sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse nauka/edukacja/szkolenia

Bank BNP Paribas promuje autorski program stypendialny Klasa Fundacji BNP Paribas

18.05.2021 | Bank BNP Paribas

W ciągu 19 lat od inauguracji „Klasy” Fundacja BNP Paribas wsparła blisko 800 młodych osób ze wsi oraz małych miejscowości przeznaczając na ten cel ponad 24 mln zł. Działania w ramach tego programu wpisują się w Strategię CSR i Zrównoważonego Rozwoju banku, w której jednym z filarów jest odpowiedzialność społeczna.

Od blisko dwóch dekad Fundacja BNP Paribas zapewnia uczniom z mniejszych ośrodków miejskich i wsi pełne wsparcie podczas nauki w jednym z pięciu liceów partnerskich w kraju. Stypendyści „Klasy” mogą liczyć na pokrycie kosztów zakwaterowania w internacie, podręczników, wycieczek szkolnych, kieszonkowe przez cały okres nauki w liceum oraz stypendium finansowe na pierwszym roku studiów. Wśród kryteriów branych pod uwagę podczas rekrutacji są wyniki w nauce, osiągnięcia, chęć rozwoju, motywacja oraz dochody rodziny. Fundacja wspiera te dzieci, które pomimo ogromnego potencjału nie mogłyby kontynuować nauki w dużych miastach ze względów materialnych.

- Nierówności w dostępie do wysokojakościowej edukacji są istotną barierą rozwoju młodych ludzi. Edukacja na wysokim poziomie to kapitał, który procentuje przez całe późniejsze życie i powinien być dostępny dla każdego zdolnego ucznia. Inkluzja społeczna i walka z wykluczeniem wpisują się w naszą strategię wspierania realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju, przyjętych przez ONZ w 2015 roku. Program stypendialny Klasa to nasza odpowiedź na wyzwania wskazane w celach 4. oraz 10. („Dobra jakość edukacji”, „Mniej nierówności”) – mówi Joanna Gajda-Wróblewska, menedżerka ds. projektów społecznych w Fundacji BNP Paribas.

Kampania wizerunkowa Banku BNP Paribas „Jedna Klasa, wiele perspektyw” promująca autorski program stypendialny fundacji ruszyła w maju. Prowadzona jest w kanałach ATL, BTL oraz digital. Część spotów telewizyjnych będzie emitowana również w wersji dla osób niesłyszących. W ramach akcji promocyjnej Fundacja BNP Paribas przedstawia trzech spośród niemal 800 stypendystów „Klasy” - Ewelinę, Marię i Bartka. Każdy z nich ma do opowiedzenia swoją historię, która zaczyna się w małej miejscowości. Dzięki talentowi, pasji oraz ciężkiej pracy mogą realizować śmiałe plany i spełniać marzenia. Każda z tych osób jest inna, czym innym się zajmuje, ma inne zainteresowania, ale wszystkich połączyła „Klasa”.

kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa, BNP Paribas Bank Polska
Izabela Tworzydło

izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl

Sławomir Czajkowski
Kierownik Zespołu ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Sławomir Czajkowski

slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl

Michalina Słupska-Benesz
Ekspertka ds. Relacji z Mediami, BNP Paribas Bank Polska
Michalina Słupska-Benesz

michalina.slupska@bnpparibas.pl

Paweł Sokół
Specjalista ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Paweł Sokół

pawel.sokol@bnpparibas.pl

Biuro Prasowe
BNP Paribas Bank Polska
Biuro Prasowe

rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl

informacje o firmie
kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa, BNP Paribas Bank Polska
Izabela Tworzydło

izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl

Sławomir Czajkowski
Kierownik Zespołu ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Sławomir Czajkowski

slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl

Michalina Słupska-Benesz
Ekspertka ds. Relacji z Mediami, BNP Paribas Bank Polska
Michalina Słupska-Benesz

michalina.slupska@bnpparibas.pl

Paweł Sokół
Specjalista ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Paweł Sokół

pawel.sokol@bnpparibas.pl

Biuro Prasowe
BNP Paribas Bank Polska
Biuro Prasowe

rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl

informacje o firmie