zdrowie sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse
Bank BNP Paribas przekazuje darowiznę na rzecz Antydepresyjnego Telefonu Zaufania Fundacji Itaka
Dzięki wsparciu Banku BNP Paribas Antydepresyjny Telefon Zaufania Fundacji Itaka wydłuży dyżury z 4 do 15 godzin tygodniowo przez 12 miesięcy. To ważna pomoc w walce z depresją, szczególnie w czasach pandemii. Infolinia działa w ramach programu „Stop depresji” Fundacji Itaka – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych .
Przedłużająca się izolacja społeczna, lęk o własne zdrowie, pogorszenie sytuacji finansowej czy obawy przed utratą pracy to skutki epidemii, które mogą wywoływać lub nasilać problemy psychologiczne. Dlatego tak istotne jest, aby specjalistyczna pomoc była jak najbardziej dostępna.
- Niezależnie od naszej działalności biznesowej przykładamy dużą wagę do tego, by być aktywnym i odpowiedzialnym uczestnikiem życia społecznego. Depresja to jeden z problemów społecznych, które nasiliły się na skutek epidemii COVID-19. Profesjonalna pomoc jest więc teraz szczególnie potrzebna. 750 godzin dyżuru specjalistów pracujących w Antydepresyjnym Telefonie Zaufania Fundacji Itaka, to nasz wkład w walkę z tą chorobą – mówi Maria Krawczyńska, Dyrektor Biura Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Banku BNP Paribas.
Dzięki funkcjonowaniu linii wsparcia, Fundacji Itaka udaje się pomóc około tysiącu potrzebującym każdego roku. Wydłużony czas pracy dyżurujących specjalistów daje nadzieję na jeszcze większą skuteczność wsparcia. Terminy dyżurów dostępne są na stronie www.stopdepresji.pl
- Zagrożenie epidemiologiczne stało się dla ludzi motywacją do szukania pomocy psychologicznej, a w obecnej sytuacji dostępna jest tylko pomoc zdalna. Nawet, kiedy ograniczenia miną, wielu osób nie będzie stać na odpłatną pomoc specjalisty psychologa. Dlatego tak ważna jest każda minuta rozmowy, którą możemy zaoferować naszym Beneficjentom. Cieszymy się, że Bank BNP Paribas przyszedł nam w tym działaniu z pomocą – mówi Alicja Tomaszewska, Prezes Fundacji ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych.
To kolejny raz, gdy BNP Paribas wspiera walkę z depresją. Przed rokiem bank zorganizował charytatywny bieg sztafetowy w Polsce „Podaj zmianę - razem wybiegnijmy z depresji”, który wystartował na Kasprowym Wierchu, a meta była na Helu. Dochód z biegu został przekazany Stowarzyszeniu Aktywnie Przeciwko Depresji, a za akcję BNP Paribas otrzymał nagrodę w konkursie MP Power Awards 2019.
Bank BNP Paribas podejmuje także różnorodne działania, aby pomagać w walce z pandemią COVID-19 i jej skutkami. Od początku wspiera służbę zdrowia. Dla przedstawicieli zawodów medycznych sfinansował łącznie 2 000 testów na obecność wirusa SARS-CoV-2, a także zakupił i przekazał 20 000 maseczek dla służby zdrowia. Dodatkowo, w ramach pomocy dla branży medycznej, od końca kwietnia Bank BNP Paribas dostarcza posiłki do Szpitala Wolskiego w Warszawie. Dania są przygotowywane przez kucharzy w kantynie w centrali Banku i regularnie dowożone do placówki.
Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych od 2001 r. prowadzi Antydepresyjny Telefon Zaufania. Przez ostatnie 19 lat zrealizowała także szereg kampanii społecznych i konferencji na temat depresji i kryzysów psychicznych. Od 2017 r. prowadzi także Centrum Wsparcia dla Osób w Stanie Kryzysu Psychicznego, a od 2019 r. Infolinię dla dzieci, młodzieży oraz rodziców i opiekunów.
kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl
Sławomir Czajkowski
slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl
Michalina Słupska-Benesz
michalina.slupska@bnpparibas.pl
Paweł Sokół
pawel.sokol@bnpparibas.pl
Biuro Prasowe
rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl
Sławomir Czajkowski
slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl
Michalina Słupska-Benesz
michalina.slupska@bnpparibas.pl
Paweł Sokół
pawel.sokol@bnpparibas.pl
Biuro Prasowe
rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl