sprawy społeczne

Uratuj od zmarnowania - produkty tańsze nawet o 90% we wszystkich super- i hipermarketach Carrefour w Polsce

19.01.2021 | Carrefour Polska

W specjalnych strefach podzielonych na sektory dedykowane produktom suchym oraz świeżym, klienci sklepów Carrefour mogą już znaleźć w pełni wartościowe towary mające krótki termin ważności, w cenach obniżonych nawet o 90 procent. We wszystkich hiper-i supermarketach Carrefour rusza w nowej odsłonie z akcją „STOP Marnowaniu Żywności”, która jest elementem szerszej inicjatywy ogólnopolskiego programu „STOP Marnotrawstwu” zachęcającego do przeciwdziałania marnowaniu zasobów naszej planety.

Badania dowodzą, że każdego miesiąca statystyczny Polak traci 50 zł za sprawą niewykorzystanej żywności, która trafia na śmietnik, a Polska zajmuje niechlubne 5 miejsce w zakresie marnowania żywności pośród wszystkich krajów europejskich.

- Program „STOP marnotrawstwu” został wdrożony przez Carrefour już w 2013 roku i dotyczy każdego pola działania firmy, a inicjatywy zmierzające do przeciwdziałania marnotrawieniu żywności to jeden z filarów tej koncepcji. Realizujemy go, zarówno wewnątrz struktur firmy, jak i poza nią, wychodząc z tą ideą do naszych dostawców oraz klientów - mówi Barbara Kowalska, Dyrektor Działu Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Carrefour.

Carrefour dostrzegając, że ten problem, zarówno w skali kraju, jak i świata, wciąż się nasila, umożliwia zakup produktów z krótkim terminem ważności w cenie kilkakrotnie niższej od regularnej. Tym samym nie tylko zapobiega marnowaniu żywności, ale również umożliwia swoim klientom dodatkowe oszczędności, podczas robienia codziennych zakupów.

- Akcja STOP Marnowaniu Żywności to kolejny etap naszego ogólnopolskiego programu, w ramach którego uruchomiliśmy w naszych sklepach specjalne strefy dedykowane produktom z kończącym się termin przydatności do spożycia. Dzięki nim klienci robiąc zakupy, mogą wydać mniej, jednocześnie przyczyniając się do uratowania żywności przed zmarnowaniem. Warunek jest jednak jeden – produkty te należy spożyć jak najszybciejmówi Marek Lipka, Dyrektor Handlowy i członek Zarządu Carrefour Polska.

Mając świadomość, że marnowanie żywności to jeden z największych problemów współczesnej cywilizacji, Carrefour zrealizował również 2-tygodniową kampanię pod hasłem „Możemy kupować mądrze – Jak nie marnować żywności”, w której wzięły udział wszystkie hiper- i supermarkety należące do sieci. Inicjatywa miała miejsce między 16 listopada a 1 grudnia 2020. W sklepach zostały umieszczone dedykowane materiały informacyjne, a dodatkowo, na stronie carrefour.pl/lp-jak-nie-marnowac-zywnosci pojawiły się praktyczne wskazówki dotyczące sposobów przechowywania produktów spożywczych gwarantujących zachowanie ich świeżości. Kampania ta została zrealizowana zgodnie z wymogami ustawy o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności (Dz.U. z 2019 r. poz. 1680), a jej partnerami byli, m.in., Caritas Polska czy Fundacja "Pomoc Transportowcom".

Dążąc od bycia światowym liderem w transformacji żywieniowej dla wszystkich, Carrefour chce wziąć pełną odpowiedzialność za codzienne działania i przyczyniać się do pozytywnego wpływu na środowisko naturalne. Wspieranie nowego modelu gospodarki cyrkularnej jest w tym kontekście głównym kierunkiem działań sieci i bardzo ważnym krokiem w ratowaniu naszej planety. Kluczowymi elementami strategii proekologicznej Carrefour są: znaczące zmniejszenie emisji dwutlenku węgla, redukcja odpadów opakowaniowych w tym redukcja użycia plastiku, walka z marnowaniem żywności, ochrona różnorodności biologicznej oraz spełnienie w tych obszarach oczekiwań klientów. 

Więcej informacji dot marnotrawstwa żywności:

Według statystyk ONZ rocznie na świecie marnowana jest jedna trzecia wyprodukowanej żywności, czyli około 1,3 miliarda ton. Ten problem dotyczy, zarówno hodowców, firm zajmujących się przetwórstwem, transportem oraz handlem, jak i konsumentów. W samej Europie rocznie marnuje się 89 mln ton żywności, z czego w Polsce aż 9 mln ton, czyli średnio przypada 52 kg zmarnowanej żywności na osobę. I niemal 40% Polaków przyznaje, że zdarza im się wyrzucać żywność. Dlatego właśnie Carrefour tak zdecydowanie sprzeciwia się temu zjawisku, a jednocześnie umożliwia konsumentom nie tylko zmianę nawyków, ale i odciążenie domowego budżetu.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych, specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2019 roku sprzedaż w wysokości 80,7 miliarda euro. Grupa liczy ponad 325 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych, specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2019 roku sprzedaż w wysokości 80,7 miliarda euro. Grupa liczy ponad 325 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.