nowe produkty/usługi technologie ekonomia/biznes/finanse

W oddziałach Banku BNP Paribas otworzysz konto i wypłacisz bądź wpłacisz gotówkę bez podpisywania zbędnych wydruków

29.07.2020 | Bank BNP Paribas

Bank BNP Paribas wprowadza podpis elektroniczny Autenti w swoich oddziałach, usprawniając kolejne procesy. Od lipca klienci Banku mogą na własnym smartfonie potwierdzać wpłaty i wypłaty gotówki. Natomiast już w sierpniu nowi klienci będą mogli podpisać umowę z Bankiem bez używania papieru. To rozwiązanie nie tylko wygodniejsze, ale również bardziej przyjazne dla środowiska.

- To kolejny etap transformacji naszych procesów w placówkach banku. Zmiana już przynosi szereg wymiernych efektów – mówi Tomasz Dymowski, Dyrektor Zarządzający Pionu Produktów Detalicznych i Biznesowych w Banku BNP Paribas. – Równolegle skupiamy się na optymalizacji procesów w kanałach cyfrowych GOonline i GOmobile oraz w naszych placówkach, gdzie wciąż odbywa się duża część interakcji z Klientami. E-podpis w oddziale jest rozwiązaniem nie tylko bezpiecznym, ale i bardzo wygodnym. Pozwala też doradcom poświęcić więcej czasu klientowi i jego potrzebom. Warto przy tym podkreślić, że pierwsze dwa procesy, w których wprowadzamy opcję podpisu elektronicznego, to w skali roku miliony stron dokumentów, których nie trzeba drukować, przechowywać, przewozić do archiwum, ani składować przez wymagany czas. To ogromne oszczędności czasu, kosztów, ale także pozytywny wpływ na nasze środowisko – oszczędzamy w ten sposób papier i ograniczamy ślad węglowy. Pierwsze tygodnie pokazują, że klienci chętnie korzystają z tego udogodnienia, doceniając również jego aspekt ekologiczny – dodaje Tomasz Dymowski.

Aby potwierdzić wpłatę albo wypłatę gotówki, wystarczy odebrać na swoim smartfonie wiadomość SMS z linkiem do strony, na której jednym kliknięciem zatwierdza się transakcję. Kopia potwierdzenia jest przesyłana na adres e-mail, aby klient w razie potrzeby miał do niego wgląd.

Równie proste jest zawarcie przez nowych klientów umowy z Bankiem w placówce. Na własnym smartfonie klient instaluje aplikację GOmobile, następnie za jej pomocą robi zdjęcie swojego dokumentu tożsamości, które trafia do systemów bankowych. Wszystkie dane osobowe z dokumentu są sczytywane automatycznie. W dalszej kolejności, za pośrednictwem GOmobile, klient w asyście doradcy wybiera konto, które chciałby otworzyć oraz kartę debetową. Umowę rachunku podpisuje w formie elektronicznej za pomocą jednorazowego kodu SMS, który otrzymuje na wskazany przez siebie numer telefonu. Wszystkie dokumenty związane z zawarciem umowy zostają przesłane klientowi w formie elektronicznej na podany przez niego adres e-mail.

Elektroniczne podpisanie umowy może być pierwszym etapem w budowaniu w pełni cyfrowej relacji klienta z bankiem. Kolejne wizyty w oddziale z powodzeniem mogą zastąpić rozbudowywane dynamicznie systemy bankowości internetowej i mobilnej.

- W najbliższym czasie digitalizacji ulegną kolejne procesy oddziałowe. Naszym celem jest stworzenie całkowicie nowego doświadczenia klienta w placówkach bankowych i pełna integracja procesów oddziałowych z procesami zdalnymi, dostępnymi w bankowości internetowej GOonline czy mobilnej GOmobile – podkreśla Tomasz Dymowski, Dyrektor Zarządzający Pionu Produktów Detalicznych i Biznesowych w Banku BNP Paribas.

W ostatnich dniach Bank BNP Paribas poszerzył zestaw funkcjonalności bankowości mobilnej GOmobile o usługę Click 2 Call, która daje możliwość szybkiego i łatwego połączenia telefonicznego z konsultantem w Call Center. Dzięki niej, każdy klient ma szansę szybko i wygodnie połączyć się z konsultantem i uzyskać informacje o produktach i usługach, pomijając etap uwierzytelniania oraz ograniczając liczbę pytań weryfikacyjnych.

Bank BNP Paribas czuje się odpowiedzialny za środowisko naturalne. Jako Bank Zielonych Zmian finansuje tylko te projekty, które pozytywnie przechodzą analizę ich wpływu gospodarczego, społecznego i środowiskowego. Dba także o zmniejszanie własnego śladu węglowego, sukcesywnie wprowadzając „eko-usprawnienia” w swoim codziennym funkcjonowaniu. Wdrożenie podpisu elektronicznego we wszystkich oddziałach jest kolejnym przykładem na to, że postęp technologiczny może iść w parze z  zaangażowaniem w ekologię.

kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa, BNP Paribas Bank Polska
Izabela Tworzydło

izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl

Sławomir Czajkowski
Kierownik Zespołu ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Sławomir Czajkowski

slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl

Michalina Słupska-Benesz
Ekspertka ds. Relacji z Mediami, BNP Paribas Bank Polska
Michalina Słupska-Benesz

michalina.slupska@bnpparibas.pl

Paweł Sokół
Specjalista ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Paweł Sokół

pawel.sokol@bnpparibas.pl

Biuro Prasowe
BNP Paribas Bank Polska
Biuro Prasowe

rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl

informacje o firmie
kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa, BNP Paribas Bank Polska
Izabela Tworzydło

izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl

Sławomir Czajkowski
Kierownik Zespołu ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Sławomir Czajkowski

slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl

Michalina Słupska-Benesz
Ekspertka ds. Relacji z Mediami, BNP Paribas Bank Polska
Michalina Słupska-Benesz

michalina.slupska@bnpparibas.pl

Paweł Sokół
Specjalista ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Paweł Sokół

pawel.sokol@bnpparibas.pl

Biuro Prasowe
BNP Paribas Bank Polska
Biuro Prasowe

rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl

informacje o firmie