sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse
Startuje aplikacja Mój BIK – bieżący dostęp do historii kredytowej
BIK udostępnił aplikację mobilną - szybki i wygodny dostęp ze swojego smartfona do kompleksowej informacji na temat naszych finansów. Oferta w aplikacji Mój BIK to opcja dla osób mobilnych, które chcą na bieżąco kontrolować swoją historię kredytową oraz korzystać z ochrony przed wyłudzeniem.
Aplikacja Mój BIK wystartowała na początku nowego roku kalendarzowego. Wprowadzając aplikację, BIK przeanalizował potrzeby i preferencje klientów oraz wziął pod uwagę rolę, jaką pełni obecnie smartfon. Dzięki możliwościom, jakie dają urządzenia mobilne, informacje o kredytach i pożyczkach są teraz zawsze pod ręką.
Mój BIK to wygodny sposób kontroli i bezpieczeństwa swoich finansów. Aplikację można instalować na smartfonach zarówno z systemem Android, jak i iOS.
Oferta mobilna BIK
Głównym założeniem aplikacji Mój BIK jest bieżący dostęp do swojej historii kredytowej. Klient od razu po zalogowaniu do aplikacji zobaczy wskaźniki, które pokazują zawsze aktualny stan jego kredytów. Dzięki temu może szybko skontrolować terminowość spłat lub łączną kwotę pozostałą do spłaty. Sprawdzi też swoją ocenę punktową BIK (tzw. scoring).
W wariancie rozszerzonym oferty mobilnej klient zyskuje praktycznie nielimitowany dostęp do Raportu BIK. Dzięki temu może szczegółowo sprawdzać swoją historię kredytową nawet codziennie, bez dodatkowych opłat. W wariancie podstawowym dostęp do Raportu BIK jest dodatkowo płatny za każdą aktualizację.
Aktualny Raport BIK umożliwia skorzystanie z Analizatora Kredytowego BIK – narzędzia do oceny szans na kredyt. Analizator bierze pod uwagę nie tylko dochody i wydatki, tak jak inne kalkulatory kredytowe. Jako jedyne narzędzie tego typu uwzględnia również historię kredytową w BIK - tak, jak robią to banki.
Aplikacja Mój BIK pomaga też chronić się przed wyłudzeniami na skradzione dane. W obu wariantach oferty dostępne są Alerty BIK: powiadomienia 24/7 o próbach wyłudzenia i opóźnieniach w spłacie kredytów i pożyczek. W aplikacji można też zastrzec swój dokument tożsamości oraz włączyć Zastrzeżenie Kredytowe.
Każdy, kto pobierze aplikację Mój BIK może też skorzystać z BIK Protect. To dodatkowa, bezpłatna funkcja aplikacji, która sprawdza ustawienia telefonu pod kątem bezpieczeństwa – jeśli program znajdzie jakieś niepokojące ustawienia, to poinformuje i podpowie Klientowi, co warto zmienić.
Oferta mobilna BIK jest dostępna zarówno dla klientów indywidualnych, jak i mikrofirm.
BIK rozszerza dostęp do informacji dla klientów mobilnych
BIK jest największym źródłem informacji o kredytach i pożyczkach w Polsce. Wie o tym już ponad milion Polaków, którzy korzystają z oferty BIK na www.bik.pl. Teraz klienci zyskują nowy kanał dostępu do swojej historii kredytowej. Wśród obecnych i nowych klientów BIK jest z pewnością wielu użytkowników mobilnych, którzy czekali na aplikację mobilną.
Aby skorzystać z oferty mobilnej BIK, po pobraniu aplikacji, klient potwierdza swoją tożsamość. To kluczowe w aplikacji Mój BIK, gdyż chodzi o dostęp do danych objętych tajemnicą bankową. Cały proces jest bardzo prosty, nie powinien potrwać dłużej niż kilkanaście minut.
W trosce o bezpieczeństwo swoich danych, klient przy każdorazowym uruchomieniu Aplikacji korzysta ze zdefiniowanego przez siebie hasła PIN. Opcjonalnie może skorzystać z biometrii, czyli weryfikować się za pomocą twarzy lub palca (o ile umożliwia to funkcja posiadanego smartfona).
Z aplikacji mogą korzystać także dotychczasowi klienci, korzystający z oferty BIK na www.bik.pl. W tym celu nie muszą od nowa przechodzić procesu rejestracji wystarczy, że po pobraniu aplikacji Mój BIK powiążą smartfon ze swoim dotychczasowym kontem w BIK. Cały proces zajmie tylko kilka minut.
Aplikacja Mój BIK odpowiedzią na potrzeby klientów
W wyniku pandemii zwiększyła się liczba użytkowników internetu oraz aplikacji mobilnych. Aż 80% respondentów wrześniowego badania opinii, pt. „Cyberbezpieczeństwo Polaków” potwierdziło aktywne korzystanie z różnych aplikacji na urządzeniach mobilnych. Z kolei o rosnącej popularności mobilnej bankowości dowodzi Raport NetB@nk za III kw. 2020 r. Wynika z niego, że liczba użytkowników korzystających z aplikacji mobilnych banków wzrosła o ponad 750 tys. w porównaniu do II kwartału, a w ujęciu rocznym zwiększyła się aż o 31%.
- Uruchomiliśmy aplikację Mój BIK, ponieważ chcemy być z naszą ofertą jeszcze bliżej klientów. Coraz więcej osób chce mieć informacje szybko, „tu i teraz”. Aplikacja Mój BIK odpowiada na tę potrzebę. Wystarczy sięgnąć po swój smartfon, by niezależnie od tego, gdzie się jest, kontrolować swoje finanse - mówi Marcin Gozdek, dyrektor Departamentu Rynku Detalicznego BIK.
- Myślę, że aplikacja Mój BIK jest przydatna dla wszystkich osób, które już spłacają swoje kredyty i pożyczki, a jest to 15 milionów Polaków. Oprócz tego nasza aplikacja pomaga chronić się przed wyłudzeniami – tym powinni być zainteresowani wszyscy dorośli Polacy – dodaje.
kontakt dla mediów
Aleksandra Stankiewicz-Billewicz
aleksandra.stankiewicz-billewicz@bik.pl
tel: +48 22 348 4131
tel: + 48 512 164 131
Małgorzata Bielińska
malgorzata.bielinska@bik.pl
tel: +48 22 348 41 03
tel: +48 512 164 103
Diana Borowiecka
diana.borowiecka@big.pl
tel: +48 22 486 56 46
tel: +48 607 146 583
Halina Kochalska
halina.kochalska@big.pl
tel: +48 22 486 56 16
tel: +48 602 601 010
informacje o firmie
Biuro Informacji Kredytowej S.A. – jedyne biuro kredytowe w Polsce, które poprzez internetowy portal www.bik.pl umożliwia klientom indywidualnym monitorowanie własnej historii kredytowej, a dzięki Alertom BIK ostrzega przed każdą próbą wyłudzenia kredytu.
BIK gromadzi i udostępnia dane o historii kredytowej klientów indywidualnych i przedsiębiorców z całego rynku kredytowego, oraz dane z obszaru pożyczek pozabankowych. Baza BIK zawiera informacje o 147 mln rachunków należących do 25 mln klientów indywidualnych oraz 1,4 mln firm, w tym o 845 tys. mikroprzedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą. BIK posiada najwyższe kompetencje w zakresie analizy danych i nowoczesnych technologii. Wspiera bezpieczeństwo instytucji finansowych i ich klientów, udostępniając bezpieczny system wymiany informacji kredytowych i gospodarczych oraz nowatorskie rozwiązania antyfraudowe. Łączy cechy nowoczesnej firmy technologicznej z atrybutami instytucji zaufania publicznego. Od kilkunastu lat BIK jest aktywnym członkiem międzynarodowego Stowarzyszenia ACCIS (Association of Consumer Credit Information Suppliers), zrzeszającego największą grupę rejestrów kredytowych na świecie.
kontakt dla mediów
Aleksandra Stankiewicz-Billewicz
aleksandra.stankiewicz-billewicz@bik.pl
tel: +48 22 348 4131
tel: + 48 512 164 131
Małgorzata Bielińska
malgorzata.bielinska@bik.pl
tel: +48 22 348 41 03
tel: +48 512 164 103
Diana Borowiecka
diana.borowiecka@big.pl
tel: +48 22 486 56 46
tel: +48 607 146 583
Halina Kochalska
halina.kochalska@big.pl
tel: +48 22 486 56 16
tel: +48 602 601 010
informacje o firmie
Biuro Informacji Kredytowej S.A. – jedyne biuro kredytowe w Polsce, które poprzez internetowy portal www.bik.pl umożliwia klientom indywidualnym monitorowanie własnej historii kredytowej, a dzięki Alertom BIK ostrzega przed każdą próbą wyłudzenia kredytu.
BIK gromadzi i udostępnia dane o historii kredytowej klientów indywidualnych i przedsiębiorców z całego rynku kredytowego, oraz dane z obszaru pożyczek pozabankowych. Baza BIK zawiera informacje o 147 mln rachunków należących do 25 mln klientów indywidualnych oraz 1,4 mln firm, w tym o 845 tys. mikroprzedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą. BIK posiada najwyższe kompetencje w zakresie analizy danych i nowoczesnych technologii. Wspiera bezpieczeństwo instytucji finansowych i ich klientów, udostępniając bezpieczny system wymiany informacji kredytowych i gospodarczych oraz nowatorskie rozwiązania antyfraudowe. Łączy cechy nowoczesnej firmy technologicznej z atrybutami instytucji zaufania publicznego. Od kilkunastu lat BIK jest aktywnym członkiem międzynarodowego Stowarzyszenia ACCIS (Association of Consumer Credit Information Suppliers), zrzeszającego największą grupę rejestrów kredytowych na świecie.