sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse
Postawa, która inspiruje
Świadomość społeczna Polaków wzrasta zarówno u osób prywatnych, jak i przedsiębiorców. O altruizmie i proaktywnej postawie wobec potrzeb innych świadczą nie tylko wyniki badań, ale również podejmowane dobroczynne akcje i realizowane działania CSR. Zaangażowanie firm w inicjatywy społeczne ma ogromne znaczenie szczególnie teraz, w dobie obecnej sytuacji.
Zawsze na czasie
Empatia wobec drugiego człowieka nie wychodzi z mody. Według wyników ankiety przeprowadzonej przez CBOS, ponad 70% respondentów opowiada się za wrażliwością i reagowaniem na potrzeby innych[1]. Dodatkowo, regularnie prowadzone badania wykazują, że trend pomagania z roku na rok zyskuje na popularności i obejmuje liczne kręgi. Wśród tych, którzy chcą długofalowo dzielić się dobrem z potrzebującymi, jest coraz więcej firm. Potwierdzają to wyniki raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” za rok 2019. Dowodzą one, iż liczba zgłoszonych biznesowych inicjatyw społecznych wzrosła o ok. 10% w stosunku do danych z poprzednich lat[2]. Tendencję tę widać również w aktualnej i niespodziewanej dla całego społeczeństwa sytuacji. Szeroko pojęty biznes łączy swoje siły w walce z pandemią.
By żyło się lepiej
Obecne zaangażowanie w tym trudnym dla wszystkich czasie to kolejny przykład tego, że firmy nie są obojętne i dostrzegają potrzeby społeczne. Niezależnie od skali i formy wsparcia, rola przedsiębiorców i ich udział w inicjatywach dobroczynnych są nieocenione. - Wychodzimy z założenia, że największą satysfakcję przynosi sukces osiągnięty wspólnymi siłami i dzielenie się nim z innymi. Każdego dnia staramy się zachować aktywną postawę na rzecz członków naszego zespołu, pozostając jednocześnie czujni na pojawiające się nowe okoliczności, wymagające odpowiedniej reakcji. Będąc aktywnym uczestnikiem akcji #WzywamyPosiłki, przekazaliśmy produkty Mentos i Fruittella dla personelu medycznego. Wierzymy, że każdy, nawet najmniejszy gest ma wielką moc i właśnie dlatego warto pomagać - mówi Stephane Tikhomiroff, dyrektor generalny Perfetti Van Melle Polska. #WzywamyPosiłki to ogólnopolska oddolna inicjatywa obywatelska, która powstała na rzecz wsparcia personelu medycznego w dobie pandemii. Wychodząc naprzeciw potrzebom medyków uczestnicy akcji, w tym restauracje i firmy FMCG dzielą się z nimi pełnowartościowymi posiłkami oraz produktami. Do podmiotów zaangażowanych w inicjatywę, dołączył również producent i dystrybutor słodyczy Perfetti Van Melle.
Postawa Polaków napawa optymizmem. Wzrastający poziom świadomości i poczucia społecznej odpowiedzialności to solidny fundament w budowaniu wspólnoty i kształtowaniu jej najbliższego otoczenia. Bardzo ważną rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy coraz częściej wykazują inicjatywę pomocy. Firmy nie tylko dołączają do akcji CSR, ale również samodzielnie je organizują inspirując i odpowiadając tym samym na oczekiwania konsumentów, którzy cenią i chętniej sięgają po marki odpowiedzialne społecznie.
[1] https://www.cbos.pl/PL/publikacje/news/2020/13/newsletter.php