ekonomia/biznes/finanse

Nowa strona BIG InfoMonitor – pierwszy etap zwiększenia satysfakcji klientów zrealizowany

04.11.2020 | BIG InfoMonitor

Tematyka wiarygodności finansowej, długów, zatorów płatniczych, jaką zajmuje się BIG InfoMonitor, nie jest łatwa dla odbiorców, nawet jeśli są nimi profesjonaliści, dlatego tak dużym wyzwaniem był jasny i zrozumiały przekaz oraz łatwe, intuicyjne rozwiązania dla każdego użytkownika.

Zatory płatnicze opowiedziane na nowo

Nowa strona www.big.pl niesie ze sobą nową jakość zarówno w warstwie komunikacyjnej, graficznej jak i informacyjnej. Skupia się na potrzebach firm, które użytkownik na pierwszy rzut oka rozpozna i z łatwością dobierze najlepsze rozwiązania, które podpowie mu system.

W czasach epidemii, gdy pułapka zatorów płatniczych może być szczególnie groźna dla firm, sprawdzanie wiarygodności finansowej kontrahentów i odzyskiwanie już istniejących długów są szczególnie istotne. Na nowej stronie www.big.pl klient biznesowy szybko odnajdzie informacje o ofercie BIG InfoMonitor. Znajdzie również kilka najbardziej popularnych pakietów usług, a jeśli będzie chciał dopasować ofertę do swoich potrzeb, łatwo zamówi rozmowę z doradcą BIG.

W części dla konsumentów przedstawiono usługi z perspektywy najczęstszych potrzeb klientów indywidualnych. W serwisie znalazło się również sporo miejsca na edukację - z porad można się dowiedzieć, czym jest rejestr dłużników, jak sprawdzić długi potencjalnego kontrahenta czy jak zweryfikować status własnej firmy w Rejestrze Dłużników.   

Z kolei nowy system transakcyjny Biznes.BIG.pl pozwoli na łatwiejsze i bardziej intuicyjne korzystanie z usług takich jak sprawdzanie wiarygodności finansowej kontrahentów, zarówno konsumentów jak i firm, czy dodawanie niespłaconych zobowiązań do Rejestru Dłużników prowadzonego przez BIG InfoMonitor.

- Wprowadziliśmy nowe funkcjonalne rozwiązania, zgodne z trendami rynkowymi i oczekiwaniami użytkowników. Jednocześnie udało nam się zachować łatwy dostęp do najczęściej poszukiwanych przez użytkowników informacji. - Przeprowadziliśmy wiele rozmów z klientami i badań, dzięki czemu uzyskaliśmy cenne informacje o potrzebach użytkowników, sposobach myślenia i mówienia o problematyce długów i wiarygodności finansowej wskazuje Paweł Szarkowski, dyrektor Departamentu Marketingu i PR BIG InfoMonitor. Nowa strona jest elementem szerszej strategii budowania user experience, dzięki której BIG InfoMonitor będzie jeszcze bliżej swoich Klientów – dodaje.

Po pierwsze pomoc, po drugie prosta komunikacja z Klientem

Zarówno strona internetowa BIG InfoMonitor jak i system transakcyjny zostały zaprojektowane od podstaw i dostosowane do najnowszych standardów rynkowych. Projektowanie było poprzedzone audytem istniejących rozwiązań, warsztatami i badaniami z użytkownikami. Wynikiem etapu analitycznego był obszerny raport, który wskazywał na obszary do poprawy zarówno w zakresie komunikacji jak i w obszarze funkcjonalnym.

Wspólnie z pracownikami BIG InfoMonitor zbudowano persony zakupowe i mapy empatii, na podstawie których zdefiniowane zostały potrzeby i odpowiedni język komunikacji.

 - W trakcie prac nad projektem udział w warsztatach wzięło ponad 20 interesariuszy klienta reprezentujących obsługę klienta, sprzedaż, marketing i inne obszary. Spotkania te w zestawieniu z przeprowadzonymi badaniami i analizą ekspercką dostarczyły cennej wiedzy do zaprojektowania nowego serwisu. Struktura portalu odzwierciedla segmenty rynkowe i persony zakupowe, dzięki czemu klienci łatwiej rozpoznają swój problem i dopasują produkty i usługi. Wsłuchanie się w to, co mówią klienci, pozwoliło z kolei na zaproponowanie przyjaznej dla użytkownika komunikacji nacechowanej prostą nomenklaturą i zwrotami, których on sam używa. Zauważyliśmy, że BIG InfoMonitor kładzie duży nacisk nie tylko na jakość oferowanych produktów, ale także rzetelność i transparentność komunikacji na każdym etapie współpracy z klientem – podkreśla Igor Farafonow ekspert z firmy Uxeria. - Jestem pod dużym wrażeniem odpowiedzialnego podejścia klienta do współpracy i zaangażowana różnych zespołów w tworzenie nowej strony – dodaje.

Dużym wyzwaniem na etapie wdrożenia było dostosowanie nowego portalu do bardzo wysokich wymagań bezpieczeństwa stawianych przez Grupę BIK oraz integracja z istniejącymi systemami m.in. systemem obsługi leadów oraz systemem umożliwiającym sprawdzenie poziomu strony, czy dana firma posiada aktualny certyfikat Firmy Wiarygodnej Finansowo. Nowa strona jest również w pełni responsywna, dzięki czemu wyświetli się poprawnie na urządzeniach mobilnych i komputerach stacjonarnych.

- Nowa strona BIG InfoMonitor doskonale wpisuje się w aktualne trendy prowadzenia użytkownika krok po kroku od problemu do rozwiania. Pokazane na stronie historie konkretnych ludzi angażują użytkownika i dopiero na końcu prezentowane jest rozwiązanie. Cieszę się, że mogliśmy być częścią tego projektu i mam nadzieję, że nowa strona przełoży się na efekty biznesowe dla naszego klienta – mówi Ireneusz Różycki, właściciel firmy UV Design odpowiedzialnej za wdrożenie nowego portalu. - Wdrożenie strony BIG było też dla nas doskonałą okazją do zbudowania serwisu zgodnego z najlepszymi praktykami w zakresie bezpieczeństwa. Spełnienie bardzo wysokich wymagań klienta zdefiniowanych w tym obszarze, jest dla nas powodem do dumy i osobistej satysfakcji – dodaje Ireneusz Różycki.

Średnio co 1,5  sekundy z Rejestru Dłużników BIG pobierany jest raport o zaległym zadłużeniu

BIG InfoMonitor zgodnie z Ustawą o BIG* prowadzi Rejestr Dłużników, służący do zbierania informacji o zaległym zadłużeniu osób i firm. Jako jedyny BIG na rynku umożliwia dostęp do części danych o kredytach z bazy Biura Informacji Kredytowej oraz Związku Banków Polskich. Stanowi podstawę wymiany informacji pomiędzy sektorem bankowym i pozostałymi sektorami gospodarki. Średnio co 1,5  sekundy z Rejestru Dłużników BIG pobierany jest raport o zaległym zadłużeniu. W 2019 roku BIG InfoMonitor udostępnił ponad 25,1 mln raportów i już 15,6 mln w bieżącym roku. Na koniec września w bazie BIG InfoMonitor znajdowało się ponad 88,5 mln informacji gospodarczych o opóźnianych i terminowych płatnościach osób i firm.

Zapraszamy na nową stronę BIG InfoMonitor

*Ustawa o BIG - Ustawa z dnia 9 kwietnia 2010 r. o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych (2019 poz. 681 ze zm).

kontakt dla mediów
Halina Kochalska
Rzecznik prasowy BIG InfoMonitor, BIG InfoMonitor
Halina Kochalska

halina.kochalska@big.pl

tel: +48 22 486 56 16

tel: +48 602 601 010

Diana Borowiecka
Główny Specjalista Departament Marketingu i PR, BIG InfoMonitor
Diana Borowiecka

diana.borowiecka@big.pl

tel: +48 22 486 56 46

tel: +48 607 146 583

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Halina Kochalska
Rzecznik prasowy BIG InfoMonitor, BIG InfoMonitor
Halina Kochalska

halina.kochalska@big.pl

tel: +48 22 486 56 16

tel: +48 602 601 010

Diana Borowiecka
Główny Specjalista Departament Marketingu i PR, BIG InfoMonitor
Diana Borowiecka

diana.borowiecka@big.pl

tel: +48 22 486 56 46

tel: +48 607 146 583

informacje o firmie