handel

Poczta Polska: przygotowania do obsługi klientów zamawiających prezenty online

25.11.2020 | Poczta Polska

Pandemia sprzyja zakupom internetowym, a szczególnie teraz w okresie przedświątecznym ważny jest dla klientów czas i wygoda dostawy.  Poczta Polska przygotowała listę wskazówek, które ułatwią zakupy i sprawią, że ich doręczenie będzie zgodne z oczekiwaniami.

- Nie zwlekajmy z zamawianiem prezentów w sklepach internetowych, warto zrobić to jak najszybciej i mieć spokojną gwiazdkę. Im później kupimy prezent, tym uważniej powinniśmy przeczytać, ile dni potrzebuje sklep internetowy na wysłanie przesyłki – radzi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej. – Poczta Polska zapewnia bezpieczne i wygodne formy doręczenia paczek.  Klienci mają do wyboru doręczenie przez kuriera lub odebranie przesyłki w jednym z ponad 13 tys. punktów odbioru zlokalizowanych m.in. w sklepach Żabka, stacjach Orlen, automatach paczkowych w wybranych sklepach Biedronka  – dodaje Justyna Siwek.

Najważniejsze porady dla osób kupujących w sklepach internetowych:

Sprawdź termin realizacji – przygotowanie zamówienia do wysłania przez sklep internetowy często wynosi od 1 do 5 dni roboczych. Do tego terminu należy dodać czas potrzebny operatorowi pocztowemu na jej dostarczenie, który zależy od rodzaju przesyłki.

Sprawdź poprawność adresu – podanie właściwego adresu doręczenia jest bardzo ważne. Nawet najmniejszy błąd w adresie może spowodować niedoręczenie przesyłki i zwrot do nadawcy. Na stronie Poczty Polskiej jest lista kodów pocztowych - warto upewnić się, czy wpisujemy poprawny kod.

Numer kontaktowy - dla przesyłek paczkowych i kurierskich, w przypadku, gdy podasz numer telefonu  przed doręczeniem przesyłki otrzymasz numer kontaktowy do kuriera. Od kuriera możesz uzyskać informacje o prognozowanym czasie dostawy lub uzgodnić tryb odbioru przesyłki.

Wybierz wygodny i bezpieczny sposób dostawy - kurier doręczy bezpiecznie przesyłkę pod wskazany adres, ale musisz wówczas być pod nim dostępny. Wybierając opcję "Odbiór w Punkcie" sam decydujesz kiedy odbierzesz przesyłkę, możesz to zrobić przy okazji zakupów pieczywa, czy tankowaniu.

Preferuj „Odbiór w punkcie” – sprawdź, czy możesz skorzystać z opcji „Odbiór w punkcie”. Sam decydujesz, kiedy i gdzie zgłosić się po swoje zamówienie. Poczta Polska oferuje do wyboru największą sieć ponad 13 tys. punktów odbioru. Oprócz własnych placówek pocztowych są to sklepy Żabka, stacje PKN Orlen oraz kioski i saloniki prasowe RUCH, a także automaty paczkowe w Biedronkach, w sklepach Lewiatan i w placówkach pocztowych. Szczegółowa lista punktów odbioru znajduje się na stronie odbiorwpunkcie.poczta-polska.pl

Uwolnij się od jednego adresu – jeśli preferujesz doręczenie przez kuriera podaj taki adres doręczenia przesyłki, pod którym przebywasz najdłużej w ciągu dnia, np. miejsce pracy lub inny, wybrany punkt najbliżej aktualnego miejsca pobytu.

Odbierz bezpiecznie na PIN – wystarczy podać numer telefonu lub adres e-mail, aby przed doręczeniem otrzymać kod, który należy podać kurierowi. Jest to szczególnie ważne przy ograniczaniu ryzyka zakażenia koronawirusem. PIN pozwoli na odebranie przesyłki od kuriera i z punktu odbioru.

Płać bezpiecznie – zachęcamy do korzystania podczas zakupów internetowych z płatności online – to obecnie najbardziej rekomendowane i najbezpieczniejsze rozwiązanie. W przypadku płatności przy odbiorze przesyłek rekomendujemy płatność bezgotówkową, np. kartą płatniczą lub BLIK-iem.

Powiadom domowników – jeżeli przesyłka ma być dostarczona do domu zwróć uwagę domownikom, aby byli przygotowani do jej odbioru pod Twoją nieobecność.

Jeśli jesteś na kwarantannie – Poczta Polska doręcza paczki i przesyłki kurierskie dla osób przebywających na kwarantannie. W momencie braku możliwości doręczenia, przesyłki te nie są awizowane i będą przechowywane w placówce pocztowej do czasu zakończenia kwarantanny. Próba doręczenia nastąpi po zakończeniu okresu kwarantanny.

Zachowaj zasady bezpieczeństwa – przy bezpośrednim odbiorze przesyłki od kuriera pamiętaj o zachowaniu zasad bezpieczeństwa, zasłanianiu nosa i ust oraz zachowaniu dystansu.

Masz prawo do zwrotu – masz możliwość łatwego odesłania towaru do sklepu internetowego. Informacje dotyczące e-zwrotów dostępne są na stronie Poczty. Zgodnie z przepisami zwrotu większości towarów (np. poza żywnością) można dokonać w ciągu 14 dni. Niektóre sklepy wydłużają czas zwrotu, warto zapoznać się z jego szczegółowymi warunkami.

kontakt dla mediów
Daniel Witowski
rzecznik prasowy, Poczta Polska S.A.
Daniel Witowski

rzecznik@poczta-polska.pl

tel: 22 656 54 28

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Daniel Witowski
rzecznik prasowy, Poczta Polska S.A.
Daniel Witowski

rzecznik@poczta-polska.pl

tel: 22 656 54 28

informacje o firmie