ekonomia/biznes/finanse

Poczta Polska przeniosła sortownię z Krakowa do Niepołomic

08.07.2020 | Poczta Polska

Poczta Polska zakończyła przeprowadzkę do nowej sortowni w Niepołomicach. Nowa hala to 17 tys. m2 oraz docelowo 1,7 tys. m2 powierzchni socjalno-biurowej, 20 doków kurierskich i ponad 20 doków dla samochodów pow. 3,5 t. Nowa lokalizacja małopolskiej sortowni zapewni sprawniejszą obsługę klientów oraz lepsze warunki pracy pocztowców.

Zmiana lokalizacji krakowskiego Wydziału Ekspedycyjno-Rozdzielczego pozwoliła poprawić jakość realizowanych procesów i wpłynęła na zwiększenie efektywności doręczania przesyłek KEP (kurierskich, ekspresowych i paczkowych). W nowej sortowni wydzielone miejsce zajmuje Strefa Listów i Strefa KEP oraz strefa palet, które dzięki zmianie są zlokalizowane w całości w jednej części terminala. Nowa aranżacja procesów w WER Niepołomice zwiększyła bezpieczeństwo oraz komfort pracy pracowników.

Nowa sortownia to odpowiedź Poczty Polskiej na dynamicznie rozwijający się rynek eCommerce. Z roku na rok obserwujemy rosnące wolumeny paczek oraz przesyłek paletowych i według naszych prognoz trend ten utrzyma się w kolejnych latach. Obsługa wzrostu wolumenu tych przesyłek wymaga istotnych zmian w logistyce i infrastrukturze pocztowej. Potrzebna jest większa powierzchnia sortowni, usprawnienie procesów i szybka reakcja na zmieniające się preferencje klientów – mówi Tomasz Zdzikot, prezes Zarządu Poczty Polskiej.

Rozwój sieci związany jest m.in. z rozwojem przesyłek KEP oraz realizowaną od 1 lutego 2019 roku nową usługą Poczty, Międzynarodowa Przesyłka Paletowa, która umożliwia dostarczenie towarów do dowolnego miejsca w Europie, jak również z Europy do Polski. Usługi paletowe oferowane przez Pocztę zapewniają stałe i regularne dostawy na terenie Europy, dostarczanie towarów do klientów z rozproszoną infrastrukturą oraz dostawy do magazynów centralnych, sieci handlowych i detalicznych. Poczta Polska realizuje usługę Międzynarodowej Przesyłki Paletowej na terenie Niemiec, Francji, Włoch, Wielkiej Brytanii, Holandii i innych krajów Europy na podstawie stałych umów lub jednorazowych zleceń.

Poczta Polska od kilku lat rozbudowuje swoją sieć logistyczną. W ubiegłym roku przenieśliśmy  obsługę krajowej i międzynarodowej przesyłki paletowej z Warszawy do nowej hali w Grodzisku Mazowieckim, pozyskaliśmy także nową halę w Białymstoku. Nowa sortownia zlokalizowana w Niepołomicach zapewni sprawniejszą obsługę klientów biznesowych i indywidualnych z Małopolski, przyczyni się też do zwiększenia efektywności pocztowej sieci logistycznej. W planach mamy kolejne inwestycje w tym zakresie – mówi Paweł Przychodzeń, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej ds. logistyki.

 

kontakt dla mediów
Justyna Siwek
rzecznik prasowy, Poczta Polska
Justyna Siwek

rzecznik@poczta-polska.pl

tel: 22 656 54 28

informacje o firmie

załączniki

więcej z kategorii ekonomia/biznes/finanse