styl życia praca kultura/sztuka/rozrywka sprawy społeczne turystyka/wypoczynek ekonomia/biznes/finanse

Aż 67% Polaków zdobyło umiejętność odcięcia się od pracy na urlopie

28.08.2020 | Prezentmarzeń

Serwis Prezentmarzeń realizując badanie „Zwyczaje urlopowe Polaków – lato 2020” sprawdził ilu z nas potrafi zapomnieć o pracy wypoczywając i co ma dla nas największą wartość podczas urlopu. Aż 67% respondentów zadeklarowało, że potrafi na urlopie odciąć się od pracy, a dla co trzeciego największą wartość ma niemyślenie wówczas o obowiązkach zawodowych.

Udany wypoczynek jest ważnym elementem przyczyniającym się do efektywnej pracy w ciągu roku. Nie dziwią więc odpowiedzi 67% spośród 1065 Polaków zapytanych przez serwis Prezentmarzeń, którzy deklarują, że potrafią podczas urlopu zapomnieć o pracy. Dla 18% respondentów jest to niemożliwe, gdyż w trakcie urlopu są w stałym kontakcie z firmą. Tylko 10% przyznaje się, że od czasu do czasu pracuje, a 5% - że cały czas pracuje wykonując zdalnie służbowe obowiązki.

Według 31% zapytanych Polaków największą wartość ma możliwość odcięcia się od obowiązków i pracy. Dla 29% jest to regeneracja psychiczna i fizyczna. Zdaniem 18% kluczowe znaczenie ma aktywne spędzanie czasu, a według 14% urlopowy okres spędzony wspólnie z rodziną. W opinii 8% respondentów podczas wypoczynku liczy się przede wszystkim rozwijanie pasji i próbowanie nowych rozrywek oraz aktywności sportowych.

Jak wynika z badania „Zwyczaje urlopowe Polaków – lato 2020” o udanym urlopie decyduje towarzystwo i możliwość wypoczynku oraz relaksu. Jak potwierdzają odpowiedzi respondentów, podczas letnich wakacji najchętniej korzystamy z aktywności plenerowych i uprawiamy sporty wodne.

Polacy starają się spędzać czas wolny coraz aktywniej. Letni urlop szczególnie w tym roku po przymusowej izolacji społecznej wynikającej z pandemii jest dobrą odskocznią od codziennej rutyny i pozwala na szybką dawkę pozytywnej energii. Podczas wakacji jesteśmy również skłonni do większych wydatków, aby atrakcyjniej wypoczywać, bez względu czy pozostajemy w kraju czy decydujemy się na wyjazd zagraniczny. Obserwujemy też, że w Polsce następuje od kilku lat duża zmiana w postawie Polaków. Chcemy aktywniej żyć, wypoczywać, a przede wszystkim jesteśmy coraz bardziej świadomi zagrożeń wynikających z przepracowania i braku regeneracji organizmu. - komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.

Mimo wakacyjnych nastrojów i chęci aktywnego spędzania czasu podczas wypoczynku, co trzeci respondent ma obawy, czy tegoroczny urlop będzie bezpieczny ze względu na pandemię.

Urlopowe wydatki – z oszczędności czy na kredyt?

Największą część urlopowego budżetu pochłonie zakwaterowanie – jak twierdzi 49% respondentów, 23% jedzenie, a 19% atrakcje i rozrywki. Ponad połowa z zapytanych przez serwis Prezentmarzeń Polaków finansuje swój wakacyjny wyjazd z bieżących środków, a 40% narusza swoje oszczędności. 9% respondentów nie pojedzie na urlop, jeśli się nie zapożyczy.

Dla 38% Polaków wakacyjny budżet jest problemem, co wynika ze stresu czy na wszystko im starczy. Spośród 1065 osób biorących udział w badaniu „Urlopowe zwyczaje Polaków – lato 2020”, 27% przyznaje, że lubi na urlopie zaszaleć. Letni urlop kojarzy się wielu osobom z najprzyjemniejszym okresem w ciągu roku, co sprzyja wakacyjnym wydatkom. Dla 19% wakacyjny budżet nie stanowi problemu, bo potrafią pilnować wydatków, a 16% umiejętnie planuje wydatki, odkładając zawsze więcej pieniędzy na urlop.

Chęć nadrobienia czasu spędzonego w izolacji społecznej z powodu COVID-19 wpływa na jakość spędzania czasu wolnego na urlopie. Mimo że w dalszym ciągu zauważalna jest różnica pomiędzy wydatkami na rozrywkę i wypoczynek pomiędzy mieszkańcami Polski a Europy Zachodniej, Polacy przeznaczają coraz większe budżety na atrakcyjny urlop nawet w czasach gorszej koniunktury gospodarczej.

Badanie „Urlopowe zwyczaje Polaków” zostało zrealizowane w formie ankiety online przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1065 respondentów w czerwcu 2020.

kontakt dla mediów
Małgorzata Dębska
Innovation PR
Małgorzata Dębska

m.debska@innovationpr.pl

tel: +48 662 150 880

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Małgorzata Dębska
Innovation PR
Małgorzata Dębska

m.debska@innovationpr.pl

tel: +48 662 150 880

informacje o firmie