Auchan zapowiada całkowite wycofanie ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego
Firma Auchan Retail Polska podjęła decyzję o całkowitym wycofaniu ze sprzedaży jaj świeżych z chowu klatkowego oraz wyeliminowaniu ich ze wszystkich produktów marki własnej zawierających w swoim składzie jaja świeże i przetworzone do roku 2025. Sieć już wyeliminowała ze sprzedaży jaja klatkowe pod marką własną i od stycznia br. oferta jaj świeżych marki własnej Auchan oparta jest całkowicie na jajach z hodowli ściółkowych, wolnowybiegowych i ekologicznych.
Decyzja o wycofaniu ze sprzedaży jaj świeżych z chowu klatkowego innych marek stanowi kolejny krok w stronę oferty zrównoważonej, opartej o poszanowanie dobrostanu zwierząt. Jest to również odpowiedź na oczekiwania klientów, którzy coraz bardziej zwracają uwagę na pochodzenie produktów, biorąc pod uwagę właśnie aspekt dobrostanu zwierząt. Pierwsze działania w tym zakresie firma zainicjowała już w 2017 roku – zobowiązując się do wycofania ze sprzedaży jaj świeżych z chowu klatkowego pod marką własną do końca 2020 roku. Obecnie firma deklaruje również wycofanie jaj pochodzenia klatkowego z gotowych produktów marki własnej do roku 2025.
Działania Auchan w tym zakresie zostały docenione przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki. Firma zajęła drugie miejsce w rankingu odpowiedzialnego biznesu (2020) sporządzonego przez organizację. Na przyznanie sieci Auchan miejsca na podium złożyły się : znaczny postęp w wycofywaniu jaj z chowu klatkowego, promocja kupna jajek z hodowli alternatywnych oraz zaprzestanie promocji jajek “trójek”.
Działanie na rzecz poprawy dobrostanu kur niosek, a także innych zwierząt hodowlanych, stanowi ważny, wpisany w strategię Auchan 2022 element polityki zrównoważonego rozwoju. Pracujemy nad tym z naszymi partnerami i hodowcami. Dialog jest na zaawansowanym etapie i wierzymy, że uda nam się dopełnić naszego zobowiązania w zadeklarowanym terminie. Dotychczasowe działania zostały już docenione m.in. przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki. Cieszy nas to bardzo. Jest to również ukłon w kierunku naszych klientów, dla których obok jakości i ceny żywności, ważny jest także sposób jej produkcji. Mamy nadzieję, że klienci doceniają nasze wysiłki zmierzające do poprawy losu zwierząt hodowlanych – mówi Dorota Patejko, dyrektorka ds. komunikacji i zrównoważonego rozwoju w Auchan Retail Polska.
Troska o dobrostan zwierząt to obecnie niezbędny element odpowiedzialności społecznej biznesu, a stopniowa rezygnacja z jaj klatkowych to krok oczekiwany przez znaczną część polskich konsumentów. Bardzo cieszymy się, że tak duży gracz branży handlowej, jakim jest Auchan, deklaruje całkowite wycofanie jaj i produktów gotowych zawierających jaja z chowu klatkowego w składzie i prowadzi intensywne działania mające na celu wdrożenie tej deklaracji w życie. Działania Auchan jasno pokazują, że idziemy w kierunku lepszej przyszłości dla kur, bez hodowli klatkowej – mówi Maria Madej, menadżerka ds. relacji biznesowych w Stowarzyszeniu Otwarte Klatki.
_______________________
O Auchan
Auchan Retail Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów, supermarketów, sklepów franczyzowych i sklepów osiedlowych pod szyldem Moje Auchan, a także kanałem handlue-commerce Auchan Direct.
O Stowarzyszeniu Otwarte Klatki
Stowarzyszenie Otwarte Klatki jest powstałą w 2012 roku ogólnopolską organizacją zrzeszającą osoby, które chcą zmienić los zwierząt hodowlanych. Od 2018 roku jest częścią Anima International - działa w Polsce, Wielkiej Brytanii, Rosji, Estonii, Danii oraz na Litwie, Ukrainie i Białorusi. Celem Stowarzyszenia jest zapobieganie cierpieniu zwierząt poprzez wprowadzanie systemowych zmian społecznych, dokumentowanie warunków chowu przemysłowego oraz edukację promującą pozytywne postawy wobec zwierząt.
kontakt dla mediów
Hanna Bernatowicz
h.bernatowicz@auchan.pl
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Hanna Bernatowicz
h.bernatowicz@auchan.pl