomicznych wiąże się to z koniecznością zawierania wielu umów z operatorami oraz z ręczną obsługą wielu różnych urządzeń i systemów.

Od teraz realizacja zamówień z dostawą staje się jeszcze łatwiejsza i bardziej opłacalna, dzięki integracji systemu POS online Dotykačka z platformą Order Incoming. Właściciele barów i restauracji mogą przyjmować zamówienia z wielu serwisów do zamawiania jedzenia bezpośrednio w systemie POS Dotykačka – w jednym urządzeniu i w jednym interfejsie – oraz dostarczać jedzenie do klientów za pośrednictwem zarówno własnych kurierów, jak i zewnętrznych operatorów.

Jest to doskonałe rozwiązanie dla firm gastronomicznych, które nie dysponują własną infrastrukturą do obsługi zamówień online oraz dla tych, które chcą powiększyć zasięg i dostępność swojej oferty. Jest to również propozycja znacznie korzystniejsza finansowo. Popularne serwisy do zamawiania jedzenia pobierają prowizję w wysokości nawet 30%, jeśli serwis obsługuje także dostawę do klienta. Dzięki integracji z platformą Order Incoming, ich prowizja maleje do połowę, a koszt dostawy przez kurierów zewnętrznych jest rozliczany osobno.

 

Na rynku funkcjonuje co najmniej kilku dużych serwisów do zamawiania jedzenia online, które zazwyczaj są zintegrowane tylko z wybranymi systemami POS, używanymi przez przedsiębiorców. Rodzi to konieczność ręcznego przepisywania zamówień z jednego interfejsu do drugiego. Kolejnym wyzwaniem jest konieczność posiadania kilku osobnych urządzeń do obsługi zamówień. Integracja systemów Dotykačka i Order Incoming rozwiązuje ten problem. Zamówienia przyjmowane przez serwisy podłączone do platformy Order Incoming pojawiają się automatycznie w interfejsie POS Dotykačka, co znacznie skraca czas realizacji oraz eliminuje ryzyko pomyłek. Jeśli zamówieni zmieni się lub zostanie anulowane, informacja o tym również natychmiast pojawi się w systemie.

 

Od początku pandemii, staramy się wspierać użytkowników rozwiązań Dotykačka, pomagając im bezpiecznie przetrwać ten trudny okres- zapewnia Marcin Marciniuk, Product & Support Manager Dotykačka. – Analiza danych z rynku oraz zaangażowanie w życie branży gastronomicznej dały nam jasną wskazówkę, jakie rozwiązanie przyniosłoby najlepsze rezultaty dla przedsiębiorców.

– Jesteśmy przekonani, że wprowadzona właśnie za pośrednictwem Order Incoming integracja wielu popularnych serwisów do zamawiania jedzenia online oraz sieci dostawców, w postaci jednolitego interfejsu bezpośrednio połączonego z systemem POS online Dotykačka, zostanie powitana przez branżę gastronomiczną z radością i ulgą - dodaje Marcin Marciniuk.

 

Platforma Order Incoming jest integratorem, łączącym cztery strony: serwisy przyjmujące zamówienia online, firmy kurierskie dostarczające jedzenie do klientów, systemy POS i przede wszystkim firmy gastronomiczne, dla których została stworzona. Order Incoming automatyzuje proces przyjmowania zamówień, skracając czas ich realizacji oraz eliminując możliwość popełnienia błędów.

 

– Restauratorzy pracujący obecnie w modelu z dostawą lub odbiorem osobistym, korzystają ze wszystkich dostępnych kanałów sprzedaży i wsparcia. Wykorzystują własne strony i serwisy społecznościowe, agregaty sprzedaży online, takie jak Uber Eats i Glovo lub wspomagają się takimi rozwiązaniami jak UpMenu. Jeśli nie dysponują własnymi kurierami, korzystają też z usług zewnętrznych, takich jak Stava. Oprócz tego, do obsługi sprzedaży i gospodarowania zasobami magazynowymi, korzystają z systemów POS, takich jak Dotykačka. Cały ten model generuje znaczną liczbę urządzeń i rozwiązań, które zazwyczaj nie są ze sobą zintegrowane i na końcu tego łańcucha znajduje się człowiek, który ręcznie przepisuje dane z jednego interfejsu do drugiego. O pomyłkę tutaj nietrudno – mówi Bartłomiej Kubik, CEO Order Incoming.

– Nasze rozwiązanie – Order Incoming – pozwala opanować ten chaos, uwalniając personel restauracji od ciągłego przepisywania, zamówień, menu, płatności… minimalizując ryzyko błędu oraz skracając czas realizacji zamówienia. Zamówienia, przychodzące do restauracji, są automatycznie wysyłane do systemu POS oraz – jeśli istnieje taka potrzeba – do kuriera zewnętrznego. Dzięki temu restauracja może skupić swoją uwagę na jakości obsługi, a nie na ciągłym przenoszeniem informacji z miejsca na miejsce manualnie.

– Lokale już korzystające z systemu Order Incoming notują wzrost możliwości produkcyjnych nawet o 25% w porównaniu do manualnego wprowadzania danych, redukując możliwość wystąpienia błędów i pomyłek aż o 80% - dodaje Bartłomiej Kubik.

 

Order Incoming już dzisiaj współpracuje z popularnymi serwisami do zamawiania jedzenia, takimi jak Uber Eats i Glovo, zapewniającymi także dostawę, serwisami pośredniczącymi jedynie w przyjmowaniu zamówień, takimi jak UpMenu, Restaumatic, GloriaFood oraz firmami kurierskimi, takimi jak Stava, Deligoo i Let’s Deliver, z usług których korzystają restauracje nie posiadające własnych dostawców. W najbliższym czasie platforma rozszerzy swoje portfolio o kolejnych dużych i popularnych graczy na rynku zamawiania posiłków z dostawą.

 

– Jak wynika z najnowszej edycji raportu Stava, cały polski rynek dostaw jedzenia w 2020 roku był wart prawie 9,5 mld zł i w porównaniu do 2019 roku urósł aż o 42%. Dość istotnie, bo o ponad 10%, wzrosła również średnia wartość rachunku w dowozie, licząc rok do roku. Klienci restauracji przyzwyczaili się już do wygody związanej z zamawianiem posiłków do domów, a to oznacza, że nawet po ponownym uruchomieniu obsługi w lokalach, kanał dostaw będzie nadal bardzo ważnym źródłem przychodów dla gastronomii. Mądre zaplanowanie całego procesu – od zamówienia, przez przygotowanie, po dostawę – jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej – mówi Grzegorz Aksamit, wiceprezes Stava S.A.

 

Sam proces rejestracji i włączenia usługi w lokalu jest banalnie prosty. Restaurator rejestruje się w systemie Order Incoming, wybiera Dotykačkę jako swój system POS oraz na podstawie średniej miesięcznej liczby zamówień określa wysokość miesięcznego abonamentu za dostęp do platformy.

Po autoryzacji rejestracji, konfiguruje kasę obsługującą zamówienia, wybiera serwisy poprzez które chce sprzedawać swoją ofertę i wprowadza menu. Plany abonamentowe Order Incoming wahają się od 199 zł netto przy realizacji do 400 zamówień miesięcznie, poprzez 299 zł netto przy realizacji do 750 zamówień miesięcznie, do 399 zł netto przy nieograniczonej liczbie zamówień miesięcznie.

Jedyną ingerencją w system POS online Dotykačka, związaną z integracją, jest konieczność doinstalowania aplikacji Order Incoming, dostępnej w systemie z poziomu Dotykačka Marketplace. Dzięki temu nowe zamówienia będą automatycznie pojawiały się w systemie – bez konieczności ich ręcznego przepisywania. Integracja z Order Incoming jest dostępna zarówno dla obecnych, jak i nowych użytkowników systemu POS online Dotykačka, w każdym z trzech planów abonamentowych.

kontakt dla mediów
Artur Bednarz
Specjalista ds. Marketingu, Dotykačka Polska
Artur Bednarz

artur.bednarz@dotypos.pl

informacje o firmie

Informacje o firmie Dotykačka

Dotykačka jest dostawcą kompleksowych rozwiązań i usług w zakresie systemów POS online dla małych i średnich firm gastronomicznych, handlowych, turystycznych i usługowych. Firma powstała w 2015 roku i z dynamicznie rozwijającego się start-upu wyrosła obecnie na jednego z europejskich liderów na rynku nowoczesnych systemów kasowych. Rozwiązania kasowe nowej generacji Dotykačka, działające na systemie Android, zapewniają przedsiębiorcom skuteczne i niezawodne wsparcie w prowadzonej działalności handlowej i usługowej.

Grupa Dotykačka s.r.o., z główną siedzibą w czeskiej Pradze, wraz z firmą macierzystą Solitea obsługuje ponad 25 tys. komercyjnych użytkowników. Firma posiada biura sprzedaży m.in. w Czechach, Słowacji, Polsce i Niemczech. Na wybranych rynkach rozwiązania Dotykačka są oferowane pod marką Dotypos.

Więcej informacji: www.dotykacka.pl

załączniki

więcej z kategorii nowe produkty/usługi

kontakt dla mediów
Artur Bednarz
Specjalista ds. Marketingu, Dotykačka Polska
Artur Bednarz

artur.bednarz@dotypos.pl

informacje o firmie

Informacje o firmie Dotykačka

Dotykačka jest dostawcą kompleksowych rozwiązań i usług w zakresie systemów POS online dla małych i średnich firm gastronomicznych, handlowych, turystycznych i usługowych. Firma powstała w 2015 roku i z dynamicznie rozwijającego się start-upu wyrosła obecnie na jednego z europejskich liderów na rynku nowoczesnych systemów kasowych. Rozwiązania kasowe nowej generacji Dotykačka, działające na systemie Android, zapewniają przedsiębiorcom skuteczne i niezawodne wsparcie w prowadzonej działalności handlowej i usługowej.

Grupa Dotykačka s.r.o., z główną siedzibą w czeskiej Pradze, wraz z firmą macierzystą Solitea obsługuje ponad 25 tys. komercyjnych użytkowników. Firma posiada biura sprzedaży m.in. w Czechach, Słowacji, Polsce i Niemczech. Na wybranych rynkach rozwiązania Dotykačka są oferowane pod marką Dotypos.

Więcej informacji: www.dotykacka.pl