styl życia internet sprawy społeczne media/marketing/reklama

Pogranicze w reportażach WP, Deutsche Welle i Interii

W niedzielę, 6 września, rusza cykl reportaży o życiu mieszkańców granicy polsko-niemieckiej w trakcie kwarantanny. Dziennikarze pokażą specyfikę regionu, w którym relacje określają handel i codzienne życie, a nie historyczne emocje. Opowiedzą o tym, co trudno dostrzec z perspektywy głębi kraju. Cykl jest wynikiem współpracy redakcji Wirtualnej Polski, Deutsche Welle i Interii.

Pogranicze grafika

Od wejścia Polski do strefy Schengen nie miało znaczenia, po której stronie granicy był dom. Epidemia i kwarantanna nagle zamknęły granicę między Polską a Niemcami. Ludzie żyjący po obu jej stronach, na pograniczu, mogli przypomnieć sobie, że kiedyś w ogóle istniała. Uczniowie nie mogli dojechać do szkoły, studenci na uczelnię, a pracownicy do pracy. Wraz z zanikaniem fizycznej granicy między Polską a Niemcami znikała także granica mentalna między mieszkańcami obu państw.

O tym, czy nagły powrót granicy uświadomił ludziom, że nic nie jest na zawsze, piszą reporterzy i reporterki Wirtualnej Polski, Deutsche Welle i Interii, którzy ruszyli na pogranicze, czyli granicę polsko-niemiecką. Chcą pokazać to, czego nie widać z Gdańska, Warszawy, Krakowa czy Lublina: specyfikę regionu, w którym do sąsiada, sklepu czy na imprezę po prostu przechodzi się przez most na Odrze do innego kraju. Regionu, w którym relacje określają handel i codzienne życie, a nie historyczne emocje.

Cykl wystartuje w WP Magazynie, Interii i Deutsche Welle w najbliższą niedzielę, 6 września o godzinie 9:00. Poza pogłębionymi reportażami, dziennikarze przygotują również materiały wideo i historie opowiedziane przy pomocy narzędzi do digital storytellingu. Treści będą promowane na stronach głównych serwisów trzech współpracujących redakcji.

Na 467-kilometrowym odcinku od tzw. trójstyku granic polskiej, czeskiej i niemieckiej, aż do Świnoujścia dziennikarze rozmawiali z mieszkańcami i sprawdzili, jak trzy miesiące kwarantanny wstrząsnęły bliską społecznością obu narodów.

W poprzednim wspólnym projekcie WP, Deutsche Welle i Interii dziennikarze połączyli siły, by w reportażach pokazać szersze spojrzenie na wojnę i przybliżyć historie hitlerowskich zbrodniarzy, którzy uniknęli odpowiedzialności za popełnione przestępstwa, oraz ich ofiar. Cykl #ZbrodniaBezKary to efekt wielu spotkań ze świadkami, prowadzonych śledztw i kwerend w archiwach na terenie Polski i Niemiec. Reportaże zostały nominowane do Polsko-Niemieckiej Nagrody Dziennikarskiej im. Tadeusza Mazowieckiego oraz do Studenckich Nagród Dziennikarskich MediaTORY w kategorii „InicjaTOR”, a także wyróżnione w konkursie o Nagrodę Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich.

kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

informacje o firmie
Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki, mody, wyposażenia wnętrz i projektowania domów, usług finansowych oraz motoryzacji. Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w lipcu 2020 roku z produktów internetowych WP korzystało 21,1 mln Polaków.

załączniki

kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

informacje o firmie
Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki, mody, wyposażenia wnętrz i projektowania domów, usług finansowych oraz motoryzacji. Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w lipcu 2020 roku z produktów internetowych WP korzystało 21,1 mln Polaków.