środowisko naturalne/ekologia sprawy społeczne

Carrefour wprowadza w kolejnych miastach w Polsce możliwość zwrotu butelek szklanych bez paragonu

16.03.2021 | Carrefour Polska

Już w 8 polskich miastach – m.in. w Warszawie, Łodzi, Lublinie czy Krakowie - można w wybranych sklepach Carrefour oddawać butelki zwrotne bez paragonu. Osoby oddające butelki otrzymają zwrot pełnej kaucji w formie e-bonu, który będą mogły od razu wykorzystać, płacąc nim za zakupy.

Testy akcji ruszyły w połowie grudnia, kiedy to Carrefour umożliwił klientom sklepu przy ul. Modzelewskiego w Warszawie oddawanie butelek bez konieczności okazania ich dowodu zakupu. W pierwszych dniach lutego do akcji dołączyło kolejnych pięć sklepów - w Warszawie, Lesznie i Lublinie, a pod koniec miesiąca następne sześć sklepów – w Warszawie, Wrocławiu, Bytomiu, Łodzi, Krakowie i Białej Podlaskiej.

Jest to nie tylko duże udogodnienie dla klientów sieci, którzy nie muszą pamiętać o przechowywaniu paragonu, czy martwić się jego brakiem. Przede wszystkim projekt ten wpływa pobudzająco na proces obiegu opakowań zwrotnych, a tym samym przyczynia się do znaczącej redukcji ilości odpadów szklanych.

Od lat konsumenci w Polsce borykali się z koniecznością przechowywania paragonów, bez których nie mogli zwrócić butelek zwrotnych do sklepów, w których je zakupili, jednocześnie nie mogąc odzyskać uiszczonej za nie kaucji. Carrefour wyszedł z inicjatywą spełnienia oczekiwań swoich klientów w zakresie możliwości dokonywania zwrotów butelek zwrotnych bez konieczności okazania paragonu i bez względu na to, gdzie zostały zakupione. Oddając butelkę zwrotną, klient otrzymuje zwrot kaucji w formie e-bonu, który może przeznaczyć na zakupy. Dzięki temu zwiększa się świadomość społeczna w zakresie recyklingu oraz tego, jak ważna jest segregacja odpadów dla ochrony środowiska naturalnego.

Testy umożliwiające dokonywanie zwrotów butelek bez okazania paragonu, które zainicjowaliśmy w grudniu minionego roku, spotkały się z tak pozytywnym odzewem wśród naszych klientów, że postanowiliśmy rozszerzyć inicjatywę na kolejne miasta. Reakcje konsumentów nieustannie utwierdzają nas w przekonaniu, że była to słuszna decyzja. Bez wątpienia będziemy dążyć w kierunku wdrożenia tego rozwiązania we wszystkich sklepach Carrefour na terenie całego kraju. - mówi Barbara Kowalska, Dyrektor Działu Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Carrefour Należy podkreślić, że dzięki wdrożeniu takiego rozwiązania pobudzamy obieg opakowań zwrotnych, tym samym znacznie ograniczając ilość odpadów trafiających na wysypiska, jak również wpływając na zmniejszenie produkcji opakowań szklanych, co przyczynia się do redukcji emisji CO2. – dodaje Kowalska.

Podejmując wszystkie działania, sieć zawsze uwzględnia ich wpływ na otoczenie oraz ekosystem. Będąc firmą odpowiedzialną społecznie, Carrefour kładzie nacisk na zapobieganie dalszemu zanieczyszczeniu środowiska naturalnego plastikiem, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, czy też utracie różnorodności biologicznej, które można uznać za jedne z głównych problemów współczesnych gospodarek światowych. Dlatego też Carrefour stale wprowadza kolejne rozwiązania, którym przyświeca troska o środowisko naturalne.

Poniżej lista sklepów, w których klienci Carrefour mogą już oddawać butelki zwrotne bez okazywania paragonów:

  • Hipermarket Carrefour Wrocław, ul. Gen Hallera 52
  • Hipermarket Carrefour Warszawa, ul. Powstańców Śląskich 126
  • Hipermarket Carrefour Bytom, ul. Jana Nowaka Jeziorańskiego 25
  • Hipermarket Carrefour Łódź, ul. Szparagowa 7
  • Hipermarket Carrefour Lublin, ul. Witosa 6
  • Hipermarket Carrefour Kraków, ul. Pokoju 44
  • Hipermarket Carrefour Biała Podlaska, ul. Jana III Sobieskiego 9
  • Supermarket Carrefour Market, Warszawa, Światowida 18
  • Supermarket Carrefour Market, Warszawa, Puławska 39
  • Supermarket Carrefour Market, Warszawa, ul. Modzelewskiego 44
  • Supermarket Carrefour Market, Warszawa, ul. Belgradzka 6
  • Supermarket Carrefour Market, Leszno, ul. Partyzantów 2a
kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.