styl życia sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse

Walentynki zamierza obchodzić zaledwie co trzeci z nas

11.02.2021 | Provident Polska SA

Choć większość z nas twierdzi, że pandemia koronawirusa nie wpłynęła na nasz stosunek do Dnia Zakochanych, to odsetek osób planujących obchodzić Walentynki znacząco zmalał – z ponad połowy respondentów w poprzedniej edycji badania do zaledwie co trzeciego w tym roku.

Święto tylko dla młodych?

Młodzi ankietowani zdecydowanie chętniej planują celebrowanie 14 lutego. Wśród respondentów w wieku 18-35 odsetek osób, które zamierzają świętować Walentynki przekracza nieznacznie 45 proc. Wśród najstarszych badanych zadeklarowało tak niecałe 18 proc. Natomiast ponad połowa seniorów już teraz jest przekonana, że nie będzie obchodzić Walentynek. Jak wynika z Barometru Providenta aż co czwarty badany uważa, że to święto jest przeznaczone dla młodszych od niego osób. Wśród seniorów odpowiedziało tak ponad 40 proc.

- Jeszcze w zeszłym roku najstarsi respondenci, choć także sceptyczni wobec Walentynek, świętowali je znacznie chętniej niż teraz – zauważa Karolina Łuczak, Rzeczniczka Provident Polska. – Powinniśmy pamiętać, że to właśnie seniorzy są grupą, którą najbardziej dotknęła społeczna izolacja związana z pandemią koronawirusa i to im najmocniej doskwiera samotność. Może to wpływać na ich niechęć do lutowego święta – dodaje Karolina Łuczak.

Najczęstszym powodem, dla którego rezygnujemy z obchodzenia Dnia Zakochanych jest przekonanie, że uczucia powinnyśmy okazywać na co dzień. Twierdzi tak niemal 40 proc. badanych. Natomiast niemal co trzeci badany przyznaje, że nie ma z kim spędzić tego święta.

Niemal 70 proc. respondentów otrzymało kiedyś prezent na Walentynki, przy czym wśród kobiet ten odsetek przekracza ¾. Jednak zaledwie co czwarty badany spodziewa się podarku w tym roku.

Mamy plan na Walentynki

Spontaniczne Walentynki nie są ulubionym sposobem świętowania Polaków i wolimy wcześniej przygotować związane ze świętem atrakcje. Większość badanych, którzy zamierzają obchodzić Dzień Zakochanych, już wcześniej planują ten dzień wspólnie z osobą, z którą chcą spędzić 14 lutego. Niespodziankę szykuje niecałe 40 proc. ankietowanych. Natomiast ok. 5 proc. nie zamierza robić żadnych planów i czeka na inicjatywę drugiej osoby. Zdecydowana większość z nas, bo niemal 90 proc. chce spędzić ten dzień ze swoim partnerem lub partnerką.

- Pandemia zmieniła nasze sposoby świętowania Walentynek. W tym roku nie możemy zdecydować się na romantyczną kolację w restauracji, która była niezwykle popularna w ubiegłym roku – podkreśla Karolina Łuczak. – Jak w poprzedniej edycji badania, wiele osób własnoręcznie przygotuje uroczysty posiłek. Ci, którzy nie ufają swoim możliwościom kulinarnym mogą zamówić jedzenie na wynos, jednocześnie wspierając branżę gastronomiczną – dodaje Karolina Łuczak.

W tym roku na uroczystą kolację w domu zdecydowało aż 36 proc. respondentów. Wśród kobiet ten odsetek jest wyższy o 10 pp. Zamówić posiłek na wynos planuje ok 13 proc. badanych. Do popularnych prezentów należą także słodycze, czy często wybierane przez panów kwiaty. Średnio, obchody Dnia Zakochanych będą kosztować nas ok. 130 zł.

O badaniu:

Barometr Providenta to cykliczne badanie Polaków, które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych konsumentów. Badanie zostało zrealizowane przez Danae Sp. z o.o. metodą CAWI na próbie N=1040 dorosłych Polaków, w styczniu 2021 roku.

kontakt dla mediów
Karolina Łuczak
Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa, Provident Polska
Karolina Łuczak

karolina.luczak@provident.pl

tel: +48 668313014

informacje o firmie

Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.

Provident Polska SA jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF) notowanej na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 11 krajach na całym świecie i planuje rozwój na kolejnych rynkach. W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Prezesem zarządu jest Agnieszka Kłos.

Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów i oferuje szereg produktów: pożyczkę konsumencką, dostępną w wariantach online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą, a także pożyczkę dla firm.

Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest odpowiedzialne pożyczanie. W 2018 roku Provident zaprezentował trzeci raport społeczny, w którym podsumowane zostały działania firmy w latach 2016-2017. Provident jest jedyną firmą pożyczkową, która przygotowuje raport CSR. W latach 2015, 2016 i 2018 Provident otrzymał nagrodę Etyczna Firma przyznawaną przez dziennik „Puls Biznesu”. W 2015 roku, będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, Provident został sygnatariuszem Rady Reklamy. Firma sześciokrotnie została wyróżniona certyfikatem Top Employer (w latach 2013-2018).

załączniki

kontakt dla mediów
Karolina Łuczak
Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa, Provident Polska
Karolina Łuczak

karolina.luczak@provident.pl

tel: +48 668313014

informacje o firmie

Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.

Provident Polska SA jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF) notowanej na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 11 krajach na całym świecie i planuje rozwój na kolejnych rynkach. W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Prezesem zarządu jest Agnieszka Kłos.

Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów i oferuje szereg produktów: pożyczkę konsumencką, dostępną w wariantach online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą, a także pożyczkę dla firm.

Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest odpowiedzialne pożyczanie. W 2018 roku Provident zaprezentował trzeci raport społeczny, w którym podsumowane zostały działania firmy w latach 2016-2017. Provident jest jedyną firmą pożyczkową, która przygotowuje raport CSR. W latach 2015, 2016 i 2018 Provident otrzymał nagrodę Etyczna Firma przyznawaną przez dziennik „Puls Biznesu”. W 2015 roku, będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, Provident został sygnatariuszem Rady Reklamy. Firma sześciokrotnie została wyróżniona certyfikatem Top Employer (w latach 2013-2018).