wydarzenia handel środowisko naturalne/ekologia sprawy społeczne towary konsumpcyjne media/marketing/reklama

Procter & Gamble i Lidl Polska razem na rzecz czystych bałtyckich plaż

11.08.2020 | P&G

Procter & Gamble - właściciel takich marek jak m.in. Blend-a-med, Gillette, Head & Shoulders czy Pantene - oraz Lidl Polska wspólnie organizują sprzątanie linii brzegowej Bałtyku. Akcja czyszczenia ze śmieci plaż i przylegających do nich terenów Półwyspu Helskiego zostanie przeprowadzona we wrześniu, kiedy odbywa się tradycyjnie Akcja Sprzątanie świata-Polska, koordynowana od 25 lat przez Fundację Nasza Ziemia. Ekologiczną inicjatywę mogą wesprzeć wszyscy – wystarczy kupić objęty akcją produkt Procter & Gamble w sklepie Lidl pomiędzy 17 a 30 sierpnia. Część dochodów ze sprzedaży produktów P&G zostanie przeznaczona właśnie na to przedsięwzięcie.

Procter & Gamble i Lidl Polska łączą siły z Fundacją Nasza Ziemia, aby wspólnie posprzątać plaże Półwyspu Helskiego, a tym samym przyczynić się do poprawy stanu środowiska naturalnego w tym popularnym regionie turystycznym. Sprzątanie linii brzegowej Półwyspu Helskiego jest częścią Akcji Sprzątanie świata-Polska 2020, będącej już 27. odsłoną corocznej kampanii organizowanej przez Fundację Nasza Ziemia. Czy z końcem sezonu turystycznego helskie plaże i tereny wokół nich będą wolne od śmieci? Wszystko okaże się już we wrześniu.

To, co najbardziej mnie smuci, kiedy patrzę na wyniki dotychczasowych akcji terenowych zorganizowanych w ramach PreStartu tegorocznej Akcji Sprzątanie świata-Polska to fakt, że śmiecimy i to w pięknych miejscach: lasach, parkach, na plażach. A przecież to tam szukamy wytchnienia od codziennych trosk, zabiegania. Te prawie 2 tony zebranych śmieci nie wzięło się znikąd. Za każdą plastikową czy szklaną butelką, za każdym opakowaniem po jedzeniu stoi konkretny człowiek. A przecież wystarczy nie śmiecić, zabrać to, co ze sobą na czas odpoczynku wzięliśmy. To jest i łatwe, i proste, wystarczy chcieć” - komentuje Beata Butwicka, prezes Fundacji Nasza Ziemia.

 „Nasze produkty towarzyszą konsumentom w ich codziennym życiu, poprawiając jego jakość na wiele sposobów. Jednym z nich jest wspieranie konsumentów w wyborach pozwalających na zrównoważoną konsumpcję. Chcemy jednak dbać o środowisko naturalne także na inne sposoby. Dlatego cieszymy się, że wspólnie z siecią Lidl Polska możemy poprzez nasze produkty przyczynić się do poprawy stanu środowiska, które nas otacza. Plaże i lasy to nie miejsce dla śmieci. Mamy nadzieję, że dzięki naszym działaniom nie tylko przywrócimy czystość tym pięknym miejscom, ale też zwrócimy uwagę społeczeństwa na konieczność odpowiedniego obchodzenia się z odpadami. Żebyśmy wszyscy mogli cieszyć się czystą planetą” - komentuje Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Centralnej.

 „Sieć Lidl Polska jako społecznie odpowiedzialna firma oraz część Grupy Schwarz, przyjęła całościową strategię REset Plastic obejmującą pięć obszarów działania: od redukowania i projektowania przez recykling i niwelowanie wykorzystania plastiku po innowację i edukację. Bardzo cieszymy się z naszego udziału w nowym dla nas projekcie, dążącym do oczyszczenia polskich plaż z plastikowych zanieczyszczeń. Jest to kolejne działanie, które przybliża nas do realizacji przyjętej wizji „mniej plastiku”. Projekt jest dla nas również bardzo istotny z uwagi na lokalność – w pobliskim Pruszczu Gdańskim znajduje się jedno z naszych Centrów Dystrybucyjnych. Bardzo się cieszymy, że możemy wspierać nasze najbliższe otoczenie i lokalną społeczność” – podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications, Lidl Polska.

Organizację sprzątania Półwyspu Helskiego może wesprzeć każdy, kto w dniach 17 - 30 sierpnia dokona zakupu objętych akcją produktów Procter & Gamble w sklepie Lidl. Wśród promocyjnych produktów są m.in. pasta do zębów Blend-a-med, podpaski Always i Naturella, szczoteczki do zębów Oral-B, produkty matki Gillette oraz szampony do włosów Pantene i Head & Shoulders.

 

***

Fundacja Nasza Ziemia to organizacja pozarządowa, od 1994 roku organizująca kampanię „Sprzątanie świata – Polska”. Do dzisiaj odbyło się już 26 edycji tej akcji. W czerwcu, podczas jednej z akcji terenowych, kiedy sprzątaniem objęte zostały plaże od Świnoujścia przez Międzyzdroje aż po Dziwnów, w ciągu jednego dnia Fundacja Nasza Ziemia wraz z wolontariuszami z tego terenu zebrała przeszło pół tony śmieci, w tym ponad 130 kg plastikowych odpadów. Partnerem tej akcji był Procter & Gamble, który wprowadził na rynek Head & Shoulders Beach Bottle, czyli szampon w butelce składającą się w 20% z plastiku zebranego na plażach.

***

Wysiłki na rzecz poprawy stanu środowiska naturalnego to bardzo ważny element działalności Procter & Gamble. Koncern podejmuje np. szereg działań, by żadne opakowanie jego produktu nie trafiło do mórz i oceanów. Firma zobowiązała się, że osiągnie ten cel w ramach globalnej strategii „Ambicja 2030”. Jest to całościowy dokument, podsumowujący zobowiązania firmy w zakresie dbania o środowisko naturalne na całym świecie w ciągu bieżącej dekady. P&G systematycznie zmniejsza np. ilość pierwotnego plastiku wykorzystywanego w opakowaniach swoich produktów, a jednocześnie stosuje coraz więcej recyklatu. Do 2030 roku 100% opakowań produktów Procter & Gamble będzie się nadawało do recyklingu lub ponownego wykorzystania. Latem 2020 roku spółka zobowiązała się ponadto, że w najbliższej dekadzie jej działalność operacyjna będzie neutralna emisyjnie.

***

Lidl Polska wie, że każda plastikowa torba, butelka czy słomka ma znaczenie – bo na całym świecie są ich miliardy, dlatego sieć ogranicza ilość plastiku w opakowaniach marek własnych. Lidl dąży do tego, aby w 2025 roku 100% plastikowych opakowań produktów marek własnych była możliwa do recyklingu, jak również zostanie zredukowane zużycie plastiku w opakowaniach jednostkowych i zbiorczych produktów marek Lidla o 20%. Aby to osiągnąć sieć systematycznie pracuje już dzisiaj. Stawiając sobie kolejne, konkretne cele w trosce o ekologię i przyszłość naszej planety, Lidl wprowadził jako pierwszy w branży znakowanie owoców i warzyw naturalnym światłem, dzięki czemu rozpakowano z plastikowych opakowań wybrane BIO owoce i warzywa. W tym roku w sklepach sieci pojawiły się także woreczki wielokrotnego użytku na owoce oraz warzywa. Decydując się na ich zakup, klienci mają możliwość zrezygnować z tzw. zrywek i tym samym włączyć się w redukcję wykorzystania plastiku. W ubiegłym miesiącu sieć Lidl Polska wprowadziła także wodę marki Saguaro w butelce w 100% wykonanej z materiału rPET, czyli z recyklingu. Premierę miała także najnowsza oferta obuwia stworzona przez Lidl – Crivit Ocean Bound Plastic – do produkcji której wykorzystano recyklingowy plastik.

kontakt dla mediów
Account Manager, MSL
Magdalena Zlot

magdalena.zlot@mslgroup.com

tel: +48 608 392 282

informacje o firmie
P&G

O P&G:

P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.

 

Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają  kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 80 milionów konsumentów w 9 krajach regionu (Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Czechy, Słowacja, Słowenia, Chorwacja). W Polsce zlokalizowano również centra usług, które wspierają jednostki spółki na całym świecie. Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G w Warszawie (GBS) specjalizuje się w tworzeniu narzędzi i systemów wspomagających identyfikację produktów, planowanie łańcucha dostaw oraz rozwiązania w zakresie Business Intelligence i tzw. Big Data. Otwarte w 2013 roku Europejskie Centrum Planowania i Logistyki w Warszawie zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchami dostaw na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

załączniki

kontakt dla mediów
Account Manager, MSL
Magdalena Zlot

magdalena.zlot@mslgroup.com

tel: +48 608 392 282

informacje o firmie
P&G

O P&G:

P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.

 

Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają  kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 80 milionów konsumentów w 9 krajach regionu (Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Czechy, Słowacja, Słowenia, Chorwacja). W Polsce zlokalizowano również centra usług, które wspierają jednostki spółki na całym świecie. Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G w Warszawie (GBS) specjalizuje się w tworzeniu narzędzi i systemów wspomagających identyfikację produktów, planowanie łańcucha dostaw oraz rozwiązania w zakresie Business Intelligence i tzw. Big Data. Otwarte w 2013 roku Europejskie Centrum Planowania i Logistyki w Warszawie zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchami dostaw na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.