nowe produkty/usługi technologie ekonomia/biznes/finanse energetyka
Enea Optima – zarządzanie poborem energii elektrycznej w jednej aplikacji
Enea wprowadziła na rynek nową usługę dla przedsiębiorców z grup taryfowych C2x, Bxx oraz Axx – Enea Optima. To aplikacja, która umożliwia zdalną akwizycję danych pomiarowych oraz efektywne zarządzanie poborem energii elektrycznej.
Enea Optima to oprogramowanie, które pomaga firmom w skutecznej i efektywnej kontroli oraz optymalizowaniu parametrów zasilania energią elektryczną. Korzystając z komputera, laptopa czy smartfona z dostępem do internetu użytkownik zyskuje możliwość stworzenia mobilnego centrum zarządzania energetycznego. Instalacja aplikacji nie wymaga konieczności ponoszenia nakładów na rozbudowę własnej infrastruktury teleinformatycznej, nawet w firmach posiadających rozproszoną strukturę.
– Wiemy jak wiele czynników wpływa na zmienność kosztów użytkowania energii elektrycznej, dlatego przygotowana usługa Enea Optima pozwoli świadomie i efektywnie zarządzać gospodarką energetyczną w firmie oraz znacząco ułatwi i zautomatyzuje ten proces. Enea Optima daje możliwość redukcji zużycia energii oraz zapotrzebowania na moc, a to przekłada się także na realny wpływ na optymalizację kosztów i ochronę środowiska naturalnego – powiedział Piotr Adamczak, wiceprezes Enei ds. handlowych.
Działanie systemu opiera się na zdalnym pozyskiwaniu danych pomiarowych, zarówno historycznych jak i bieżących oraz ich monitorowaniu i analizie w czasie rzeczywistym. Dzięki przejrzystemu interfejsowi obsługa aplikacji Enea Optima jest intuicyjna, a rozbudowane funkcjonalności pozwalają na uzyskanie informacji o przerwach w zasilaniu czy awarii urządzeń. Enea Optima tworzy raporty dotyczące optymalizacji parametrów zasilania oraz analizy i symulacje kosztowe. Poprzez aplikację użytkownik może planować koszty i optymalizować politykę zakupu energii elektrycznej, a także potwierdzić efektywność energetyczną własnej infrastruktury.
Usługa Enea Optima realizowana jest w formie miesięcznego, zryczałtowanego abonamentu, który daje całodobowy i zdalny dostęp do systemu. Wysokość opłaty abonamentowej zależy od wybranego zakresu dostępnych funkcjonalności oraz liczby obsługiwanych liczników. W ramach oferty Enea zapewnia także doradztwo, szkolenie oraz wsparcie przy uruchomieniu i korzystaniu z systemu.
Dodatkowo dla klientów, którzy zdecydują się na zakup usługi do 31 sierpnia 2020 Enea oferuje miesiąc abonamentu gratis.
Więcej szczegółów na www.enea.pl/optima lub pod numerem telefonu 727 000 914.
kontakt dla mediów
Berenika Ratajczak
berenika.ratajczak@enea.pl
tel: +48 61 884 54 13
tel: +48 727 561 213
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Berenika Ratajczak
berenika.ratajczak@enea.pl
tel: +48 61 884 54 13
tel: +48 727 561 213