nowe produkty/usługi internet sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse
Bank BNP Paribas wspólnie z BIK i Experian pomoże klientom dbać o bezpieczeństwo danych
Bank BNP Paribas zaproponował swoim klientom usługę, która pomoże ich chronić przed oszustwami w przypadku kradzieży lub wycieku danych osobowych. We współpracy z BIK i Experian, Bank oferuje Pakiet Cyber BNP Paribas. To zestaw rozwiązań monitorujący bezpieczeństwo danych w sieci i nie tylko. Alarmuje użytkownika, gdy tylko ktoś niepowołany będzie próbował wykorzystać jego dane.
- Coraz częściej mówi się o danych osobowych, jako o nowej walucie. Niestety, tak jak waluty, tak i one mogą wpaść w niepowołane ręce. Od dawna edukujemy klientów, w jaki sposób chronić swoje dane, w szczególności w Internecie, ale teraz możemy zaoferować coś więcej – błyskawiczną informację, jak tylko zaobserwujemy podejrzane działania z wykorzystaniem danych naszego klienta. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie kradzieży pieniędzy czy nieautoryzowanej transakcji, nawet jeśli ktoś nieuczciwy wejdzie w posiadanie niejawnych informacji - tłumaczy Tomasz Dymowski, Dyrektor Zarządzający Pionu Produktów Detalicznych i Biznesowych w Banku BNP Paribas.
Pakiet Cyber BNP Paribas zapewnia dostęp do dwóch usług chroniących przed wyłudzeniami i czuwających nad bezpieczeństwem danych osobowych. To Bezpieczna Tożsamość, którą zapewnia Experian oraz Alerty BIK od Biura Informacji Kredytowej (BIK).
- W ramach Pakietu Cyber dostarczamy nowatorską na polskim rynku bankowym usługę, cieszącą się ogromnym uznaniem na świecie. Korzystają z niej dziesiątki milionów użytkowników świadomych zagrożeń bezpieczeństwa swoich danych, którymi posługują się w życiu codziennym, m.in. w komunikacji internetowej, pracy zawodowej, zakupach on-line czy portalach społecznościowych. Skala naruszeń jest ogromna – dotychczas wykryliśmy ponad 10.5 miliardów danych osobowych, nieuczciwie wykorzystanych w Internecie. W dobie pandemii praca zdalna i przenoszenie coraz więcej aktywności do sieci jeszcze bardziej zwiększają zagrożenia. Dzięki Bezpiecznej Tożsamości Experian klienci Banku BNP mogą spać spokojnie - komentuje Marek Miller, Dyrektor Zarządzający Experian CEE.
Experian zapewnia monitorowanie w trybie 24/7 tzw. „DarkNetu”, czyli ukrytej sieci, do której dostęp nie jest możliwy bez specjalnego oprogramowania i umiejętności. Właśnie tam, na internetowym „czarnym rynku” sprzedawane są pakiety danych osobowych, które zostały wykradzione z różnych portali, sklepów, forów w Internecie. Dzięki nowej usłudze, klienci Banku BNP Paribas mogą otrzymywać powiadomienia i instrukcje dalszych działań, jeśli ich dane trafią w niepowołane ręce.
W skład Pakietu Cyber wchodzą również Alerty BIK, czyli ostrzeżenia SMS o próbach wyłudzenia kredytu, pożyczki lub podpisania umowy na nasze dane.
- W czasie pandemii znacznie więcej osób zostawia swoje dane w internecie. Dodatkowo, niemal co tydzień, dochodzi do nowych wycieków danych np. z uczelni, sklepów internetowych, przychodni. Nadal też często gubimy dokumenty tożsamości, czy też padamy ofiarą złodzieja. Alerty BIK to jedyna usługa w kraju obejmująca ochroną tak szeroki zakres możliwych wyłudzeń. Dzieje się to dzięki szczególnej roli, jaką odgrywamy w sektorze finansowym. Śmiało można powiedzieć, że rolą BIK jest ostrzeganie o wyłudzeniach, bo tylko BIK otrzymuje w czasie rzeczywistym informacje o wnioskach kredytowych z całego sektora bankowego, największych firm pożyczkowych i innych, weryfikujących wiarygodność finansową swoich klientów w Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor. Wystarczy raz aktywować Alerty BIK, aby zyskać ochronę przez cały rok, 7 dni w tygodniu, 24 h/dobę. Dzięki Alertom BIK każdy ma szansę szybko i skutecznie zareagować na próbę wyłudzenia - mówi Marcin Gozdek, Dyrektor w Departamencie Rynku Detalicznego BIK
System alertowy BIK wychwytuje próby uzyskania kredytu lub pożyczki na nasze dane osobowe i błyskawicznie powiadamia nas o tym SMS-em oraz mailem. W Alercie jest podana nazwa instytucji, oraz numer infolinii BIK, która wesprze nas w przypadku wyłudzenia. Dzięki Alertom zostaniemy również poinformowani, kiedy nasze dane sprawdzane są przez inne firmy w Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor (spółka z Grupy BIK), np. kiedy ktoś na nasze dane próbuje kupić drogi smartfon czy podpisać umowę abonamentową.
Jeśli otrzymamy Alert, a to nie my wnioskowaliśmy o kredyt, pożyczkę lub podpisywaliśmy umowy na inną usługę, może to oznaczać, że ktoś w nieuprawniony sposób wykorzystuje nasze dane w celu dokonania wyłudzenia.
kontakt dla mediów
Aleksandra Stankiewicz-Billewicz
aleksandra.stankiewicz-billewicz@bik.pl
tel: +48 22 348 4131
tel: + 48 512 164 131
Małgorzata Bielińska
malgorzata.bielinska@bik.pl
tel: +48 22 348 41 03
tel: +48 512 164 103
Diana Borowiecka
diana.borowiecka@big.pl
tel: +48 22 486 56 46
tel: +48 607 146 583
Halina Kochalska
halina.kochalska@big.pl
tel: +48 22 486 56 16
tel: +48 602 601 010
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Aleksandra Stankiewicz-Billewicz
aleksandra.stankiewicz-billewicz@bik.pl
tel: +48 22 348 4131
tel: + 48 512 164 131
Małgorzata Bielińska
malgorzata.bielinska@bik.pl
tel: +48 22 348 41 03
tel: +48 512 164 103
Diana Borowiecka
diana.borowiecka@big.pl
tel: +48 22 486 56 46
tel: +48 607 146 583
Halina Kochalska
halina.kochalska@big.pl
tel: +48 22 486 56 16
tel: +48 602 601 010