zdrowie praca sprawy społeczne towary konsumpcyjne ekonomia/biznes/finanse

Poczta Polska: bezpieczeństwo klientów i pracowników stawiamy na pierwszym miejscu

03.07.2020 | Poczta Polska

Bezpieczeństwo pracowników jest jednym z priorytetów Poczty Polskiej S.A. Zaopatrywanie pracowników w środki ochrony osobistej to stałe działanie Spółki realizowane od początku epidemii w Polsce. Poczta w sposób odpowiedzialny i transparentny podejmuje wszystkie działania związane z przeciwdziałaniem rozprzestrzeniania się koronawirusa, w trosce o klientów i pracowników.

Wszyscy pracownicy Poczty Polskiej na bieżąco otrzymują jednorazowe rękawiczki, maseczki ochronne oraz środki antybakteryjne. Dodatkowo ci, którzy w ramach obsługi wyborów prezydenckich roznosili pakiety do osób przebywających na kwarantannie, wyposażeni byli w maseczki FFP2, przyłbice, fartuchy oraz płyny do dezynfekcji. Od marca, czyli od pierwszego wykrycia w Polsce przypadku zachorowania na COVID-19, w Spółce działa specjalny zespół, w którym zasiadają przedstawiciele wszystkich kluczowych pionów Poczty Polskiej oraz przedstawiciele związków zawodowych. Jego zadaniem jest monitorowanie sytuacji i analizowanie każdego przypadku zakażenia koronawirusem.

- Działamy transparentnie, na bieżąco informujemy o sytuacji pracowników. Jeśli  zachodzi taka potrzeba, przekazujemy także informacje lokalnym społecznościom. Bezpieczeństwo pocztowców oraz klientów to dla nas priorytet. Nadal apelujemy do wszystkich, by zachowywać bezpieczny dystans i przestrzegać wszystkich rygorów sanitarnych. Klienci korzystający z usług w naszych placówkach powinni zachować nie tylko bezpieczną odległość, ale także powinni mieć zasłonięte nos i usta  – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej.

Do tej pory Poczta Polska zakupiła dla swoich pracowników blisko ponad 714 tys. sztuk żeli do dezynfekcji rąk o pojemności 30 ml, 100 ml i 250 mln; ponad 60 tys. sztuk płynów do dezynfekcji rąk i powierzchni w opakowaniach o większych pojemnościach. Dodatkowo pracownicy Spółki dostali blisko 10 mln par rękawiczek jednorazowych, 940 tys. maseczek wielokrotnego użytku z możliwością prania, 590 tys. sztuk maseczek jednorazowych oraz ponad 81 tys. sztuk przyłbic plastikowych.

- Oswoiliśmy się sytuacją pandemii, jednak nadal przykładamy dużą wagę do tego, aby pracownicy wyposażeni w środki ochrony i wiedzę, jak należy bezpiecznie obsługiwać klientów, stosowali się do zaleceń. Kampania informacyjna w tym zakresie jest w Spółce prowadzona cały czas, bezpieczeństwo klientów i pracowników stawiamy na pierwszym miejscu – podkreśla Andrzej Bodziony. 

Oprócz zakupu środków ochrony osobistej Poczta Polska zainstalowała w swoich placówkach ponad 5,6 tys. przesłon, które są dodatkowym zabezpieczeniem. W sortowniach i wszędzie tam, gdzie pracuje dużo osób, wprowadzono codzienne mierzenie temperatury. W ramach działań prewencyjnych przeprowadzono także ponad 220 dezynfekcji we wszystkich sortowniach, kolejne dezynfekcje będą odbywały się na bieżąco.

kontakt dla mediów
Daniel Witowski
rzecznik prasowy, Poczta Polska S.A.
Daniel Witowski

rzecznik@poczta-polska.pl

tel: 22 656 54 28

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Daniel Witowski
rzecznik prasowy, Poczta Polska S.A.
Daniel Witowski

rzecznik@poczta-polska.pl

tel: 22 656 54 28

informacje o firmie