środowisko naturalne/ekologia ekonomia/biznes/finanse

Od stycznia korespondencja masowa Banku BNP Paribas na ekopapierze

24.11.2020 | Bank BNP Paribas

Od stycznia 2021 r. Bank BNP Paribas w korespondencji masowej będzie wykorzystywał papier ekologiczny. Dotychczasowe materiały będą używane tylko do wyczerpania zapasów. Nowy papier i koperty stosowane przy dużych wysyłkach będą wykonane z certyfikowanego papieru pochodzącego w 100 proc. z recyklingu.

- Przejście na papier ekologiczny w kolejnym obszarze działalności to dla nas bardzo ważny krok. Od lat przykładamy dużą wagę do dbałości o środowisko naturalne. Znajduje to odzwierciedlenie zarówno w naszej ofercie produktowej, finansowaniu projektów, jak i w decyzjach dotyczących codziennego funkcjonowania firmy. Od września 2019 r. nowe ulotki i inne materiały reklamowe są drukowane na certyfikowanym ekologicznym papierze. Cieszymy się, że udało się wdrożyć kolejne zmiany, dzięki którym proces przejścia naszego banku na ekopapier postępuje. W przypadku tak dużej instytucji, jest on kilkuetapowy, ale każdy krok przybliża nas celu – mówi Barbara Krakowiak, dyrektor Departamentu Usług Wspólnych w Banku BNP Paribas.

Już od początku stycznia Bank BNP Paribas będzie stosował materiały wyprodukowane z certyfikowanego papieru ekologicznego w masowych wysyłkach dokumentów, takich jak wyciągi, harmonogramy spłat kredytów, zestawienia transakcji kart kredytowych. Co ważne, bank nie będzie się pozbywał papieru, który ma na stanie. Najpierw zużyte zostaną dotychczasowe zapasy oparte na standardowym papierze. Użycie ekopapieru będzie sukcesywnie rozszerzane w miarę realizacji całego procesu.

- Przejście na ekopapier to świadoma inwestycja zgodna z naszą misją odpowiedzialności społecznej. Zdecydowaliśmy się na ten krok, ponieważ chcemy przyczyniać się do poprawy stanu środowiska naturalnego. Jednocześnie prowadzimy w Banku wiele działań w celu zmniejszenia zużycia papieru w ogóle, na przykład umożliwiając elektroniczne podpisywanie dokumentów. Wierzymy, że każde działanie w dobrym kierunku ma znaczenie – tłumaczy Barbara Krakowiak.

Odpowiedzialność wobec środowiska naturalnego jest jednym z filarów Strategii CSR i Zrównoważonego Rozwoju Banku BNP Paribas. Realizując tę misję pod hasłem „Bank Zielonych Zmian”, BNP Paribas wspiera klientów w przechodzeniu na gospodarkę niskoemisyjną, angażuje się w inicjatywy służące zwiększaniu świadomości i popularyzacji dobrych praktyk oraz ogranicza negatywny wpływ działalności operacyjnej na środowisko naturalne. Jednym z aspektów tych działań jest oszczędzanie zasobów.

Stosowanie ekologicznego papieru to kolejna inicjatywa w tym obszarze. Już wcześniej w swoich oddziałach operujących w nowym formacie Bank zrezygnował z ekspozycji ulotek i innych materiałów drukowanych, a wszelkie informacje marketingowe prezentuje w wersji cyfrowej na ogólnodostępnych tabletach. Do wydruków używany jest papier o obniżonej gramaturze. Bank zachęca pracowników i klientów do korzystania z dokumentów w formie elektronicznej oraz digitalizuje swoje procesy wewnętrzne, redukując dzięki temu zużycie papieru. Od tego roku bank korzysta także z platformy Autenti do elektronicznego podpisywania dokumentów wewnętrznych i zewnętrznych oraz oferuje taką możliwość swoim klientom biznesowym.

Od lat bank minimalizuje również zużycie plastiku. Z platform zakupowych banku wycofano możliwość zamówienia jednorazowych naczyń i sztućców oraz napojów w plastikowych butelkach, a placówki wyposażono w dystrybutory z wodą, karafki i szklanki. Nieaktualne materiały promocyjne otrzymują drugie życie – wielkoformatowe materiały po kampanii rebrandingowej zostały przetworzone na akcesoria użytkowe, m.in. torby i plecaki. Do wyklejania witryn oddziałów Bank stosuje ekologiczną folię, która może być ponownie wykorzystywana do produkcji wszelkich materiałów polipropylenowych.

Oszczędzanie zasobów w Banku BNP Paribas to także m.in. odpowiedzialne gospodarowanie wodą, zmniejszanie zużycia energii elektrycznej poprzez stosowanie wysoko energooszczędnych urządzeń, efektywne wykorzystanie zasobów informatycznych oraz liczne działania edukacyjne promujące ekologiczne postawy.

Odpowiedzialne podejście Banku BNP Paribas do biznesu jest regularnie nagradzane. W tegorocznej 14. edycji Rankingu Odpowiedzialnych Firm, Bank BNP Paribas, drugi rok z rzędu, zajął 1. miejsce w klasyfikacji generalnej oraz 1. miejsce w kategorii bankowość, sektor finansowy i ubezpieczeniowy.

kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa, BNP Paribas Bank Polska
Izabela Tworzydło

izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl

Sławomir Czajkowski
Kierownik Zespołu ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Sławomir Czajkowski

slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl

Michalina Słupska-Benesz
Ekspertka ds. Relacji z Mediami, BNP Paribas Bank Polska
Michalina Słupska-Benesz

michalina.slupska@bnpparibas.pl

Paweł Sokół
Specjalista ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Paweł Sokół

pawel.sokol@bnpparibas.pl

Biuro Prasowe
BNP Paribas Bank Polska
Biuro Prasowe

rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl

informacje o firmie
kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa, BNP Paribas Bank Polska
Izabela Tworzydło

izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl

Sławomir Czajkowski
Kierownik Zespołu ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Sławomir Czajkowski

slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl

Michalina Słupska-Benesz
Ekspertka ds. Relacji z Mediami, BNP Paribas Bank Polska
Michalina Słupska-Benesz

michalina.slupska@bnpparibas.pl

Paweł Sokół
Specjalista ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Paweł Sokół

pawel.sokol@bnpparibas.pl

Biuro Prasowe
BNP Paribas Bank Polska
Biuro Prasowe

rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl

informacje o firmie