technologie ekonomia/biznes/finanse

Poczta Polska: wzrost płatności bezgotówkowych w czasie pandemii

24.09.2020 | Poczta Polska

Poczta Polska odnotowuje wzrost zainteresowania usługami cyfrowymi oraz płatnościami bezgotówkowymi. W porównaniu do danych z 2019 roku, transakcji dokonywanych w Poczcie BLIKiem było więcej o 123%, a liczba płatności dokonywanych kartą wzrosła o ok. 24%.

Wzrost płatności bezgotówkowych i zwiększenie zainteresowania aplikacją mobilną Autopay Banku Pocztowego – to tendencje, jakie w ostatnich miesiącach zaobserwowała Poczta Polska. Spółka w coraz szerszym zakresie umożliwia klientom korzystanie z usług pocztowych, finansowych i ubezpieczeniowych w sposób mobilny.  Największy pod względem liczby płatności kartą wzrost miesiąc do miesiąca nastąpił w Poczcie w marcu br. Zauważalne jest  większe zainteresowanie płatnościami bezgotówkowymi za przesyłki pobraniowe u kurierów Poczty Polskiej, gdzie odnotowano wzrost liczby wykonanych płatności kartą o ponad 118 % w porównaniu do 2019 r.

Klienci Banku Pocztowego mogą płacić zbliżeniowo, korzystając z Garmin Pay, GooglePay i Apple Pay. Grupa Poczty Polskiej oferuje  bankową aplikację mobilną, będącą odpowiedzią Banku Pocztowego na oczekiwania klientów w zakresie cyfrowej ich obsługi.  Aplikacja EnveloBank powstała w 2017 roku, jednak w okresie pandemii wprowadzono dodatkowe udogodnienia dla klientów, np. posiadaczom iphone’ów udostępniono autoryzację za pomocą technologii FaceID, czyli możliwości logowania i zatwierdzania przelewów poprzez biometryczne rozpoznawanie twarzy klienta.

- Korzystanie z rozwiązań cyfrowych coraz bardziej interesuje klientów, a my, wychodząc naprzeciw tym potrzebom, proponujemy rozwiązanie proste i zarazem przyjazne użytkownikom. Liczymy, że zapewnią nam one zadowalające rezultaty biznesowe. Płatności bezgotowkowe są wygodne i bezpieczne, zachęcamy naszych klientów do tej formy zapłaty, oferując cały wachlarz możliwości - od karty płatniczej po coraz popularniejszego BLIK-a – mówi Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskiej.

Pandemia koronawirusa przyspieszyła transformację cyfrową wielu sektorów gospodarki, administracji, służby zdrowia i szkolnictwa. Wiele zmian zaszło także na rynkach, na których działa Poczta Polska. Spółka  konsekwentnie przygotowuje się do pełnienia funkcji narodowego operatora cyfrowego. Celem jest zapewnienie klientom świadczenia jak największej liczby usług, z których będą mogli korzystać bez wychodzenia z domu. Będą mogli odebrać urzędowe pisma, przesłać do wybranych instytucji dokumenty lub załatwić jakąś urzędową sprawę.

- Jesteśmy spółką Skarbu Państwa i zarazem operatorem wyznaczonym, któremu Państwo powierzyło szereg zadań i ufa, że zostaną one zrealizowane.  W wielu państwach europejskich to właśnie operatorzy pocztowi stali się partnerami administracji we wdrażaniu usług cyfrowych. Tak samo dzieje się w Polsce. za nami przemawia doświadczenie, zaufanie i bezpieczeństwo. Poczta i Bank Pocztowy zawsze były i są blisko Polaków, to zaufanie i bliskość jest naszym atutem, ktory chcemy wykorzystać, właśnie teraz, kiedy wiele banków zamyka swoje oddziały  – mówi Tomasz Zdzikot.

W ramach współpracy Poczty z Bankiem Pocztowym na tabletach listonoszy została wgrana aplikacja Mobilny Bankowiec, która ma pomóc w dotarciu do klientów zainteresowanych kredytem gotówkowym. Aplikacja pozwala zbierać leady do klientów zainteresowanych kredytem gotówkowym. Wypełnienie formularza jest proste i nie zajmuje wiele czasu. Wystarczy, że potencjalny klient poda listonoszowi swój nr PESEL, imię, nazwisko i numer telefonu. Wypełniony przez listonosza formularz trafi do przedstawiciela Banku, który skontaktuje się z klientem celem przedstawienia szczegółowej oferty kredytowej. 

kontakt dla mediów
Daniel Witowski
rzecznik prasowy, Poczta Polska S.A.
Daniel Witowski

rzecznik@poczta-polska.pl

tel: 22 656 54 28

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Daniel Witowski
rzecznik prasowy, Poczta Polska S.A.
Daniel Witowski

rzecznik@poczta-polska.pl

tel: 22 656 54 28

informacje o firmie