nowe produkty/usługi technologie ekonomia/biznes/finanse

Szacunek wpływu przewidywanych ograniczeń dla Huawei we wdrażaniu usług 5G

16.09.2020 | Play

Rada Dyrektorów Play Communications S.A. („Spółka”) niniejszym przedstawia szacunki dotyczące wpływu możliwych ograniczeń dla Huawei we wdrażaniu usług 5G przez P4 sp. z o.o. ("Play"), spółkę w 100% zależną od Spółki.

Wpływ na koszty może się różnić w zależności od czasu udostępnionego operatorom na wdrożenie niezbędnych zmian w ich sieciach. Play zakłada, na podstawie podobnych przypadków za granicą, że okres ten może wynosić 7 lat.

Po przeanalizowaniu potencjalnych scenariuszy przez Play, Spółka przewiduje, że maksymalny zakres ograniczeń w perspektywie 7-letniej pociągnie za sobą dodatkowe łączne inwestycje w wysokości około 0,9 mld zł, czyli znacznie poniżej krążących ostatnio spekulacji medialnych.

Ten maksymalny wpływ na koszty obejmuje wymianę warstwy 4G, przeniesienie sprzętu sieciowego oraz wymianę sprzętu radiowego Huawei 4G i 5G po ich całkowitej amortyzacji.

Warto przypomnieć, że Spółka korzysta z usług dwóch dostawców sieci (Huawei i Ericsson), a proces wymiany rozpoczęła już od wdrożenia niezależnej sieci rdzeniowej dla 5G, która ma zostać zakończona w przyszłym roku i jest objęta obecnym planem inwestycyjnym. Ponadto Spółka spodziewa się całkowitego wyłączenia systemów 2G-3G w ciągu najbliższych 7 lat. Spółka nie przewiduje przyspieszonej amortyzacji jakiegokolwiek sprzętu ani kosztów wymiany wycofywanego z eksploatacji w kolejnych latach sprzętu 2G-3G.

Pomimo wpływu ewentualnego ograniczenia wykorzystywania sprzętu Huawei, całkowity stosunek gotówkowych nakładów inwestycyjnych do przychodów Spółki pozostanie w zakresie porównywalnych wskaźników dla rynku telekomunikacyjnego po zakończeniu przyspieszonej budowy własnej sieci do końca 2021 r.

Podstawa prawna: art. 17 pkt 1 MAR - informacja poufna.

kontakt dla mediów
Małgorzata Zakrzewska
Chief Corporate Communications Officer, Play
Małgorzata Zakrzewska

malgorzata.zakrzewska@play.pl

informacje o firmie

O firmie Play

Play Communications S.A. jest spółką holdingową grupy Play. W jej skład wchodzi P4 Sp. z o.o., zarządzająca marką Play. Play jest przyjaznym konsumentom operatorem, świadczącym usługi ponad 15 milionom abonentów (stan na 31 grudnia 2018 roku). Play świadczy usługi telefonii komórkowej, przesyłania wiadomości, danych i wideo dla klientów indywidualnych oraz firm (w szczególności MŚP) na podstawie umów abonenckich i ofert przedpłaconych. Nasza nowoczesna sieć telekomunikacyjna 2G /3G /4G LTE wraz z długoterminowymi kontraktami roamingu krajowego obejmuje 99% ludności Polski.

Od czasu komercyjnego startu w 2007 roku, Play wyrósł z pozycji początkującego gracza, aby stać się numerem 1 na rynku mobilnym w Polsce w 2017 roku.

załączniki

kontakt dla mediów
Małgorzata Zakrzewska
Chief Corporate Communications Officer, Play
Małgorzata Zakrzewska

malgorzata.zakrzewska@play.pl

informacje o firmie

O firmie Play

Play Communications S.A. jest spółką holdingową grupy Play. W jej skład wchodzi P4 Sp. z o.o., zarządzająca marką Play. Play jest przyjaznym konsumentom operatorem, świadczącym usługi ponad 15 milionom abonentów (stan na 31 grudnia 2018 roku). Play świadczy usługi telefonii komórkowej, przesyłania wiadomości, danych i wideo dla klientów indywidualnych oraz firm (w szczególności MŚP) na podstawie umów abonenckich i ofert przedpłaconych. Nasza nowoczesna sieć telekomunikacyjna 2G /3G /4G LTE wraz z długoterminowymi kontraktami roamingu krajowego obejmuje 99% ludności Polski.

Od czasu komercyjnego startu w 2007 roku, Play wyrósł z pozycji początkującego gracza, aby stać się numerem 1 na rynku mobilnym w Polsce w 2017 roku.