środowisko naturalne/ekologia sprawy społeczne

Carrefour rusza z ogólnopolską kampanią edukacyjną dot. niemarnowania żywności przed Świętami

16.11.2020 | Carrefour Polska

Od dzisiaj, do końca listopada br., wszystkie hiper – i supermarkety Carrefour w Polsce będą zachęcały swoich klientów do walki z marnotrawstwem żywności przed Świętami Bożego Narodzenia. Jak pokazują badania, Polacy są już na 5. miejscu pod tym względem w Unii Europejskiej, a zjawisko to szczególnie nasila się w okresie przedświątecznym, kiedy kupujemy znacznie więcej żywności niż zazwyczaj. Ogólnopolska kampania Carrefour prowadzona jest wspólnie z Caritas Polska oraz innymi organizacjami pożytku publicznego, z którymi sieć współpracuje w zakresie darowizn żywności.

Jak pokazują badania Tygodnika Gospodarczego PIE, średnio na każdego Polaka przypada aż 247 kg zmarnowanej żywności rocznie. Źródłami strat artykułów spożywczych są przede wszystkim gospodarstwa domowe, mające aż 53 proc. udziału w ogóle marnowanej w Polsce żywności. Carrefour, dostrzegając ten problem, postanowił wspólnie ze swoimi partnerami społecznymi, przygotować przedświąteczną kampanię edukacyjną, która zwróci uwagę Polaków na ten problem w najgorętszym okresie zakupowym roku.

- Walka z marnotrawstwem żywności to jeden z głównych filarów zainicjowanego przez Carrefour w 2013 roku ogólnopolskiego programu “STOP marnotrawstwu”, obejmującego przeciwdziałanie marnotrawstwu na każdym szczeblu funkcjonowania firmy. Program ten obejmuje zarówno działania wewnętrzne, jak i propagowanie pozytywnych nawyków w tym zakresie wśród naszych pracowników, dostawców oraz klientów - mówi Barbara Kowalska, Dyrektor Działu Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Carrefour. Kampania, którą zainicjowaliśmy obecnie z naszymi partnerami, odnosi się do najważniejszego z zasobów – żywności. Wierzymy, że zachęcając klientów do planowania zakupów, zwracania uwagi na sposób przechowywania żywności czy wreszcie do dzielenia się nią z innymi, spowodujemy, że tegoroczne Święta będą wyjątkowe nie tylko dla nas jako klientów, ale także dla osób potrzebujących czy dla środowiska naturalnego – dodaje Kowalska.

Kampania pod hasłem „Możemy kupować mądrze – Jak nie marnować żywności” obejmuje wszystkie hiper- i supermarkety Carrefour w Polsce, w których zostaną umieszczone dedykowane materiały informacyjne. Dodatkowo, na stronie carrefour.pl/lp-jak-nie-marnowac-zywnosci klienci mogą zapoznać się praktycznymi wskazówkami na temat kupowania i przechowywania produktów spożywczych, a także dowiedzieć się jak zapobiegać jej marnotrawstwu.

Partnerami kampanii Carrefour są Caritas Polska, a także Fundacja "Pomoc Transportowcom", Fundacja GABI, Fundacja Pomocy Samotnym Matkom, Stowarzyszenie Miłosierdzia Św. Wincentego w Rabce, Stowarzyszenie "PRZYSTAŃ" Schronisko dla bezdomnych im. Św. Brata Alberta, Towarzystwo Przyjaciół Dzieci oraz Koło Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnych Ruchowo. Potrwa ona przez 2 tygodnie do 1 grudnia 2020 roku.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych, specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2019 roku sprzedaż w wysokości 80,7 miliarda euro. Grupa liczy ponad 325 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych, specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2019 roku sprzedaż w wysokości 80,7 miliarda euro. Grupa liczy ponad 325 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.